וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר מגיע לתל אביב: 10 דברים שלא ידעתם על טריק בלאק, שסיכם במכבי תל אביב

הוא שואף להפוך לראש עיר אחרי הפרישה, מתייעץ עם קובי בריאנט לעתים קרובות, ונחשב לעילוי אקדמי. טריק בלאק, שאמור לחתום בקרוב במכבי תל אביב, רחוק מלהיות כדורסלן טיפוסי. היכרות קצת אחרת

עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: גל מקל מדבר על העזיבה את מכבי תל אביב

1. הוא מקבל עצות מקובי בריאנט עד עצם היום הזה

במהלך שלוש השנים בהן שיחק לסירוגין בלייקרס, זכה בלאק להגשים חלום ילדות ולספוג כל מה שרק היה אפשר מאלילו קובי בריאנט. בעונת 2015/16 - עונתו ה-20 של הממבה השחורה בליגה וזו שבסיומה תלה את הנעליים - אזר אומץ וביקש לבלות עם קובי גם מחוץ למגרש, כדי ללמוד מקרוב על התנהלותו. "לא יכולתי לדמיין מצב שהוא יפרוש מבלי שאדע עליו הכל. הרבה אנשים נמצאים קרוב מאוד לדמויות דגולות ולא מנצלים את זה. אני, לעומת זאת, סימסתי לו: 'היי קובי, בכל נסיעה, כל משחק חוץ, אני רוצה לבלות איתך בחלק מהזמן. דיברנו על הכל חוץ מכדורסל - על חיי משפחה, על עסקים, על השקעות נבונות, על התנהלות כלכלית. אני מתייעץ איתו מפעם לפעם עד עצם היום הזה".

עוד בנושא

גישרו על הפערים: טריק בלאק סיכם את תנאיו במכבי תל אביב
נבארו פורש: מילון השחקנים שממחיש עד כמה גדול הוא היה
מייקל רול: "לזוסמן יש את כל מה שצריך כדי להיות שחקן מוביל"

טריק בלאק עם קובי בריאנט, לוס אנג'לס לייקרס. AP
ספג ממנו המון. בלאק עם קובי בריאנט/AP

2. מגדיר את עצמו כ"כדורסלן פוליטי"

בלאק מגדיר את עצמו כאדם בעל מודעות פוליטית מפותחת במיוחד, ועל כן גם פועל בהתאם: לפני שנתיים, כשכריעות הברך ושילובי הזרועות במהלך נגינת ההמנון הפכו לסמל מחאה בספורט האמריקאי נגד משטרו של הנשיא ונגד אלימות המשטרה כלפי האוכלוסיה השחורה, בלאק רתם גם את שחקני הלייקרס למאבק. "אנחנו חייבים לתמוך במאבק הזה ולתת כבוד לקורבנות. כל עוד האלימות תימשך, נמשיך לשלב זרועות בתור מחאה בהמנון", הצהיר, והשחקנים הלכו אחריו.

3. הוא נטש אימון ללא אישור בגלל ויכוח עם המאמן

בלאק לא תמיד היה האגוז הכי קל לפיצוח, לפחות לא עבור המאמנים שלו. במהלך השנה השלישית שלו במכללת ממפיס הוא נקלע לויכוח עם המאמן ג'וש פסטנר, ופעם אחת - בעקבות חילופי דברים עימו - הוא נטש את האולם ללא אישור. במהלך העונה ההיא, אגב, המספרים שלו ירדו משמעותית. "הייתה לי נפילה גדולה באותה שנה. לא הייתי שחקן חמישייה, שיחקתי משהו כמו 10 דקות פחות בממוצע מבעונה קודם לכן. הייתי צעיר ולא בוגר, לא ידעתי איך להתנהל", אמר.

טריק בלאק במדי מכללת טקסס. AP
הצליח באקדמיה יותר מבכדורסל. בלאק במדי מכללת טקסס/AP

4. במכללות הוא נחשב לעילוי (בעיקר בצד הלימודי)

למרות החזות המאיימת ואינספור הקעקועים שמעטרים את גופו (לטענתו, גם הוא כבר איבד ספירה), בלאק מגדיר את עצמו כאדם רך עם חיבה מיוחדת לספרות והיסטוריה. מבחינה לימודית הוא נחשב לאחד הכדורסלנים היותר מוצלחים בשנים האחרונות: ציוניו במהלך התואר הראשון באוניברסיטת ממפיס היו הגבוהים ביותר מבין כל הסטודנטים, ואת התואר הראשון במנהיגות ארגונית הוא סיים כבר אחרי שלוש שנים, מה שאפשר לו לעבור בשנתו הרביעית והאחרונה בקולג'ים למכללת קנזס. בלאק, אגב, הוא גם בעל תואר שני בהיסטוריה אפרו-אמריקאית, תואר אותו השלים במהלך שנת 2015 במרתון של קורסים שאת חלקם השלים - תאמינו או לא - תוך כדי עונת המשחקים ב-NBA.

5. חלומו הגדול: להתמנות לראש עיריית ממפיס

כפי שבטח כבר הבנתם, לבלאק יש שאיפות שחורגות מעולם הכדורסל הצר. למען האמת, חלומו הגדול ביום שלאחר הפרישה הוא לפצוח בחיים פוליטיים ולהתמנות לראש עיריית ממפיס, דבר שאם יתממש, יוכל לטענתו לממש את רצונו לסייע לקהילה השחורה. "עברתי לא מעט דברים בחיים. חוויתי הרבה. לא הייתי רוצה שאף אחד יחקה אותי, אבל הייתי שמח לעזור לאנשים לתרום מהניסיון שלי", אמר.

התיכון בו בלאק למד מפריש את גופייתו

6. מנהיג חברתי, לפעמים גם לרעה

עדות למזגו החם של בלאק התקבלה במהלך החולפת, כשהיה מעורב במהומה הגדולה במשחק בין הרוקטס לקליפרס, אף שכלל לא שותף בו. כזכור, במהלך משחק פרץ ויכוח סוער בין שחקני הרוקטס לשחקני הקליפרס שבו נטל חלק אפילו מאמן יוסטון מייק ד'אנטוני. המהומה המשיכה לתוך חדרי ההלבשה, שם שחקני שתי הקבוצות התעמתו מילולית וכמעט גם פיזית. חלקו של בלאק בתגרה: הוא התקרב בכעס לכיוון חדר ההלבשה של הקליפרס "כדי לסגור חשבון", דפק על הדלת בעוצמה ונהדף על ידי אנשי אבטחה במקום.

7. לא הייתה לו שום כוונה לעזוב את ה-NBA

במובן מסוים, עצם ההגעה של בלאק לכדורסל האירופי מפתיעה. למרות שבשנים האחרונות הוא נע ונד בין קבוצות וחוזים קצרים בליגה הטובה בעולם, הוא האמין שיוכל לתקוע בה יתד. אחרי שהעונה הנוכחית הסתיימה סוכנו אמר ש"טריק מקווה לחזור ליוסטון, אבל יבחון עוד אופציות אחרות ב-NBA. הוא משוכנע שיוכל לקבל בקבוצות אחרות בליגה הרבה יותר דקות".

טריק בלאק במדי יוסטון רוקטס. AP
האמין שיישאר ב-NBA. בלאק/AP

8. מצליח לחפות על מחסור בסנטימטרים

בלאק הרוויח לא מעט דקות בעמדת הסנטר ב-NBA למרות גובהו הנמוך יחסית (2.03 מטר) משתי סיבות עיקריות: מוטת ידיים גדולה במיוחד של 18.5 סנטימטר - מה שעוזר לו לשמור על שחקנים גבוהים ממנו - ולב גדול. כל זה, כמובן, לצד יכולות אתלטיות מרשימות. "אני תמיד נותן את כל כולי למען הקבוצה, ולכן אני חושב שתמיד הייתי מוערך בקרב החברים לקבוצה. הם יודעים שבכל דקה שאהיה על הפרקט, אשאיר את הלב שלי", צוטט בשנה שעברה.

9. המעבר למכבי תל אביב יכאב בכיס

ההיפלטות מה-NBA בוודאי מאכזבת את בלאק גם מנקודת מבט כלכלית. בשנתיים האחרונות הוא התרגל להרוויח סכומים שמכבי תל אביב לא מסוגלת להתקרב אליהם: בעונת 2016/17 בלייקרס הוא גרף 6.1 מיליון דולר לעונה, ובעונה החולפת ביוסטון הרוויח 3.2 מיליון. שכרו במכבי תל אביב, שאינו ידוע בינתיים, בוודאי קרוב הרבה יותר לסכומים שהרוויח בשתי העונות הראשונות שלו בלייקרס: 500 אלף דולר, ו-845 אלף דולר.

10. אהוב בחדר ההלבשה

בדבר אחד אין עוררין: גם אם בלאק לא יספק את הסחורה במכבי תל אביב מקצועית, הוא ישמור על אווירה חיובית בחדר ההלבשה, אם להסתמך על הדברים שאמר עליו העונה קלינט קאפלה: "הוא אחד האנשים הכי חיוביים שיצא לי להכיר. אולי החבר לקבוצה הכי טוב שהיה לי. גם כשהוא לא משחק הוא תמיד ממשיך לדחוף אותך ולעודד אותך להיות הכי טוב שאתה יכול להיות".

טאריק בלאק, שחקן יוסטון רוקטס. GettyImages
בחור חיובי, זה בטוח. בלאק בעונה שעברה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully