וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן השנה של פיפ"א: ביקורת על ההברזה של מסי ורונאלדו, והבחירות הלא הגיוניות

הטקס הנוצץ של פיפ"א, הצד הפיקנטי: למי הצביעו מסי ורונאלדו, למה הם לא הגיעו לטקס, מי קטל אותם בפיפ"א ("הם לא אוהבים להפסיד, זה זלזול"), איך דווקא סלאח זכה בשער השנה, "ההשפלה" של ניימאר והזווית הישראלית

צילום וידאו: רויטרס, עריכת וידאו: מתן חדד

עולם הכדורגל התכנס אתמול (שני) בלונדון לטקס חלוקת הפרסים השנתי של פיפ"א, שבמהלכו הוכתרו ונבחרו המצטיינים של 2018. לוקה מודריץ' זכה בתואר שחקן השנה, כשדווקא הקרואטי בן ה-33 שבר רצף אדיר של עשר שנים שבהן רק כריסטיאנו רונאלדו וליאונל מסי זכו בתואר. וכדי להמחיש את השליטה של רונאלדו ומסי בכדורגל העולמי, יש לציין ששניהם כבר 12 ברציפות (!) נכללים בנבחרת העונה. אבל אם נראה כי הבחירה במודריץ' אכן ראויה, התרחשו בטקס מספר בחירות תמוהות.

מוחמד סלאח, למשל, חלוצה המצרי של ליברפול שהיה מועמד לתואר כדורגלן השנה יחד עם מודריץ' ורונאלדו, לא נכלל בנבחרת העונה. איך זה ייתכן? ייתכן. כמו כן, סלאח זכה בתואר "שער השנה", על שער מצוין שכבש במדי ליברפול בדרבי מול אברטון בדצמבר 2017, אבל לא שער יוצא דופן (לא משהו שמסי לא עושה 10 פעמים בעונה), וקשה שלא לתהות איך ייתכן שהוא הקדים גולים מופלאים אחרים השנה (כמו של רונאלדו מול יובנטוס במספרת, או של גארת' בייל מול ליברפול במספרת בגמר הצ'מפיונס), ולכן קשה שלא לתהות האם סלאח קיבל את הפרס כ"ניחומים" על ההפסדים האחרים שלו (כאמור, לא שחקן השנה, ולא ב-11 של העונה).

לוקה מודריץ', מרתה, שחקני השנה 2018 של פיפ"א. GettyImages
בחירות ראויות. מודריץ' ומרתה/GettyImages
מוחמד סלאח מחפש את פרס שער השנה בטקס פיפ"א 2018. רויטרס
איכשהו יצא עם משהו. סלאח/רויטרס

טיבו קורטואה, איכשהו, נבחר ל"שוער השנה", כשהוא מקדים את הוגו לוריס (טוטנהאם) וקספר שמייכל (לסטר). צ'לסי תחת קורטואה לא נהנתה מעונה מרשימה במיוחד, ייתכן שהוא זכה בתואר על ביצועיו בשער נבחרת בלגיה, אך כך או כך - גם קורטואה, באופן תמוה למדי, לא נכלל בנבחרת העונה (דויד דה חאה). איך ייתכן ש"שוער השנה" לא נכלל ב-11 של העונה? ייתכן.

נבחרת העונה של פיפ"א כללה את דויד דה חאה, מרסלו, סרחיו ראמוס, רפאל וראן, דני אלבס, אדן הזאר, לוקה מודריץ, נגולו קאנטה, ליאונל מסי, קיליאן אמבפה, כריסטיאנו רונאלדו.

עוד פרטים מעניינים נחשפו בנתונים הרשמיים: ליאונל מסי, שהוליך את ברצלונה לאליפות ספרד ולזכייה בדאבל מרשים, השחקן שזכה ב"נעל הזהב" והוכתר לכובש המצטיין של העונה - נמצא רק במקום החמישי ברשימת הכדורגלנים המצטיינים של 2018.

על פי הדירוג, מודריץ' ראשון, רונאלדו שני, סלאח שלישי, קיליאן אמבפה רביעי, ומסי חמישי בלבד. ניימאר הברזילאי, שלכאורה עבר לפריס סן ז'רמן במטרה לזכות בתואר כדורגלן השנה ולצאת מצלו של מסי, לא בעשירייה הראשונה, כידוע, וכמובן שלא בנבחרת העונה. "הוא עזב את ברצלונה ועבר לפריס סן ז'רמן, ועכשיו הוא בצלו של אמבפה", נכתב עליו בתגובות.

דני אלבס ובת זוגו, טקס הגאלה של פיפ"א. רויטרס
הלוק של הערב. אלבס/רויטרס

וכמו תמיד בבחירות של פיפ"א - שנעשות על ידי הקהל, הקפטנים של הנבחרות, מאמני הנבחרות ועיתונאים נבחרים מרחבי העולם - יפה לראות את התפלגות הקולות ואת הפוליטיקות. כך מתברר, למשל, שליאונל מסי (כקפטן נבחרת ארגנטינה) כלל את רונאלדו באחת משלוש הבחירות הראשונות שלו, אבל רונאלדו לא כלל אותו.

מסי בחר במודריץ', אמבפה ורונאלדו (בסדר הזה), בעוד רונאלדו בחר ברפאל וראן, מודריץ' ואנטואן גריזמן. עוד בחירות מעניינות: הארי קיין (קפטן אנגליה) בחר ברונאלדו, מסי וקווין דה בראונה. מודריץ' בחר ברפאל וראן, רונאלדו וגריזמן. אדן הזאר בחר במודריץ', וראן ואמבפה. קפטן צרפת הוגו לוריס בחר בשלושה צרפתים - וראן, גריזמן, אמבפה - בעוד קפטן גרמניה מנואל נוייר בחר בהזאר, מודריץ', רונאלדו.


כידוע, מסי ורונאלדו לא הגיעו אתמול לטקס, וספגו על כך ביקורת. בספרד דיווחו שמסי, שלראשונה מאז 2007 לא נכלל בין שלושת הפיינליסטים המועמדים לפרס, החליט שלא להגיע לטקס לאחר שהבין שהוא לא מועמד. "ספורט" הקטלאני דיווח שהוא הודיע לברצלונה שלא יגיע לטקס בגלל "סיבות משפחתית". רונאלדו, מנגד, טען שהוא לא מגיע כי הוא מחויב להכנות של יובנטוס, ששיחקה בליגה ביום ראשון, ותערוך משחק נוסף ביום רביעי בערב מול בולוניה בליגה. ההסברים של מסי ורונאלדו נראו לרבים רק כתירוצים, ולא התקבלו בעין יפה.

פאביו קאפלו, שבעבר אימן את ריאל מדריד, אמר ש"ההיעדרות של מסי ורונאלדו מהטקס היא חוסר כבוד לשחקנים, לפיפ"א ולעולם הכדורגל. כנראה שהם זכו בזה כל כך הרבה פעמים, שהם פשוט לא אוהבים להפסיד. בחיים אתה צריך להיות טוב גם כשאתה מנצח וגם כשאתה מפסיד". גורם בכיר בפיפ"א אמר היום ל"מארקה" הספרדי ש"מסי וכריסטיאנו זלזלו בכדורגל, והם אפילו לא קולטים את זה". דאבור שוקר, בעבר שחקן ריאל מדריד, אמר: אני לא אהרוס את הערב הזה, אבל עוד כמה ימים אגיד דברים נוספים. החיים הם לא מיטה של שושנים. גם כשאתה מפסיד, אתה צריך לדעת לתת כבוד".

בזווית הישראלית: ביברס נאתכו קפטן נבחרת ישראל בחר בלוקה מודריץ', קיליאן אמבפה ורפאל וראן. אלון חזן, שהיה המאמן הזמני של הנבחרת, בחר ברונאלדו, מסי ודה בראונה. העיתונאי שייצג את ישראל היה אורי דגון, עורך אתר ערוץ הספורט, שבחר במודריץ', וראן ורונאלדו.

לקבצים המלאים:

פיפ"א מפרטת: זו ההתפלגות של נבחרי השנה

מי בחר את מי? פירוט הרשימה המלאה של המצביעים לתואר כדורגלן השנה

עוד באותו נושא

פלורנטינו פרס באסיפה הכללית של ריאל מדריד: "תודה לך, כריסטיאנו רונאלדו"

לכתבה המלאה

במה זכה ניימאר? צוללן השנה

פיפ"א מציגה - דירוג נבחרי כדורגלן השנה

דירוג המצטיינים של פיפ"א לתואר שחקן השנה 2018. אתר רשמי
דירוג המצטיינים של פיפ"א לתואר שחקן השנה 2018/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully