וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נובאק דג'וקוביץ' ניצח את רוג'ר פדרר בגמר סינסינטי, ונכנס לספרי ההיסטוריה

הסרבי גבר על המאסטרו 4:6, 4:6 והפך לשחקן הראשון אי פעם שזוכה בכל תשעת טורנירי סבב המאסטרס 1,000. קיקי ברטנס אלופת הנשים, לאחר שגברה 6:2, 6:7 (6), 2:6 על המדורגת ראשונה האלפ

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'. AP
ישר לספרי ההיסטוריה. דג'וקוביץ'/AP

נובאק דג'וקוביץ' עשה זאת. הסרבי זכה הלילה (ראשון) בטורניר סינסינטי והפך לטניסאי הראשון בהיסטוריה שזוכה ב"גולדן מאסטרס" - כלומר, זכייה בכל תשעת טורניר סבב המאסטרס 1,000. בגמר ניצח נולה 4:6 4:6 את רוג'ר פדרר, לו הפסיד בשלושת הגמרים הקודמים בסינסינטי. על הדרך, גם הבטיח הסרבי את שובו לטופ 3 העולמי (בצוותא עם פדרר ורפאל נדאל).

הפתיחה היתה שקולה, אולם במשחקון השביעי של המערכה הראשונה הצליח דג'וקוביץ' לשבור, לעלות ל-3:4, ולסגור את הסט הראשון על 4:6. פדרר לא אמר נואש, פתח בסערה את המערכה השנייה ועלה ל-0:2, הסרבי מיד שבר בחזרה ואיזן ל-2:2 ושבירה נוספת במשחקון השישי, עזרה לו לעלות ל-3:5, ולבסוף לסגור עניין.

זהו ניצחון שלישי ברציפות של דג'וקוביץ' על פדרר, וכעת מאזן כל הזמנים בין שתי האגדות הללו עומד על 22:24 לזכות הסרבי.

תשעת תארי המאסטרס 1,000 של נובאק דג'וקוביץ':

2009 - פריס
2011 - אינדיאן וולס
2011 - מיאמי
2011 - מדריד
2011 - רומא
2011 - מונטריאול
2012 - שנגחאי
2013 - מונטה קרלו
2018 - סינסינטי

עוד בנושא:
בואו לעקוב אחרי וואלה! ספורט באינסטגרם

הטניסאי השוויצרי רוג'ר פדרר. AP
לא היה בשיאו. פדרר/AP

קיקי ברטנס ההולנדית רשמה הערב (ראשון) את ההישג הגדול ביותר בקריירה שלה. הטניסאית בת ה-26 זכתה בטורניר סינסינטי והפכה להולנדית הראשונה (אישה או גבר) שזוכה בטורניר אחרי שהצילה נקודת משחק בשובר השוויון של המערכה השנייה וניצחה 6:2, 6:7 (6), 2:6 את המדורגת מספר אחת בעולם סימונה האלפ. ברטנס נעלה את המשחק עם אייס ומדהים לחשוב שעד השבוע שעבר היא לא ניצחה מעולם יריבה מהטופ 10 העולמי ועכשיו יש לה כבר שישה כאלה אחרי שגברה בשבועיים האחרונים על קרולינה פלישקובה, פטרה קביטובה, קרוליין ווזניאקי, אלינה סביטולינה, שוב פטרה קביטובה ועכשיו על סימונה האלפ. ברטנס הנרגשת הזילה דמעות מרוב התרגשות בסיום. היא תעלה אל המקום ה-13 בעולם אחרי שזכתה לראשונה בקריירה בתואר מסבב הפרמייר מנדטורי.

האלפ פספסה את האפשרות להפוך לרומנייה הראשונה שזוכה בטורניר סינסינטי מאז מגדה רוראץ ב-1949. כמו כן, המדורגת מספר אחת בעולם הייתה יכולה להיות הטניסאית הראשונה שזוכה בטורניר קנדה (מונטריאול או טורונטו) ובסינסינטי באותה השנה מאז איבון גולאגונג ב-1973. יחד עם זאת, צריך לציין כי טורניר סינסינטי לא שוחק בין 1974 ל-1987 ואז בין 1989 ל-2003. עם זאת, האלפ קרסה מנטאלית אחרי שאיבדה את נקודת המשחק שלה ביתרון 5:6 בשובר השוויון של המערכה השנייה והזכירה את הימים הפחות יפים שלה בה הייתה מתעצבנת וקורסת מנטאלית כשהדברים לא הלכו לה. האלפ פספסה גם אפשרות לזכות.

קיקי ברטנס הנרגשת אמרה בסיום: "אני מקווה שאצליח לדבר. אני לא מצליחה למצוא את המילים לרגע הזה. אני כל כך מאושרת. סימונה, אני חושבת שהייתה לך עד כה שנה נהדרת כמספר אחת בעולם. אני מצטערת על היום, אבל מקווה שנוכל לשחק בעוד הרבה משחקים כאלה בעתיד. אני רוצה להגיד תודה לכולם ולמאמן שלי על הכול".

המפסידה סימונה האלפ אמרה: "זו הפעם השלישית שהייתי בעמדה הזו. אולי יום אחד אני אזכה בטורניר הזה כי אני אוהבת לשחק כאן. תודה לכולם שהגיעו. הייתי קצת עייפה השבוע, אבל היה תענוג להגיע הנה ולשחק לפניכם. אני רוצה לברך את קיקי. שיחקת מדהים והגיע לך לזכות בתואר. היה שבוע טוב ואני מקווה שאראה את כולכם גם בשנה הבאה".

עוד באותו נושא

רוג'ר פדרר: "אין שום בעיה אם טניסאי ייצא מהארון, אני תומך בזה"

לכתבה המלאה
קיקי ברטנס טניסאית הולנדית. רויטרס
ברטנס מאושרת עם הגביע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully