וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: "מאוד חשוב להבקיע בכדורגל, אבל גם לעבוד בשני צידי המגרש"

21.10.2018 / 8:30

איביץ' רמז לסיבה בגינה אלירן עטר סופסל, אופואדו פורח, שחקני הנבחרת ממשיכים להצטיין, וגם: החיבור הפורה של גולסה עם שכטר

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

1. הסיבה לספסול עטר: "צריך לעבוד בשני הכיוונים של המגרש"

אלירן עטר סופסל בשני המשחקים האחרונים של מכבי תל אביב מאחר שהמאמן ולדאן איביץ' לא היה מרוצה מההשקעה של החלוץ בעבודת ההגנה הטקטית במשחק הדרבי מול הפועל תל אביב ועוד קודם לכן. איביץ' החליף כזכור את עטר במחצית השנייה של הדרבי וקיבל ממנו בעיטה בבקבוקים על הספסל, אך לא זו הסיבה בגינה הוא לא שולב במשחק אתמול (שבת) מול הפועל חדרה ובזה שלפני שבועיים מול בית"ר ירושלים. אם החלוץ היה מבצע את ההוראות הטקטיות של המאמן במשחקים הקודמים, איביץ' היה מבליג על מה שקרה על הספסל בדרבי.

"מאוד חשוב להבקיע בכדורגל, אבל מאוד חשוב לעבוד בשני הכיוונים של המגרש", אמר אמש איביץ' בהתייחסו לשאלה מדוע החליט ללכת עם צ'יקו אופואדו במשחקים האחרונים. "אתם הופכים את זה לדו קרב ישיר בין עטר לאופואדו על חולצת ההרכב אבל זה ממש לא כך", הבהיר המאמן את הנקודה שהוא רואה מול עיניו. "בתפקידים האלה יש לי את מתן חוזז, יונתן כהן, אבי ריקן. כולם רוצים לשחק ואני צריך לבחור למי אני נותן אחרי שאני בוחן את האימונים ואת כל הפרמטרים האחרים. צ'יקו קיבל ממני את ההזדמנות מול בית"ר ירושלים והייתי מרוצה ממנו ולכן הוא המשיך גם היום וכבש שני שערים".

ההתעסקות בעטר כבר מתחילה להציק לאיביץ'. אתמול למשל הוא התעצבן כאשר נשאל על ידי התקשורת האם ייתכן שעטר אמר לו שאם הוא לא פותח, הוא מעדיף לא לשחק בכלל. "אתם חושבים שהוא היה איתנו עכשיו, אם הוא היה מבקש דבר כזה? הוא או כל אחד אחר יכול להגיד דבר כזה?", ענה איביץ' בכעס.

עוד בנושא:

בית"ר ירושלים: הסיכויים שגיא לוזון וערן לוי ימשיכו יחדיו בבירה נראים קלושים
הפועל באר שבע כבר חושבת על הפער ממכבי ת"א, 6 אוהדים נעצרו בחשד לתקיפת שוטר
ולאדן איביץ': "למה אלירן עטר לא משחק? אין סיבה מיוחדת לכך"

אלירן עטר שחקן מכבי תל אביב עם ולאדן איביץ'. ברני ארדוב
למאמן מתחיל להימאס. איביץ' ועטר/ברני ארדוב

2. אופואדו מחזיר על ההשקעה: "עושה דברים עבור הקבוצה"

ההתחלה לא היתה קלה לצ'יקו אופואדו. הוא הגיע לקבוצה מגובשת בלי שום זר אפריקאי שיוכל להקל על הימים הראשונים. בהתקפה של מכבי תל אביב התחרות היא גם הכי חמה. אלירן עטר היה בכושר שיא בקיץ ועומר אצילי רצה את החלק שלו, ויש את מיכה וכל האחרים שנאבקים על כל דקה. אופואדו, שהיה כוכב בלתי מעורער במועדון שלו בטורקיה, מצא את עצמו בפוזיציה חדשה והוא התוודה בפני מכריו שקשה לו.

צמד השערים שלו אתמול יעשו לו מעתה את החיים יותר קלים. גם אם יאבד את המקום בהרכב, הוא כבר קנה את הלבבות של אוהדי מכבי תל אביב ואפילו השחקנים שהוא משחק על חשבונם, מתחילים לפרגן. "אני מאושר שאני יכול לעשות דברים עבור הקבוצה שלי ולא רק עבורי", אמר אמש בתום המשחק. "אני משתדל לעשות כל מה שהמאמן מבקש. ידעתי שמכבי תל אביב קבוצה מאוד טובה עם שחקנים ברמה גבוהה מאוד כך שהתחרות מאוד קשה על כל דקה".

עוד באותו נושא

ולאדן איביץ': "למה אלירן עטר לא משחק? אין סיבה מיוחדת לכך"

לכתבה המלאה
צ'יקו אופואדו שחקן מכבי תל אביב, אלירן עטר על הספסל. ברני ארדוב
מעכשיו החיים יהיו קלים יותר. אופואדו/ברני ארדוב

3. שכטר ואצילי היו בינוניים. "זה עדיין לא הכדורגל שאנחנו יכולים לשחק"

צ'יקו אופואדו היה המוציא לפועל אתמול. עומר אצילי כבש צמד במשחק הקודם מול בית"ר ירושלים וחיפה על יכולת לא טובה של הקבוצה. עוד קודם היו משחקים בהם איתי שכטר בלט וכמובן אלירן עטר שפתח את העונה נפלא. אפשר להסתכל על חצי הכוס המלאה ולקבוע שמכבי תל אביב מוצאת בכל פעם גיבור תורן שיסדר לה שלוש נקודות. אבל אם רוצים למצוא את החסר, אחרי 0:4 כמו זו של אתמול ולאור מה שקורה במשחקים למן פתיחת העונה, אז אפשר לקבוע שיש עוד הרבה עבודה בחלק הקדמי כדי שהכדורגל של מכבי תל אביב יהיה הרבה יותר שוטף ותכליתי.

שכטר, למשל, היה אתמול באחד ממשחקיו היותר חלשים. זה לא רק הפנדל שהחטיא. זו היתה בעיקר יכולת מאוד פושרת באחד על אחד ועם הגב אל השער. גם עומר אצילי לא יכול להיות מסופק אחרי המשחק אתמול בו גם הוחלף על ידי מתן חוזז. "זה עדיין לא הכדורגל שאנחנו יכולים לשחק", קבע איביץ' אחרי המשחק וצדק. מכבי תל אביב מובילה את הטבלה והדיחה את הפועל חדרה בסטייל, אבל בבאר שבע מתעוררים ואם מכבי תל אביב רוצה אליפות, היא תהיה חייבת לשפר את משחק ההתקפה של שחקניה הקדמיים.

איתי שכטר שחקן מכבי תל אביב מול חסן אבו זייד שחקן הפועל חדרה. ברני ארדוב
אחד ממשחקיו החלשים העונה. שכטר/ברני ארדוב

4. פרץ, דסה וייני ממשיכים את היכולת המצוינת מהנבחרת

אם מקדימה יש למכבי תל אביב בכל משחק מישהו אחר שבולט, בחלקים האחרים נשמרת יציבות בעיקר מצד שחקני הנבחרת. שרן ייני, אלי דסה ודור פרץ שהצטיינו בצמד המשחקים מול סקוטלנד ואלבניה הביאו אתמול את אותה. ייני מקבע את עצמו בעת הזו כבלם הישראלי הכי טוב שמשחק כאן. אלי דסה כנראה מכה בברזל הלוהט כדי לסגור לעצמו את החוזה החלומי שהוא כל כך רוצה ויש כאלה שטוענים שהנוכחות של ג'ק אנגלידיס כאן היא גם כדי לסגור את הפינה הגדולה הזו. ודור פרץ? הוא נראה כאילו הליגה הישראלית כבר מתחילה להיות קטנה עליו. פרץ גומר בקלילות משחקים ובאחרונה הוא גם מגוון את עצמו עם משחק התקפי שהביא לו אפילו שער כל כך חשוב מול סקוטלנד. אם השלושה האלה ימשיכו להיות עוגנים במכבי תל אביב, יהיה לקבוצה הרבה יותר קל לסיים את העונה במקום הראשון.

דור פרץ שחקן מכבי תל אביב עם ז'איר אמאדור. אתר מכבי תל אביב, אתר רשמי
ליגת העל קטנה עליו. דור פרץ/אתר רשמי, אתר מכבי תל אביב

5. גולסה שוב חזק בעמדה שלו - ויש גם שערים

"הרצון שלי הוא להיות טוב ודומיננטי בכל משחק אבל ברור שכל גול הוא בונוס. לא אשקר. אני גם רוצה לכבוש", כך סיפר אמש אייל גולסה אחרי עוד משחק טוב שלו ואחרי עוד משחק שלו בו הוא מסיים עם שער. אם אחרי השער הקודם שלו בטרנר מול הפועל באר שבע, נמנע גולסה כמעט מלחגוג ונתפס מחליף כמה מלים עם איתי שכטר במה שיכול היה ללמד על אכזבה ממעמדו בקבוצה, אתמול הוא כבר חגג בגדול. "כשאני חושב לאחור תמיד היה לי קצת קשה בהתחלה אצל המאמנים, אבל אני שמח שבסוף רואים מה אני יכול לתת. יש לי חיבור מצוין עם איתי שכטר ולא במקרה הגולים שלי מבישולים שלו. יש רעננות בקבוצה והחבר'ה יותר רעבים. אנחנו צריכים לשמור על זה", סיים גולסה שהתגבר בינתיים על מכשול רוסלן ברסקי ולקח את העמדה שלו בחזרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully