וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית החרושת של מודריץ' ומנדז'וקיץ': הכירו את דינמו זאגרב

הפועל באר שבע תפגוש את המועדון הקרואטי בו צמחו כוכבי סגנית אלופת העולם, עם מאמן שלקח דאבל בשבועיים הראשונים שלו, תשעה שחקני רכש ובלם שצ'לסי מוכנה לשלם עליו 25 מיליון ליש"ט

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

קצת על הקבוצה: קבוצת הפאר הקרואטית זכתה 19 פעמים באליפות קרואטיה והחזירה לעצמה את הכתר בעונה שעברה אחרי שאיבדה אותו לרייקה. היא גם השלימה דאבל עם זכייה 15 בגביע הקרואטי אחרי ניצחון על היריבה הגדולה, היידוק ספליט. למעט העונה שעברה, היא לא פספסה עלייה לשלב בתים אירופי בעשר השנים האחרונות. הישג השיא שלה בעונות האחרונות היה ניצחון 1:2 ביתי על ארסנל בשלב הבתים של ליגת האלופות ב-2015/16. בסגל שהוביל את קרואטיה לגמר המונדיאל, היו שחקנים רבים שגדלו במועדון, בראשם כמובן לוקה מודריץ' ומריו מנדזו'קיץ'.

הקשר הישראלי: דינמו זאגרב פגשה בעבר יריבה ישראלית פעם אחת והודחה. זה קרה בסיבוב הראשון של גביע אופ"א בעונת 2001/02, אז נפרדה עם מכבי תל אביב ב-2:2 ביתי, ואחרי 1:1 בישראל הודחה בגלל שערי חוץ. אגב, הקרואטים עברו לפני כן את פלורה טאלין, אותה הדיחה הערב הפועל באר שבע.

בעונה שעברה: דינמו החזירה לעצמה את תואר האליפות ואף השלימה דאבל בתום עונה לא קלה. באירופה רשמה אכזבה עצומה כשהפסידה לסקנדרבג האלבנית בשלב הפלייאוף של הליגה האירופית והודחה.

אצטדיון: דינמו משחקת באצטדיון מקסימיר המשמש גם את הנבחרת הלאומית.

עוד בנושא:
ערוץ הטלגרם של וואלה! ספורט
ברק בכר: "דינמו זאגרב? זה כבר הולך להיות סיפור אחר לגמרי"
המשחק הראשון מול דינמו זאגרב: יום שלישי הבא, 20:50, בקרואטיה

לוקה מודריץ', 2006. GettyImages
הבוגר המפורסם ביותר של המחלקה. לוקה מודריץ'/GettyImages

הכוכב: אחרי מכירתם של אנטה צ'וריץ', הילאל סודאני ובורנה סוסה, השם המדובר ביותר בדינמו הוא הבלם בן ה-21 פיליפ בנקוביץ' (1.94 מ') שרשם 30 הופעות בעונה שעברה. שחקן הנבחרת הצעירה של קרואטיה נחשב לאחד הבלמים העולים והמבוקשים באירופה, כשדורטמונד הביעה בו התעניינות בחודשים האחרונים ודווח על רצון של צ'לסי לשלם עליו 25 מיליון ליש"ט.

שימו לב גם ל...: מריו גבראנוביץ', חלוץ נבחרת שוויץ (28) הצטרף בחודש ינואר מרייקה והמשיך להפציץ גם במדי דינמו. שיחק בעבר בשאלקה, מיינץ, וציריך.

המאמן: ננאד בייליצה בן ה-46 חתם במאי האחרון על חוזה לשנתיים אחרי ששוחרר מלך פוזנן הפולנית. כשחקן עבר בריאל בטיס, לאס פלמאס וקייזרסלאוטרן, וכמאמן אימן באוסטריה וינה וספציה. פחות משבוע לאחר שהצטרף חגג עם הקבוצה אליפות, וכבר עמד על הקווים בניצחון בגמר הגביע על היידוק ספליט.

הרכש: דינמו צירפה תשעה שחקנים עד כה במהלך הקיץ, בראשם הכישרון המבטיח לוברה מאייר שייכנס לנעליו של צ'וריץ' אחרי שנרכש ב-2.5 מיליון יורו מלוקומוטיבה. גם אמיר דילאבר, דמיאן קדזיור, לוקה מנאלו, מיסלב אורשיץ' ומארין לאובץ (היה מועמד למכבי תל אביב) נרכשו, בעוד שחקן ההגנה קווין תאופיל קתרין הגיע בהעברה חופשית מסנט אטיין והאיראני סאדג מוחראמי הגיע מפרספוליס ולא צפוי להצטרף למשחק בישראל.

עוד באותו נושא

הפועל באר שבע ניצחה 1:3 את פלורה טאלין במוקדמות ליגת האלופות

לכתבה המלאה
פיליפ בנקוביץ' שחקן דינמו זאגרב. GettyImages
המכירה הגדולה הבאה. פיליפ בנקוביץ'/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully