וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל שרלרואה: "אני חושש שהתפרעות אוהדי הפועל תל אביב מאורגנת"

26.9.2018 / 8:30

"בישראל נעצר מומנטום שלנו בהפסקת חשמל. והנה שוב, היינו בריצה והקהל התפרע. זה חשוד. מעולם לא נתקלתי בהתנהגות כזו. טענות הפועל אינן נכונות, שלושה אוהדים רצו למטה כשפניהם מכוסות". סבסטיין בלין במונולוג כואב לוואלה! ספורט

אוהדי הפועל תל אביב במשחק מול שרלרואה. אתר רשמי
"אנחנו אומדים את הנזקים. במזל לא היו פציעות חמורות"/אתר רשמי

העונה האירופית של הפועל תל אביב הסתיימה עם ההדחה בידי שרלרואה, אבל נראה כי התפרעויות האוהדים בהפסד שלשום (שני) בספירודום עלולות ללוות את המועדון במשך תקופה ארוכה. אלא שהעניין המשמעתי הוא רק חלק מהבעיה; מנכ"ל הקבוצה הבלגית, סבסטיין בלין, מפנה טענות חמורות כלפי האדומים.

"הטענה של הפועל, לפיה התקרית החלה כשאוהד שלנו דחף את ג'ונתן הולמס, איננה נכונה, ויש בידינו סרטוני וידאו שמוכיחים את זה", אומר בלין בראיון לוואלה! ספורט. "הולמס עצר מתפרצת באמצעות עבירה בלתי ספורטיבית, ובגלל המהירות קפץ מעל מסכי הלד שמפרידים בין המגרש לבין השורות הראשונות לקהל. אחד האוהדים, שראה את השחקן מתקרב לעברו ולעבר משפחתו במהירות גבוה, התרומם כדי להגן עליהם, שלא ייפגעו.

"בתוך שניות ירדו שלושה אוהדים מיציע הפועל כדי להכות את האוהד שלנו. בדרכם למטה הם כבר דאגו לכסות את פניהם בצעיפים, ואני מסיק מכך שכוונותיהם היו ברורות. אגב, זאת לא הייתה הפעם הראשונה במשחק שדבר כזה קרה. היו עוד שני מקרים שבהם אוהדים בודדים של הפועל ירדו לכיוון השורות הראשונות כדי לקלל את השופטים על החלטות שלא מצאו חן בעיניהם.

"נגרם נזק לא קטן לאולם שלנו. כיסאות נעקרו ממקומם, הושלכו ונשברו, מסכי הלד שעל הפרקט נפגעו וגם חוטים הקשורים למסך המרכזי בלוח התוצאות ניזוקו. אנחנו ממתינים להערכת הנזק הסופית, ואז נחליט כיצד לפעול. השאלה כאן היא לא רק כלכלית: זו הייתה התפרעות אלימה, שבמזל לא הסתיימה בפציעות חמורות. כשאנשים משליכים כיסאות, הם עלולים לפגוע באחרים ולגרום נזקים בלתי הפיכים לבריאותם".

עוד בנושא:
עמוד האינסטגרם של וואלה! ספורט
במשטרת ישראל בודקים את התפרעות אוהדי הפועל תל אביב בשרלרואה
ליגת האלופות: הפועל תל אביב הפסידה לשרלרואה 73:59 והודחה. המשחק הופסק בשל התפרעות

סבסטיין בלין מנכ"ל שרלרואה. באדיבות המצולמים
"לא התנהגות שמתאימה למועדון צמרת". סבסטיין בלין/באדיבות המצולמים

בלין (40) נפצע באורח חמור ברגלו לפני שנתיים וחצי בפיגוע הרצחני בנמל התעופה בבריסל. מאחוריו קריירת משחק בת 15 שנים, והוא מכיר היטב את הכדורסל הישראלי: הוא שיחק עבור אריק שיבק באנטוורפן ובמונס, וכיהן כקפטן אוסטנד כששרון דרוקר אימן אותה.

"אני קצת מודאג מההתנהלות של הפועל תל אביב", מוסיף הבלגי. "מלכתחילה הם הודיעו לנו שיגיעו בין 150 ל-200 אוהדים של הקבוצה, סיפקנו להם כרטיסים ואירחנו אותם. רק עתה אני שומע שזו לא הפעם הראשונה שהאוהדים האלה מתפרעים, ואני חושב שמן הראוי היה לעדכן ולהזהיר אותנו מראש שלא מדובר בקהל הכי רגוע בעולם, כך שנדע להיערך בהתאם ולהגביר את האבטחה סביבם.

"חבל לי מאוד על מה שקרה. האווירה במשחק הראשון בתל אביב הייתה פנטסטית. הקהל מלא בתשוקה, קופץ, שר ומעודד בלי הפסקה. כל שחקן חולם להופיע בתנאים כאלה, אפילו כשאלה לא האוהדים שלך ואתה היריב. זה מאתגר. אבל כשהתשוקה הזו מנותבת לאלימות ולשנאה, זה רע מאוד.

"אתה יודע, זה מצחיק... בתל אביב היינו במומנטום כשנותרו דקות ספורות לסיום, ופתאום הייתה הפסקת חשמל שעצרה את המשחק. נדרשו חמש דקות כדי שהחשמל יחזור ונוכל שוב לשחק, ואין סיבה שדבר כזה יקרה באולם כל כך חדיש ויפה. שיחקתי כל כך הרבה שנים, אני יודע כמה קשה להתניע את האנרגיות כדי ליצור מחדש מומנטום כזה. אז פעם אחת יכולה להיות צירוף מקרים, והנה, שוב, ברבע הרביעי, כשאנחנו בריצה קריטית ובורחים לעשר נקודות יתרון, פתאום הקהל מתחיל להתפרע ולזרוק כיסאות בגלל ששחקן התנגש באוהד אחרי ריצה? זה מוזר מאוד, אפילו חשוד".

עוד באותו נושא

מהומה ביציע הפועל תל אביב, האוהדים השליכו חפצים, המשטרה פיזרה גז מדמיע

לכתבה המלאה
הפסקת חשמל בדרייב אין, הפועל תל אביב שרלרואה. מגד גוזני
פתאום הפסקת חשמל עצרה את המשחק הראשון/מגד גוזני

"אני מרגיש רע, כי אני אוהד גדול של הכדורסל הישראלי. שיחקתי אצל שיבק ודרוקר, ויש לי כבוד עצום למדינה שלכם ולענף שלכם. תקרית אחת של חוליגנים יכולה לגרום לכל כך הרבה נזק תדמיתי, וקיבלתי תגובות רבות על האירוע המצער הזה שעשה שם רע לכדורסל בישראל.

"במהלך הקריירה יצא לי לשחק נגד סקפאטי בנאפולי, ואני זוכר שהאוהדים כעסו מאוד והפגינו לא מעט זעם אחרי שקבוצתם הפסידה. אבל בהתנהגות שכזו במהלך משחק, עוד לפני סיומו, לא נתקלתי מעולם, ואני חושש שזה מאורגן. אני לא שופט, ואמתין לשמוע מה פיב"א תפסוק בנושא. להפועל יש קבוצה מצוינת, אבל הדברים האלה אינם ספורטיביים ולא מתאימים למועדון צמרת".

הפועל ת"א: "אין מחלוקת שהמשחק צריך להיראות אחרת"

מהפועל תל אביב נמסר בתגובה לטענותיו של בלין: "הבהרנו לחלוטין את עמדתנו בתגובתנו. אם יש בידי הבלגים תיעוד לטענות הללו, נשמח לקבלו לידינו. אין מחלוקת שמשחק כדורסל צריך להיראות אחרת ואנו נפעל שכך יהיה. עם זאת, בשום שלב לא חשבנו שיש צורך בהיערכות מיוחדות ובלאו הכי אין לנו כל מידע לגבי ההיערכות המשטרתית הנהוגה בבלגיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully