וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא היה דבר כזה": מהפכת שחקני הבית במכבי תל אביב מתחילה להניב פירות

20.8.2018 / 6:39

אחרי ה-1:4 בדרבי, הצהובים מברכים על שינוי המגמה בסגל: "יש עומק שלא היה בימי ג'ורדי", ועוקצים את הפועל: "אין כמו לנצח אותם". וגם: העקשנות שהשתלמה ליונתן כהן, וההתרחקות של אופואדו מהרשימה השחורה

צילום ועריכה: קובי אליהו

1. מהפכת שחקני הבית

לא פחות מהניצחון 1:4 אמש (ראשון) על הפועל תל אביב בחצי גמר גביע הטוטו, זו היתה הדומיננטיות של שחקני הבית שהביאה נחת מאוד גדולה לכל הגורמים במכבי תל אביב. "זה לא צחוק, חצי מהסגל שלנו זה שחקנים שגדלו במכבי תל אביב", הזכיר אמש אחד משחקני הקבוצה. "מה שקרה הקיץ לא קרה כל השנים האחרונות. יש למכבי תל אביב עומק שלא היה לה בשנים הכי יפות של ג'ורדי קרויף. יונתן כהן, דן גלזר, רוסלן ברסקי, שחר פיבן והוותיקים יותר כמו דור פרץ ודור מיכה זה כבר משהו שלא היה. אפילו עומר אצילי ואלי דסה היו בתקופות מסויימות במכבי תל אביב. זה פשוט דבר מרענן ש'התלבש עלינו' ועושה לכולם טוב". לא בטוח שמכבי תל אביב היתה הולכת על המודל הנוכחי, אלמלא מגבלת הפייר-פליי. אלא שמתוך הגבלות הרכישה נולדה ההחלטה לתת לשחקני הבית שהשתפשפו בחוץ לרוץ עם הקבוצה בה גדלו ומי שכרגע קוטף את הפירות הוא ולאדן איביץ' שגם לא נבהל לרגע מכך שלא יכול היה לקנות שחקנים.

עוד בנושא

מכבי תל אביב הביסה 1:4 את הפועל תל אביב ועלתה לגמר גביע הטוטו
איביץ' מרוצה מהמחצית השנייה ומחמיא ליונתן כהן: "לקח את הצ'אנס"
בן מנספורד לרון חולדאי: "נתחיל לחפש אלטרנטיבות לבלומפילד"

שחקני מכבי תל אביב. ברני ארדוב
עידן חדש. מכבי תל אביב חוגגת/ברני ארדוב

2. "התגעגענו. אין כמו לנצח את הפועל בדרבי"

הדרבי התל אביבי חזר וביום חמישי האחרון אפשר היה לראות שאפילו שכבר שנה לא היה כאן דרבי, הדם הרע עדיין זורם. מכבי תל אביב הוציאה מכתב לעיריית תל אביב ושרבבה את שמה של הפועל תל אביב בטענה שעושים הכל כדי שבלומפילד יתאים דווקא לאדומים. בהפועל לא שתקו והוציאו הודעה משלהם בה ביקשו ממכבי תל אביב לא לחזור לבלומפילד ולשחק בכל מקום אחר. עם המטען הזה הגיעו אתמול הקבוצות למשחק בנתניה והפועל תל אביב היתה להוטה לנצח בדרבי הראשון של העונה. היא אפילו כבשה ראשונה, אבל מכבי עשתה את המהפך בסטייל והביסה. בשלב העקיצות הלילי, היה מי שאמר במכבי תל אביב: "התגעגענו לדרבים. האוהדים אולי שמחו שהפועל בלאומית ומשחקת ביום שישי, אבל אין כמו לנצח את הפועל תל אביב בדרבי".

עוד באותו נושא

ולאדן איביץ': "מרוצה מהמחצית השנייה". קובי רפואה: "אסור להישבר ככה"

לכתבה המלאה
אוהדי מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
"האוהדים אולי שמחו שהפועל בלאומית ומשחקת ביום שישי, אבל אין כמו לנצח את הפועל תל אביב בדרבי"/יוסי ציפקיס

3. העקשנות של יונתן כהן השתלמה לו ולמכבי

היה כבר מי שרמז הקיץ ליונתן כהן שעדיף לו לעשות עוד סיבוב השאלה. כמו בעונה שעברה בבני יהודה וכמו שעושים עוד שחקנים ממכבי תל אביב העונה, גם לכהן נרמז שהוא לא יראה יותר מדי דקות. ובאמת, עד אתמול ולאדן איביץ' לא ספר אותו. בזמן שהקבוצה יצאה למשחקים במוקדמות הליגה האירופית הוא התאמן בארץ עם מאמן הנוער גיא צרפתי ובמשחק הקודם מול בית"ר ירושלים בגביע הטוטו, הוא בכלל לא התלבש. אבל כהן עדכן את כל הגורמים בסביבתו שהוא חזק ושהוא לא מתכוון ללכת לשום מקום. "נמאס לי מההשאלות", אמר למקורביו. "אני רוצה להישאר במכבי תל אביב. אוכיח שמקומי בסגל".

אתמול החליט איביץ' לתת בו אמון. הוא ראה את המקצוענות באימונים. את האופי, ההשקעה ושלח אותו כשהוא מצייד אותו בכרטיס חופשי לכל בעיטת עונשין. הראשונות לא היו מדוייקות אבל הפועל תל אביב עשתה המון עבירות וכהן ניגש הרבה להרים ולבעוט נייחות. השער בבעיטה החופשית היה מרשים וכשאיביץ' גם הורה שהוא יבעט את הפנדל אחרי שאיתי שכטר כבר לא היה במגרש, יכול היה שחקן הכנף הרב גוני הזה לסמן לעצמו וי גדול. מעכשיו המעמד של כהן יהיה אחר. נכון שגם בעונה שעברה הוא כבש שער בקיץ ואחרי זה נשלח בהשאלה, אבל הפעם הוא מתכוון להילחם על הדקות שלו ואתמול הוא הראה לאיביץ' מה הוא שווה.

יונתן כהן שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מעכשיו יהיה לו מעמד אחר. יונתן כהן/ברני ארדוב

4. שחר פיבן לא שכח את עמיר תורג'מן

שחר פיבן הודה אתמול שהוא צריך להגיד תודה לעמיר תורג'מן שהאמין בו ונתן לו את ההזדמנות הראשונה בליגת העל. הרבה גבות הורמו כאשר תורג'מן הביא את פיבן בעונה שעברה למ.ס. אשדוד. לא כי באשדוד היה חומר טוב יותר, אלא כי פיבן היה אנונימי לגמרי ובלי נסיון במאבקי הישרדות בליגת העל. אבל לצד יגור פיליפנקה, פעם כבלם ופעם כקשר אחורי, סייע הבחור הצנוע מראשון לציון לאשדוד להישאר בליגה. כשאתה שומע הקלטה של פיבן מתראיין, אתה יכול להיות בטוח שמדובר בבחור שקט ונעים הליכות שיצא כרגע מהספרייה העירונית. הכי רחוק מהקשיחות שהוא מפגין במגרש, כך הוא מדבר.

השער שהוא אחראי עליו היה הבונוס ופתאום יש למכבי תל אביב עוד כוח מהספסל או מהיציע כדי להיכנס ולייצר עוד אפשרויות בהגנה. "זה חלום שהתגשם", אמר אמש פיבן. "מגיל קטן גדלתי במכבי תל אביב ועברתי הרבה השאלות. עברתי דרך ארוכה כדי להגיע לרגע הזה. אני מודה לעמיר תורג'מן מקרב לב על מה שהוא עשה בשבילי ועל כל האמון שהוא נתן בי. אני לא מפחד ממלחמה על ההרכב. זה המקצוע. המאמן מאמין מאוד בשחקנים צעירים. מי שנראה טוב, ישחק. במכבי תל אביב כל 25 השחקנים יכולים לשחק בכל קבוצה בארץ".

שחר פיבן שחקן מכבי תל אביב חוגג עם מאור קנדיל. ברני ארדוב
בונוס גדול למכבי תל אביב. שחר פיבן חוגג/ברני ארדוב

5. איביץ' דובר אמת. אופואדו לא יהיה ברשימה השחורה

ולאדן איביץ' יצא אתמול אמין. אחרי המשחק מול פיוניק ירבאן, הוא אמר שצ'יקו אופואדו מתקדם ושהוא ישחק במשחק הבא. זה היה נשמע מאוד תמוה נוכח העובדה שבאימון המסכם יום קודם, אופואדו היה חבוש בירך ונראה היה שהוא הולך להיעדרות ממושכת. אבל איביץ' דיבר אמת ואתמול הכניס את הניגרי ליותר מחצי שעה, בה הוא סחט פנדל וכבש שער במבצע קבוצתי נהדר. די היה לראות את הפנים ואת התשוקה של הניגרי כדי להבין שיש כאן שחקן שלא בא לעשות רק כסף וכל היתר לא מעניין אותו. אופואדו ששיחק בעיקר בליגה השנייה בטורקיה, רוצה להתקדם. הוא רצה להתקדם לליגה הראשונה בטורקיה אבל לא ממש האמינו בו. ממכבי תל אביב הוא מקווה לעשות קריירה יותר מוצלחת באירופה. יש שם שתי רגליים חזקות והוא די מהיר וכשיהיה גם ביטחון, מכבי כנראה תרוויח. כמו שזה נראה עכשיו, אופואדו לא ייכנס לרשימה השחורה של הזרים הלא מוצלחים שהגיעו למועדון בעידן ג'ורדי קרויף.

צ'יקו אופואדו, שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
אל תקראו לו פלופ, בינתיים. אופואדו/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully