וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: חוגג ואוחנה בישרו לגיא לוזון על עזיבתו, כעס על הביקורת על ערן לוי

22.10.2018 / 7:07

בעלי בית"ר ירושלים ונציגו אלי אוחנה נפגשו עם המאמן והודיעו לו על סיום דרכו. בהנהלה ביקרו את דבריו של לוזון על ערן לוי: "זה היה צריך להישאר ביניהם". וגם: נקודות האור

גיא לוזון מאמן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
החלטה קשה אך הכרחית. גיא לוזון אמש/ברני ארדוב

1. הפגישה שהביאה לסיום דרכו של לוזון

בבית"ר ירושלים ידעו עוד לפני ה-1:1 המתסכל אמש (ראשון) נגד מ.ס אשדוד שכל תוצאה פרט לניצחון תערער את מעמדו של גיא לוזון. לאחר שבעה מחזורים בית"ר ירושלים צברה 5 נקודות בלבד, היא מדורגת לפני אחרונה בטבלה, והתחושה היא כי הגיע הרגע שבו דרוש שינוי. משה חוגג, אלי אוחנה ומוני ברוש לא רצו לקבל את ההחלטה במהלך הלילה, אך נפגשו עם לוזון מיד בשעות הבוקר, והודיעו לו על סיום דרכו. חוגג נשמע אומר לאנשיו לאחר המשחק: "המצב לא טוב, מה שאנחנו מייצרים זה לא מספיק טוב, פשוט לא מספיק טוב".

לא היה קל לבית"ר לפטר את לוזון. אלי אוחנה היה זה שמינה אותו לתפקיד וגם משה חוגג מאוד התקרב אליו בתקופה הקצרה שבה הוא נמצא, התרשם מהחריצות שלו ונתן לו גב כבר מספר שבועות על אף הקריאות לפטרו. יחד עם זאת, גם חוגג מבין שהגיעה נקודת שפל. הוא ראה את אוהדי בית"ר מחכים למאמן ליד האוטובוס, מקללים אותו וקוראים לפיטוריו לפני המשחק, ושם לב שלשחקנים אין רגע של שקט. בסיום המשחק כשיצא לרכבו שמע חוגג את קולם של מאות האוהדים שקראו לו לפטר את לוזון ואף שקל ללכת לשוחח עימם, אך בסופו של דבר החליט לנסוע הביתה כדי לחשוב כיצד לפעול. חוגג מאוד מחובר לאוהדים ברשתות החברתיות והופתע לראות לאורך השבוע שלא מעט אוהדים העדיפו שהקבוצה תפסיד אמש באשדוד רק על מנת שלוזון יעזוב.

עוד בנושא

בית"ר ירושלים עדיין במקום האחרון אחרי 1:1 עם מ.ס אשדוד
גיא לוזון עזב דרך יציאה צדדית, משה חוגג מתלבט האם לפטרו

משה חוגג בעלי בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
מודאג מאוד. משה חוגג/ברני ארדוב

2. ראשי בית"ר כועסים: "מאמן לא מדבר על שחקן בתקשורת"

כמובן שגם סוגיית ערן לוי לא מוסיפה נקודות ללוזון. ההתבטאות של המאמן בסיום המשחק אתמול לפיה "זאת הייתה ההחלטה הכי קלה בחיים שלי" וכל הפרטים שהוסיף על אחוזי השומן של ערן לוי הכעיסו את ראשי המועדון, שאמרו: "גיא עשה טעות כשאמר את הדברים האלה. מה שבינו לבין השחקן נשאר במתחם האימונים, מאמן לא מדבר על שחקן בתקשורת".

ההחלטה של לוזון לא לכלול את לוי ב-18 גרמה לאנטגוניזם גדול מצד הקהל. החל מהרגע בו בית"ר נכנסה לאיצטדיון גידפו האוהדים את המאמן וקראו בשמו של הקשר, שאף הגיע לקהל כדי להודות על התמיכה. גם שחקנים בקבוצה לא אהבו את ההחלטה להוציא את לוי מהסגל ואמרו: "במצב שלנו, כשאנחנו בקושי מגיעים למצבים, צריכים כל שחקן שיכול לייצר משהו. ב-20 דקות עם בוזגלו היינו יותר מסוכנים מכל המשחק. זה סוג משחק שערן לוי לא רק היה צריך להיות בסגל, אלא היה צריך לפתוח".

לזכותו של לוזון ייאמר שהוא לא רצה את לוי מתחילת הדרך. בעיית המשקל ואחוזי השומן מאפיינת את הקשר לאורך כל הקריירה, כך שזו בוודאי לא סיבה הגיונית לספסל אותו דווקא עכשיו. במועדון אמרו אתמול ש"הסיפור פה הוא לא אחוזי השומן. ברגע שערן לוי הגיע, גיא לוזון היה צריך לחבק אותו ולהתחבר אליו, לא לתת לו תחושה שהוא לא יכול לראות אותו".

מי יחליף את לוזון? המועמד המוביל הוא רוני לוי, אך גם שמותיהם של שרון מימר וגיא לוי נמצאים על הפרק.

כך או כך, לערן לוי לא יהיה מקום לטעויות גם תחת המאמן החדש. הוא יצטרך להיות ממושמע יותר, לעמוד בדרישות ולבוא בגישה אחרת. כמובן בתנאי שהמאמן הבא ירצה אותו ויראה בו בורג מרכזי. אם לא, הוא יעזוב בחלון ההעברות בינואר.

בכל מקרה, חלק מהשחקנים בקבוצה לקחו אחריות על המצב ואמרו בסיום: "זה קודם כל אנחנו. יותר מדי מתחבאים פה מאחורי המאמן ומאחורי כל האנטי שיש כלפיו מהקהל. עם סגל כזה להביא חמש נקודות בשבעה משחקים בליגה הזאת? כל אחד כאן צריך להתבייש".

עוד באותו נושא

חוגג: "הגזענות היא חילול השם. כשיושבים עם הקיצונים הדברים מסתדרים"

לכתבה המלאה
ערן לוי שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
גם הקהל תומך בו. ערן לוי מודה לאוהדי בית"ר/ברני ארדוב

3. נקודות האור: מאור בוזגלו ועידן ורד

היו גם נקודות אור. הראשונה היא הקהל של בית"ר. יותר מ-4,000 צהובים-שחורים רכשו את כל הכרטיסים ליציעי הקבוצה וסיפקו אווירה ססגונית. כמו כן, מאור בוזגלו נכנס לעניינים ורשם בישול ראשון בקבוצה. בנוסף, עידן ורד כבש שער חמישי העונה בכל המסגרות, לצד מעורבות ישירה בשלושה שערים נוספים. ועכשיו בבית"ר תוהים מה היה קורה אם טביב היה מוכר את ורד למכבי חיפה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully