וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לכם פחות משבוע להחתים 10 שחקנים ומאמן: תוכנית הפיצול של מכבי תל אביב - דו"ח מצב

הצלליות באתר עדיין שם, לאוהדים ממשיכים להבטיח 2 קבוצות, אבל לראשונה מצאנו סדק בתשובה של דובר הקבוצה. שבוע לפתיחת האימונים של מכבי תל אביב בכדורסל, וואלה! ספורט הנודניקים חוזרים לבדוק מה מצב הקמתה של מכבי ב'

צילום ועריכה: קובי אליהו

בשבוע הבא תפתח מכבי תל אביב את אימוניה הרשמיים לקראת עונת 2018/19, ואם להאמין להודעות הרשמיות שיצאו מטעם המועדון - אמורים להתקיים שני אימונים לשתי קבוצות: האחד למכבי א', קבוצת היורוליג של המועדון, והאחר למכבי ב', קבוצת הליגה שתסתמך על שחקנים מקומיים. המעקב של וואלה! ספורט אחר ההתפתחויות בנוגע לביצוע תוכנית הפיצול נמשך, וככל שנוקפים הימים והזמן עובר, מתגברים סימני השאלה.

עוד בנושא

לדו"ח המעקב האחרון על מצב תכנית הפיצול במכבי תל אביב
מייקל רול: "לזוסמן יש את כל מה שצריך כדי להיות שחקן מוביל"
מומחי דראפט מעריכים: דני אבדיה יהפוך לבחירת לוטרי ב-2020

seperator

1. תזכורת

"קבוצת מכבי FOX תל אביב תציב לקראת העונה הבאה (2018/19) שני סגלים, האחד ישחק בליגת העל והאחר ישחק במסגרת היורוליג", נכתב בהודעת המועדון ב-8 באפריל השנה. "כל אחד משני ההרכבים יאומן בנפרד על ידי מאמן שונה, כאשר המטרה היא להיטיב להתמודד עם האתגרים לצד ההגבלות בזירה המקומית".

2. בניית הצוות המקצועי והמנהלי

בניגוד למה שנכתב במפורש בהודעה, נבן ספאחיה הוא עדיין האדם היחיד שמחזיק כיום במשרת מאמן מכבי תל אביב. לא מונה מאמן לקבוצה הבת, לא מונו עוזרים וגם אין שום סימן לחיפושים אחר פיזיותרפיסטים, מאמן כושר, צוות רפואי וצוות מנהלתי לקבוצה השנייה, שאמורה להתאמן ולשחק במסגרת נפרדת ובזמנים שונים לחלוטין.

עוד באותו נושא

פיצול או פיצוץ? מכבי תל אביב ב' - דו"ח מצב

לכתבה המלאה
מכבי תל אביב. צילום מסך
יש מקום ללא פחות מ-23 שחקנים/צילום מסך

3. בניית סגל השחקנים

באתר הרשמי של מכבי תל אביב משדרים עסקים כרגיל. כלומר: הפיצול עומד בעינו. בעמוד סגל הקבוצה יש מקום ללא פחות מ-23 שחקנים. 13 מהם מופיעים בשמותיהם ובפניהם, ולצידם עשר צלליות נטולות שם. פחות משבוע לפתיחת האימונים, זקוקים הצהובים למסע רכש מהיר כדי למלא את עשר הצלליות הללו.

במכבי חתומים כעת שבעה שחקנים זרים. ג'רמי פארגו, מייקל רול ודיאנדרה קיין ימשיכו מהעונה שעברה, ואליהם הצטרפו סקוטי ווילבקין, קנדריק ריי, אנג'לו קלויארו וג'וני אובריאנט. הצהובים מחפשים עדיין אחר שחקן פנים מוביל. על פי תוכנית הפיצול אמורים להגיע לקבוצה לפחות 12 זרים.

ומה בנוגע לישראלים? אם מכבי אכן מתכננת לעמוד במילתה ולהעמיד שתי קבוצות, הרי ששחרורו של כרם משעור לבני הרצליה אמור לעורר לא מעט תהיות. אם יש שחקן שאמור היה לקבל את הבמה הזו, בפרט לאור העובדה שהיה לו חוזה מחייב במועדון לעונה הקרובה, זהו משעור. בינתיים, מי שחתומים בקבוצה וכבר הוכרזו כנשארים הם הקפטן ג'ון דיברתולומאו, יובל זוסמן, דני אבדיה, ג'ייק כהן ואלכס טיוס. נמרוד לוי הוא הרכש הישראלי היחיד והבודד שנחת הקיץ במועדון, בניגוד מוחלט למה שניתן היה לצפות לקראת הקמתה של קבוצה שתתבסס, כפי שהיא עצמה הצהירה ב-8 באפריל, על "הרכב של כ-12 שחקנים במבנה של תשעה ישראלים + שלושה זרים, פחות או יותר".

4. מדוע נדחה גביע ווינר?

בתחילת השבוע פירסמה מנהלת הליגה את לוח משחקי גביע ווינר, ובצידו שינוי מהפכני. משחקה של מכבי תל אביב ברבע הגמר נדחה ליום שני, 1 באוקטובר (בעוד שאר הרבעים יתקיימו קודם לכן, בימי חמישי ושבת, 27 ו-29 בספטמבר). הסיבה: מכבי תופיע בסוף השבוע שלפני, ב-27 וב-28 בספטמבר, בטורניר ינאקופולוס באתונה לצידן של פנאתינייקוס, פנרבחצ'ה וחימקי מוסקבה.

השאלה שחייבת להישאל היא מדוע בוצע השינוי הזה בלוח הזמנים. אם מכבי תתמיד בתוכנית הפיצול, הרי שקבוצת היורוליג תשחק באתונה וקבוצת הליגה תופיע בגביע ווינר, ולכן אין מניעה ששתי הקבוצות של המועדון יופיעו במקביל בשתי המסגרות.

שחקן מכבי תל אביב כרם משעור. ברני ארדוב
שחרורו אמור לעורר לא מעט תהיות. כרם משעור/ברני ארדוב

5. מה אומרים לאוהדים?

הראל, אוהד מכבי תל אביב, טילפן לפני מספר ימים למשרדי המועדון והתעניין ברכישת מינוי לבנו החייל. לאחר שבירר בנוגע למחיר ביציעים שמאחורי הסל, הוא תהה באוזני נציג המכירות מה עלה בגורל הפיצול.

"לפי מה שידוע לנו כרגע, יש פיצול. בכל מקרה, אם יהיה או לא - אני לא יכול להגיד לך ב-100 אחוז", אמר לו עובד המועדון. "אני באמת לא יודע. הפעם האחרונה שעידכנו אותנו זה שיש פיצול. אנחנו מחכים כמו כולם. מה שלא יהיה, המנוי יכלול את כל המשחקים. זו אותה כמות משחקים".

6. ומה אומרים לתקשורת?

במהלך הקיץ, לאור התרבות הדיווחים על ביטול הפיצול, פנתה מערכת וואלה! ספורט למחלקת הדוברות במכבי תל אביב פעמים רבות לקבלת תגובה רשמית, ותמיד נענתה באותה תשובה לקונית: "החלטת הבעלים על פיצול הסגל מה-8 באפריל נותרה בעינה".

אלא שהשבוע נשמעו זמירות מעט אחרות. "אין לנו מה לומר כרגע", השיב סמנכ"ל התקשורת במועדון, רועי גלדסטון. "אם יהיה מה להודיע, נודיע. כל עוד לא הודענו, ההחלטות שלנו עומדות בעינן".

סדק ראשון? כשיהיה לנו מה להודיע, נודיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully