וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהאוהדים שולטים בנעשה על המגרש: סיפורה של אוונגרד קון הצרפתית

הקבוצה מהליגה השישית בצרפת נשלטת על ידי חברה מקומית בשם "United Managers", המאפשרת לאוהדים לאמן את הקבוצה בסגנון השואב השראה ממשחק הכדורגל הפופולרי "Football Manager"

קבוצת אוונגרד קון הצרפתית. אתר רשמי "United Managers", אתר רשמי
האוהדים שולטים בהם. שחקני ואנשי אוונגרד קון/אתר רשמי, אתר רשמי "United Managers"

כש"Football Manager" פוגש את החיים האמיתיים: הכירו את מועדון הכדורגל הצרפתי אוונגרד קון, המשחק בליגה השישית בצרפת. במבט ראשוני על משחק ביתי שלו לא תראו דברים יוצאי דופן: אצטדיון קטן, גשם קל ו-600 אוהדים שקטים ביציעים המאפשרים לשמוע את צעקותיו של המאמן כפי שתראו בכל משחק ליגה נמוכה. אך אם תביטו טוב, תשימו לב שבמרכז האצטדיון ישנו חדר קטן הנראה כמו חדר VAR, אליו נכנסים ויוצאים אנשים בלי הפסקה. מדובר באנשים שעובדים בחברת "United Managers" הצרפתית, אשר רכשה את מועדון הכדורגל הקטן ומאפשרת לאוהדים לשלוט באמצעות אפליקצייה ייעודית בקבוצה מביתם, ולמעשה, לשמש כמאמנים לכל דבר ועניין.

כ-1200 אוהדים משתמשים באפליקצייה, שעוצבה בהשראת משחק הכדורגל הפופולרי "Football Manager". האוהדים משתתפים בסקרים וקובעים את הטקטיקה, ההרכבים, וגם את ההוראות שהמאמן הפיזי מעביר לשחקנים תוך כדי המשחק. החברה נותנת לאוהדים נתוני שחקנים מלאים כגון גובה, משקל, גיל ועמדה, וכמו כן נתונים סטטיסטיים ומפות חום אשר עוזרות להם לנתח את יכולות השחקנים. "זה כמו חלום שהתגשם. יש לנו את הכוח להחליט בדיוק מה קורה בקבוצה שלנו", אמר אחד מהאוהדים. אחר הוסיף: "אנחנו רוצים להיות שם יחד עם השחקנים, לא רק ביציע, אלא ממש להרגיש אותם על הדשא".

עוד בנושא:

בואו לעקוב אחרי עמוד האינסטגרם של וואלה! ספורט
גונסאלו היגואין: "יובנטוס בעטה אותי החוצה, לא רציתי לעזוב"
הצביעו בסקר: איזה מאמן מפורסם יאבד ראשון את עבודתו?

הטיזר הרשמי של חברת "United Managers" - כך האוהדים שולטים באוונגרד קון

האיש מאחורי הפרויקט הוא פרדריק גוקואה, שאמר: "כל אוהד תוהה לפעמים מדוע המאמן בחר לעלות עם שחקן כזה על חשבון שחקן אחר בהרכב. ובכן, אצלנו האוהדים בוחרים, כך שהם יכולים לבוא בטענות רק לעצמם". עוזרו, ברונו בלס אף טען שהשניים מתייחסים לתוצר שלהם כשילוב בין מועדון כדורגל לחברת סטאטפ-אפ: "במהלך היום, כשלא משחקים, אנחנו מתייחסים לתוצר הזה כסטראפ-אפ לכל דבר. ביום של משחק זה הופך למועדון כדורגל, וזה פשוט מדהים".

למרות זאת, לא הכל ורוד סביב הפרויקט השאפתני של גוקואה ובלס. הקבוצות האחרות אשר משחקות בליגה לא אוהבות את הקונספט, וטוענות שהכספים הרבים שנכנסים למועדון בזכות האפליקצייה הופכות את העניין ללא הוגן: "ברגע שהדברים עובדים ככה זה כבר לא מועדון כדורגל, זאת בדיחה. אנחנו לא מוכנים שזה יהיה על חשבוננו ועל חשבון הליגה בה אנחנו משחקים", אמרו מספר נציגים של הקבוצות האחרות. למרות זאת, ההתאחדות הצרפתית הגיבה לדברים וטענה שאין כל מניעה לניהול המועדון בצורה הנוכחית. הקבוצה עצמה, אם רציתם לדעת, פתחה את העונה בצורה טובה וניצחה בשבעת משחקיה האחרונים.

עוד באותו נושא

הצביעו בסקר: איזה מאמן מפורסם יאבד ראשון את עבודתו?

לכתבה המלאה

טופ-10 אירופי, פרידה מזנדברג, אל אל ישראל: האזינו לפרק החדש של "הפודיום"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully