וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת על קובי רפואה בהפועל תל אביב: "כל הקיץ היינו באשליות"

אחרי התבוסה בדרבי, האדומים יורדים לקרקע, מודים ש"הפערים ממכבי מעולם לא היו כל כך גדולים", ומבקרים את בניית הסגל והמערך של המאמן. איסוקו צפוי לחתום השבוע, ינקו המאכזב יסופסל?

צילום ועריכה: קובי אליהו

1. "קיבלנו סטירה חזקה. מרגיש כאילו היינו באשליות כל הקיץ"

"המשחק נגד הפועל חדרה הוא משחק על החיים שלנו", אמר אחד משחקני הפועל תל אביב אמש (ראשון) אחרי ההפסד 4:1 בדרבי, ורק המחיש עד כמה התבוסה ריסקה את הקבוצה.

עד לפני כמה ימים עוד היו בהפועל סימנים של אופוריה. פתיחת העונה הטובה בגביע הטוטו הוכיחה שמתרחש בקבוצה תהליך טוב, כביכול, והדביקה השוואות למכבי נתניה של העונה שעברה. כמו לקבוצה מעיר היהלומים, גם להפועל תל אביב יש הרבה שחקנים צעירים ורעבים, מאמן שלא מפסיק לדרוש ותקציב שפוי מאוד, יש יגידו שפוי מדי יחסית להפועל. כך או כך, אפילו הפסימיים בהפועל כבר הריחו פלייאוף עליון, עד שדרבי אחד צורב החזיר את כולם לקרקע. "קיבלנו סטירה חזקה", אמר אחד השחקנים, "באמת חשבנו שאנחנו קבוצה הרבה יותר טובה. זה מרגיש כאילו היינו באשליות כל הקיץ. אם לא ננצח את חדרה יתחיל פה לחץ על הקבוצה וההנהלה, וזה אף פעם לא נגמר טוב".

עוד בנושא

הדרבי חזר, ולא האיר פנים לאדומים: 1:4 מוחץ למכבי תל אביב
קובי רפואה כעס אחרי התבוסה: "אסור להישבר ככה, היינו רכים"
מהפכת שחקני הבית במכבי תל אביב מתחילה להניב פירות

רז כהן, רמזי ספורי, שחקני הפועל תל אביב. ברני ארדוב
בחזרה למציאות. רז כהן ורמזי ספורי מאוכזבים/ברני ארדוב

2. ביקורת על רפואה: "רוג'ר לא יכול להחזיק את הקישור האחורי לבד"

חיצי הביקורת בהפועל קודם כל מכוונים לעבר קובי רפואה, שתואר אחרי המשחק על ידי גורמים בקבוצה כמי שנראה "בהלם". הטענות נגד המאמן אתמול נגעו בעיקר במערך ובסגל שבנה רפואה בקיץ. כבר במחנה האימון שחקנים הדגישו כי הבעיה של הקבוצה היא במרכז השדה. "יש התקפה טובה, יש הגנה לא רעה בכלל, אבל אין לנו אמצע", טענו אז. אמש החיסרון הזה הורגש במיוחד. "הבעיה שלנו היא לא המגן הימני. אנחנו רכים מדי באמצע. אם לא יגיע עוד שחקן אגרסיבי, תהיה לנו בעיה מול כל קבוצה בינונית".

רפואה, שהעמיד מערך לא מאוזן, התעקש במהלך בניית הסגל שלא לצרף שחקן אגרסיבי נוסף למרכז השדה, ובינתיים מקבל יכולת לא משכנעת מרוג'ר, שאמור היה למלא את התפקיד הזה. בהפועל היה מי שנזכר אמש באריק דג'מבה דג'מבה, ולא ברור אם הפועל הימרה על הסוס הנכון. "רוג'ר שחקן חכם ומנוסה, יש לו גם מיקום טוב, אבל הוא מאוד איטי וכבד. הוא לא יכול להחזיק את הקישור האחורי כמעט לבד", אמרו בקבוצה.

עוד באותו נושא

"לא היה דבר כזה": מהפכת שחקני הבית במכבי תל אביב מתחילה להניב פירות

לכתבה המלאה
קובי רפואה מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
בונה על רוג'ר יותר מדי? קובי רפואה/ברני ארדוב

3. ינקו "משדר חוסר ביטחון", לבקוביץ' יפתח במקומו מול חדרה?

הסיפור הכי מעניין בהפועל הנוכחית הוא אריק ינקו. עוד מהעונה שעברה שמו בקבוצה אצבע על בעיית חוסר הביטחון שלו, שצצה לעתים קרובות מדי. שחקנים טענו שזו הבעיה העיקרית של השוער, ואחד מהם אמר אמש ש"הדרבי הזה הוא דוגמה מצוינת לכך". שחקנים סיפרו שאחרי השער הראשון ינקו איבד ביטחון, וכמובן שגם ספיגת השער השני לא מוסיפה לו נקודות אצל קובי רפואה. בהפועל ינסו להוריד מעט מהלחץ שנמצא על הכתפיים של השוער, אבל כבר אתמול העריכו בקבוצה כי רפואה יחזיר לשער מול הפועל חדרה את רובי לבקוביץ'.

אריק ינקו שוער הפועל תל אביב. ברני ארדוב
שוב מפגין חוסר ביטחון. אריק ינקו/ברני ארדוב

4. הפועל מחפשת מנהיג: "בשביל זה עומר דמארי כאן"

במשך כל השבוע האחרון דיברו בהפועל תל אביב על ההשלכות האפשריות של הדרבי. האדומים ידעו שכל תוצאה יכולה להשפיע פתיחת העונה בליגת העל. אמש העמיד רפואה זרקור על הבעיה של הפועל תל אביב בפתיחת העונה: סף השבירה הנמוך, שגרם לקבוצה לאבד את קור הרוח אחרי ספיגת השער השני.

האדומים, בטח כשאוראל דגני לא בסביבה, צמאים למנהיג על המגרש. אתמול, אחרי מה שעלול להפוך למשבר הראשון של העונה, העיניים היו נשואות לעבר עומר דמארי. "אין מישהו אחר. הוא זה שצריך להנהיג את הקבוצה הזאת, בטח על המגרש. בשביל זה הוא כאן", אמרו בקבוצה.

עומר דמארי שחקן הפועל תל אביב. לירון מולדובן
הגיע הזמן לתפוס פיקוד. עומר דמארי/לירון מולדובן

5. "הפערים בינינו לבין מכבי אף פעם לא היו כל כך גדולים"

בקבוצה טוענים שהם עדיין מחפשים חיזוק לקישור, אך באותה נשימה מציינים שאין שחקנים מספיק טובים בשוק. במקביל, הקבוצה מנהלת משא ומתן עם הקונגולזי ארנולד איסוקו. בין הצדדים עדיין יש פערים קטנים, אך המגן הימני אמור לחתום השבוע בקבוצה ולהרוויח כ-70 אלף דולר - סכום שהוציא מגורמים בקבוצה את הווידוי הבא: "כל התקציב של הזרים שלנו עולה כמו צ'יקו אופואדו אחד במכבי. אף פעם הפערים לא היו כל כך גדולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully