וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפורי האלופות: העיקר להתרגש

18.9.2018 / 16:00

רוב הסיכויים שהקאמבק של הכוכב האדום לליגת האלופות יסתיים מוקדם ואולי גם כואב, אבל זה החלק המשני בסיפור המופלא של הקבוצה הזו. מיכאל יוכין עם הסיפורים הכי יפים השנה בצ'מפיונס

אוהדי הכוכב האדום בלגרד. AP
הקבוצה שתחזיר את הריגוש לשלב הבתים. אוהדי הכוכב האדום בפעולה/AP

הישג היסטורי כביר אחד משנה את התודעה הציבורית לדורות שלמים. הכוכב האדום מעולם לא שיחקה בליגת האלופות במתכונתה הנוכחית, אבל הזכייה בגביע האלופות ב-1991 הכניסה אותה להיכל התהילה של הכדורגל האירופי, והאוהדים - גם אלה שנולדו אחרי ההנפה - מרגישים שהם חלק מאימפריה.

העבר המפואר מקרין על ההווה, גם אם המציאות בכדורגל הסרבי עגומה מאוד בשנים אלה. הכמיהה לשוב לבמה המרכזית היתה עצומה לאורך עשורים, גם אם סיכויי ההצלחה תמיד היו נמוכים. זה היה החלום האולטימטיבי של הקבוצה הפופולרית ביותר במדינה, והזכרונות מימיהם של רוברט פרוסינצ'קי, דיאן סאביצ'ביץ' וסינישה מיכאילוביץ' עדיין טריים. העובדה כי היריבה העירונית המושבעת פרטיזן העפילה פעמיים לשלב הבתים רק העצימה את השאיפה. אמנם ההשתתפות הזו רק הדגישה את הפוטנציאל האמיתי של הליגה הסרבית החלשה, וב-2011 הפסידו הלבנים-שחורים בכל המשחקים בשלב הבתים למרות הגרלה נוחה יחסית נגד ארסנל, שחטאר ובראגה, אבל זה לא ממש משנה. הכוכב האדום רצתה להיות שם. היא הרגישה מחויבת להרגיש שוב שייכת לטופ של הכדורגל הבינלאומי.

כעת זה קרה, כנגד כל הסיכויים. הניהול עדיין בעייתי, וסביר להניח שההצלחה לא תשוחזר בשנים הקרובות, אבל המזל האיר פנים לסרבים שהשקיעו מאמץ נפשי אדיר במוקדמות. הגרלה מול זלצבורג, הלוזרית הנצחית שתמיד מפסידה במוקדמות, הרגישה כמו סימן משמיים. בזכות ההתעלות של מילאן בוריאן ומילוש דגנק, אשר צבעה את העלייה בצבעים פוליטיים עזים, כמו תמיד בבלקן, ביצעה הכוכב האדום קאמבק מדהים במשחק הגומלין באוסטריה - והאופוריה בעיצומה.

עוד בנושא

22:00: הכוכב האדום חוזרת לליגת האלופות ומארחת את נאפולי
הכוכבים הכי אדומים: הסיפור המדהים של גיבורי הכוכב האדום
הדייט הלוהט של מסי, ועוד: המשחקים הכי טובים בשלב הבתים

התנאים בבלגרד דווקא לא מי יודע מה

"אי אפשר לתאר את האווירה ברחובות בלגרד בימים אלה", אומר העיתונאי דיאן סטאנקוביץ'. "זה מדהים, בלתי נתפס. אנשים מדברים רק על ליגת האלופות, וכל הצרות נשכחו. כל הכרטיסים נחטפו תוך שעות. האוהדים נמצאים בתוך חלום. 27 שנים חלפו מאז הזכייה, אבל זה מרגיש כמו אתמול. אנשים חוזרים אחורה במכונת הזמן. יש כאלה שאיבדו קשר עם המציאות. ההגרלה קשה מאוד, ויהיה מגוחך לחשוב שהכוכב האדום מסוגלת לעשות משהו בבית עם ליברפול, פריז סן ז'רמן ונאפולי. צריך להיות כנים - זלצבורג היתה הרבה יותר טובה מאיתנו במוקדמות. ליגת האלופות גדולה על הכוכב האדום, אבל הציפיות עולות בכל זאת. אנשים חולמים על נקודות ועל האפשרות לסיים במקום השלישי".

והרי הסרבים יודעים לעודד. לא יהיה פשוט למצוא העונה בליגת האלופות איצטדיון עם אווירה מחשמלת יותר מאשר מרקאנה של בלגרד. אופ"א לא יכולה היתה לבקש סנסציה חיובית יותר. הריגוש חסר לעתים תכופות בשלב הבתים, אבל הכוכב האדום היא בדיוק הקבוצה הנכונה על מנת להחזירו. השתלטות נציגות הליגות הגדולות על המפעל מעלה את הרמה, אך מפחיתה את האטרקטיביות. אלופת סרביה תוסיף המון עניין לתחרות גם אם תובס בכל משחקיה.

האופוריה הגיעה, כמובן, גם להנהלה. בכוכב האדום רואים הזדמנות לפתוח פער גדול מפרטיזן מבחינה כלכלית, ולכן בוצעה גם השקעה מאסיבית ברכש. "מעולם לא היתה סיומת כזו לחלון ההעברות בסרביה", אומר סטאנקוביץ'. החלוץ הגנאי ריצ'מונד בוקאיה הוחזר מהליגה הסינית לרגל ההעפלה. מרקו מארין, גרמני יליד בוסניה להורים סרבים, אשר נחשב לפני כעשור לילד פלא עם פוטנציאל להפוך לכוכב גדול, הוחתם מאולימפיאקוס במסגרת פרויקט קיבוץ גלויות. הכוכב האדום הולכת על כל הקופה. זו עשויה להיות חגיגה קצרה מאוד, אבל גם היא לא תישכח עוד שנים ארוכות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מאמן הכוכב האדום בלגרד סרדיאן סטבאנוביץ'. GettyImages
רכש מאסיבי וסגל כמעט חדש לגמרי. מאמן הכוכב האדום סרדיאן סטבאנוביץ'/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully