וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קבוצות מחפשות צעירים ב-6,000 שקל לחודש", "לא האמנתי שאשאר בלי קבוצה"

17.10.2018 / 21:22

הפגרה נגמרה מזמן, גם חלון ההעברות כבר נסגר כמו סגלי ליגת העל, ועדיין אייל משומר ושחר הירש ללא קבוצה. המגן: "אומרים עליי 'זה בן 35, בלי קבוצה, גמר את הסוס'", החלוץ: "האמנתי שההמתנה תשתלם לי"

אייל משומר שחקן הפועל אשקלון. אדריאן הרבשטיין
עדיין יושב בבית ומחכה. משומר/אדריאן הרבשטיין

מפגש החברים של בן רייכרט שלשום, שם נחשף קשר מ.ס. אשדוד לגל השמועות שנפוצו לגביו, חידד גם את העובדה ששלושה מבין שחקני העבר של הפועל תל אביב שהתקבצו לארוחה משותפת, יושבים עדיין בבית בלי קבוצות. אמצע חודש אוקטובר ואייל משומר, שחר הירש ואביחי ידין מתאמנים עדיין לבד בלי קבוצה שתציע להם חוזה לחתום עליו. שלשום הם נפגשו ויכלו להעביר חוויות על מה שעובר עליהם כבר כמה חודשים.

משומר (35) סיים את העונה האחרונה בהפועל אשקלון. הוא מודה ששתי ירידות הליגה עם אשקלון והפועל תל אביב עונה קודם, פגעו בו מאוד, אבל הוא מבהיר כי למרות גילו המתקדם אין לו שום כוונה לפרוש מכדורגל. "אני ממש לא בררן. קבוצות לא רוצות להשקיע גם את הסכום הזעום, ומחפשות שחקנים צעירים ב-7,000-6,000 שקל בחודש", טוען המגן הוותיק ומספר: "לא היה שום שלב שהייתי קרוב לאיזושהי קבוצה. היו דיבורים, אבל לא משהו רציני. היו דיבורים עם בני יהודה, הבנתי שיוסי אבוקסיס רצה וברק אברמוב לא רצה".

משומר ממשיך ואומר: "מכבי נתניה חיפשה מגן, אבל אייל סגל רוצה רק צעירים. מסתכלים על הגיל ואומרים 'הוא גמר את הסוס, הוא מבוגר'. לא באמת חופרים לעומק ורואים את הנתונים שלי, אם היו עושים את זה היו מבינים אחרת לגמרי. גם עכשיו אני ממשיך להתאמן, שומר על כושר ולא מאבד תקווה. הכסף כרגע לא פקטור מבחינתי, אני אוהב את המשחק ורוצה לשחק, זה הכול".

עוד בנושא:

במכבי תל אביב מרוצים מההופעה של חביב אוחיון בצעירה
הזרים של הפועל באר שבע רגועים למרות הלילה הקשה
בואו לעקוב אחרי וואלה! ספורט באינסטגרם

אייל משומר שחקן מכבי חיפה מול איביצה אוליץ' שחקן באיירן מינכן. GettyImages
משומר בימים יפים יותר, מול איביצה אוליץ'/GettyImages

משומר אמנם גדל והחל את הקריירה שלו בהפועל כפר סבא, אבל הוא מזוהה יותר מכל עם מכבי חיפה, בה שיחק במשך 11 שנה בין 2017-2006 וזכה איתה בשתי אליפויות, גביע והיה שחקן הרכב בקבוצה ששיחקה בשלב הבתים של ליגת האלופות ב-2009/10. דרך מכבי חיפה הגיע משומר גם לנבחרת ורשם עשר הופעות במדים הלאומיים. היום, ואחרי כל מה שעבר, הוא לא שולל גם ירידה לליגה הלאומית ואומר: "בשנתיים האחרונות הגעתי לשתי קבוצות בלחץ, בלית ברירה. נקלעתי לסיטואציות שפגעו בי. אחת זו הפועל תל אביב, שהגעתי אליה עשרה מחזורים לסיום העונה כשהיא עם מינוס תשע נקודות".

משומר מספר על התקופה אצל האדומים: "הלך לי טוב שם, אבל בסופו של דבר לא נשארנו בליגה, וזה פגע בי. אחר כך הייתה לי הפסקה של חצי שנה בה לא מצאתי קבוצה, ואז באה הפועל אשקלון שהייתה מעוניינת. גם שם היה בלאגן, העיפו שחקנים, באתי באמצע העונה, המצב לא היה טוב למרות שלי אישית הייתה עונה לא רעה. בסופו של דבר פיטרו את יובל נעים, וגם שם לא הסתדר וירדנו ליגה. אלו שנתיים שפגעו בי. לא מסתכלים עכשיו על זה שאייל משומר היה יחסית טוב, בישל שערים, עשה את העבודה שלו. מסתכלים על אייל משומר בן 35 שירד פעמיים ליגה, גמר את הסוס, אין ראייה רחבה".

משומר ממשיך ומספר לגבי מצבו הנוכחי: "אני שחקן חופשי שיכול לחתום בכל רגע. אני רוצה לקחת החלטה נכונה כי אני לא רוצה להגיע לסיטואציה כמו שהגעתי בשנתיים האחרונות: עוד ירידת ליגה, עוד קבוצה שלא מצליחה. גם את זה אני לוקח בחשבון". כמו כן, הוא טוען שפרישה לא באה בחשבון בשלב הזה: "אני בן 35 וכל מי שמכיר אותי יכול להעיד שאני בכושר טוב ונראה טוב פיזית. אני מתאמן עם מאמן כושר ארבע פעמים בשבוע".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אייל סגל בעלי מכבי נתניה. ברני ארדוב
"אייל סגל רוצה רק שחקנים צעירים"/ברני ארדוב

במהלך התקופה בה הוא יושב בבית ולא מתאמן באופן סדיר עם קבוצה, ניסה המגן הוותיק למצוא קבוצה שתסכים לאפשר לו להתאמן איתה. "בטח. בהפועל כפר סבא בזמנו לא הסכימו שאתאמן איתם, מסיבות כאלה ואחרות", הוא אומר, "מכבי חיפה, עם גיא לוזון בזמנו, גם לא נתנה לי להתאמן". משומר מבכה את המצב של הכדורגל ואומר: "הכדורגל השתנה, לצערי לא כל כך לטובה. הכדורגל כאן מידרדר ולא הולך למקומות טובים. גם כלכלית וגם מקצועית".

אז מה מבחינה כלכלית באמת? "יש לי כמה דברים שאני מתעסק בהם, השקעות שחסכתי במהלך הקריירה שלי. התנהלתי נכון ברוך השם. אמרתי לך כבר, כסף לא העניין כאן. אני אוהב לשחק. אני לא מצפה להרוויח מיליונים, אבל לא אמכור את עצמי בשביל כסף". משומר מרוצה מאוד מההצלחה של הנבחרת, אבל לא מסתנוור מזה: "כל הכבוד לנבחרת, אני שמח שהם הצליחו להתייצב והציגו כדורגל חיובי, אבל בארץ שלנו נוטים להתלהב ממשחק אחד-שניים או משחקן שנתן הצגה. צריך לראות כאן כיוון חיובי, ואז לבקר ולשבח כשצריך".

שחר הירש, הפועל תל אביב חוגג. קובי אליהו
שחר הירש בהפועל תל אביב/קובי אליהו

סיפורו של שחר הירש שונה לחלוטין מזה של משומר. הירש, רק בן 25, היה עד לא מזמן אחת ההבטחות הגדולות בחלק הקדמי של הכדורגל הישראלי. מכבי חיפה בעוד אחד מנסיונותיה לחזור לקדמת הכדורגל אפילו בנתה עליו ורכשה אותו מהפועל חיפה אחרי עונת השאלה מוצלחת בהפועל עפולה מהליגה הלאומית כשהוא מסיים כמלך השערים עם 20 כיבושים. אבל היום הירש רק מנסה לחזור ולשחק כדורגל. הוא היה קרוב לחתום במכבי נתניה. סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה רצו אותו, אבל בימים הקרובים הוא יסגור בקבוצה בליגה הלאומית ויקווה דרך השידורים בערוץ הספורט לחזור בהמשך לכבוש שערים גם בליגת העל.

"כל הקבוצות בליגה הלאומית רוצות אותי, אבל חיכיתי כי אני רוצה לחתום בליגת העל. אני מאמין שהשבוע אחתום איפשהו", סיפר הירש על הקיץ שעבר עליו והעובדה ששחקן צעיר כמוהו עדיין ללא קבוצה, "הייתי כבר סגור במכבי נתניה, המאמנים רצו אותי מאוד. אייל סגל קצת גרם לזה להתמהמה יותר מדי ובגלל זה ויתרתי על זה. מאז אני לא מתאמן בקבוצה, אלא רק לבד. הייתי קרוב מאוד לארבע קבוצות מליגת העל השנה, זה לא הסתדר, אז זה כבר הגיע לספטמבר ולחלון ההעברות, חשבתי שזה ייגמר בחלון ההעברות וייסגר לכאן או לכאן. היה לי משהו שקם ונפל וזהו עכשיו החלטתי לחתום בליגה הלאומית ונראה מי הכי רצינית לגביי".

הירש מודה שלא האמין שיגיע עד 17 באוקטובר כשהוא עדיין ללא קבוצה ואומר: "לא האמנתי שבאוקטובר אני אמצא את עצמי בלי קבוצה. אני זה שבחר לחכות וחשבתי שזה ישתלם לי. היו לי כל הזמן הצעות שנפלו כשזה רצה וההוא לא רצה, פעם הבעלים רצה והמאמן לא רצה ופעם אחרת המאמן רצה והבעלים לא רצה. בכל פעם משהו קרה. אז זהו, כך הגעתי לסיטואציה הזו, שאני באוקטובר בלי קבוצה. יכולתי לסגור בכל הקבוצות מהליגה הלאומית כבר לפני ארבעה חודשים אם הייתי רוצה. אני חשבתי שאני לא בשביל ליגה לאומית, אבל כנראה שאחרים חשבו אחרת".

שחקני מכבי חיפה, שחר הירש, איתי שכטר, יוסי בניון. יוסי ציפקיס
"עברתי הרבה מכשולים במהלך הקריירה". הירש על הספסל במכבי חיפה עם שכטר ובניון/יוסי ציפקיס

הירש מספר על הבעייתיות באי מציאת קבוצה: "ברור שזה דבר לא קל לשבת בבית, אין לי שגרה, אין לי יום-יום. לא משנה כמה אני אתאמן לבד ואני אעבוד, זה לא אותו דבר. זו לא שגרה. עכשיו אני צריך לחזור לשחק ולכבוש שערים, זו המסקנה שהגעתי אליה. לא אכפת לי כבר איפה, מה ואיך. אני רוצה לחזור ליהנות מכדורגל, אני רוצה ליהנות.

"אני חושב שאם אני אחכה עוד שבוע, שבועיים או שלושה יהיה לי משהו מליגת העל, גם הייתי מוכן לשחק בליגת העל בסכומים נמוכים מאוד כי רק רציתי לשחק שם. אבל בכל פעם היה מישהו אחר שחיבל בזה או לא רצה אותי. זה כבר מעבר לפרנסה כי פרנסה הכנתי לעצמי ואני צעיר. מי שיסתכל על המספרים שלי, אז בכל עונה ששיחקתי בהרכב באופן קבוע תמיד כבשתי בדו ספרתי. זוכרים רק את חצי השנה האחרונה שלך".

הירש הושאל בתחילת 2016/17 ממכבי חיפה להפועל רעננה רק כדי להיות מיובש שם ואחרי חצי עונה עבר להפועל תל אביב איתה ירד ללאומית. עכשיו הוא מספר מה הוביל אותו למצב הזה: "עברתי לפני שנתיים עונה לא קלה בליגת העל ולא שיחקתי יותר מדי. ירדתי עם הפועל תל אביב ללאומית, עשיתי עונה סבבה, כנראה לא מספיק. עלינו ליגה והייתי מלך השערים של הקבוצה למרות שהגעתי רק במחזור החמישי והחמצתי כמה משחקים בגלל פציעה. חשבתי שזה יספיק לי כדי להישאר כמו שכל הצוות המקצועי רצה, אבל זה לא קרה והייתי צריך לחשב מסלול מחדש. זה לא קל, כי רציתי מאוד להישאר. באופן כללי עושים הרבה טעויות ויכול להיות שטעיתי בבחירת קבוצה זו או אחרת. לפני שנתיים וחצי הייתי הבטחה גדולה. עברתי כמה מכות ותהפוכות בדרך".

שחר הירש שחקן הפועל פתח תקוה. ברני ארדוב
"היו ארבע קבוצות מליגת העל שרצו אותי במהלך הפגרה". שחר הירש/ברני ארדוב

למרות הפיחות במעמד המקצועי שמגיע עם הירידה לליגת המשנה, הירש בוחר להישאר אופטימי וחיובי: "בעבר הייתי בהפועל פתח תקוה ועשיתי עונה מצוינת למרות שירדנו ליגה. עברתי למכבי חיפה, התקדמתי, אבל לא שיחקתי יותר מדי. אני אעשה הכול כדי לחזור לליגת העל. זה שאני עכשיו יורד לליגה הלאומית אז זה לא אומר שאני מתייחס לזה כאל סוף העולם וחושב על זה בצורה שלילית. אני צריך להרים את עצמי כפול ולעבוד הרבה יותר קשה. אני מקווה מאוד שאני אחזור לליגת העל, אבל אי אפשר לדעת. לפני שנתיים ראיתי את עצמי במקום אחר לגמרי, היום אני שוב כאן. מה שיהיה יהיה. צריך לעבוד קשה ולהצליח והשאר כבר יבוא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully