וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דונצ'יץ': "אחליט בקרוב מתי אעבור ל-NBA". יישאר מחוץ לטופ 3 בדראפט?

ילד הפלא טרם קיבל הכריע אם יישאר בריאל מדריד לעונה נוספת, בארה"ב מדווחים: מעמדו בקרב קבוצות ה-NBA דווקא הדרדר אחרי הפיינל פור. וגם: החגיגות של לאסו ויול. כל התגובות, המספרים והציוצים

שחקני ריאל מדריד חוגגים זכיה ביורוליג. רויטרס
מי היה מאמין שהעונה הזו תסתיים כך. ריאל מדריד חוגגת/רויטרס

ריאל מדריד עשתה זאת. הקבוצה המעוטרת בתולדות הכדורסל האירופי חגגה הערב (ראשון) זכייה עשירית בתולדותיה ביורוליג, לאחר שניצחה בגמר הפיינל פור בבלגרד 80:85 את פנרבחצ'ה.

"אני לא יודע איך לתאר את זה", הודה פאבלו לאסו. "זה ענק, ענק, ענק, לא רק בגלל היום אלא בגלל העונה כולה. היו לנו המון בעיות, פציעות, שחקנים באו, הלכו, אבל נשארנו ביחד והצלחנו להילחם ולהשתפר מיום ליום. אני גאה מאוד בשחקנים שלי שהשיגו את הגביע הזה. זה לא ייאמן".

לוקה דונצ'יץ', ששבר שלל שיאים והוכתר כ-MVP של העונה וכ-MVP של הפיינל פור בגיל 19 בלבד, הוסיף: "אין לי מילים. זו תחושה מדהימה. זה מאוד מיוחד עבורי. נלחמנו עד הסוף ואני שמח שיש לי את החברים לקבוצה והמאמנים הללו. אני מאושר. דיברו על איך אתמודד עם הלחץ, אבל אני פשוט מנסה ליהנות כשאני עולה לפרקט".

כמובן שכשזה נוגע לדונצ'יץ', שאלת השאלות כעת היא האם יעבור ל-NBA כבר בעונה הבאה, ואם כן לאיזו קבוצה. לפני הגמר דונצ'יץ' הרים לא מעט גבות כשטען ש"לא בטוח שזה המשחק האחרון שלי ביורוליג", ובארצות הברית ייחסו את האמירה הזאת לניסיון שלו לשלוט בגורלו - עד כמה שזה ניתן - לקראת הדראפט. נראה שסקרמנטו, שתבחר שנייה בדראפט, אינה אטרקטיבית במיוחד עבור דונצ'יץ', ועל פי דיווחים הוא מוכן לוותר על לא מעט כדי שלא תבחר בו.

כך או כך, כשנשאל על עתידו בסיום המשחק, אמר דונצ'יץ': "בקרוב מאוד אגלה לכולם מה החלטתי. בינתיים אני רוצה לחגוג". התרחיש הסביר יותר הוא שדונצ'יץ' יעבור ל-NBA בעונה הקרובה אחרי שהשיג כמעט כל תואר אירופי אפשרי בגילו הצעיר, אבל באופן מפתיע למדי, אחרי שהציג יכולת מרשימה בפיינל פור, בארצות הברית דווקא פחות התרשמו.

ב-ESPN נכתב כי השיח בין הסקאוטים והמנהלים הרבים שהגיעו מה-NBA כדי לצפות בדונצ'יץ' מקרוב בבלגרד הוא "ספקני", וצוין כי ייתכן שהוא אפילו יכול להדרדר לבחירה הרביעית של ממפיס או החמישית של דאלאס.

עוד בנושא:

ריאל מדריד ניצחה את פנרבחצ'ה 80:85 וזכתה ביורוליג

שחקן ריאל מדריד לוקה דונצ'יץ'. רויטרס
גם הוא התקשה להאמין. דונצ'יץ'/רויטרס

סרחיו יול, שלא היה בשיאו, אמר: "אני מאושר, עבדנו קשה כל העונה, עם הפציעות, התבגרנו וזה מגיע לנו. עכשיו אפשר לחגוג עם האוהדים שלנו - לחגיגות תמיד יש לנו כוח".

פביאן קוזר, האקס פקטור עם 17 נקודות, אמר: "כולם אמרו שריאל היא לא אותה קבוצה העונה, והנה אנחנו. אנחנו משפחה. אנחנו אוהבים אחד את השני. אני גאה בשחקנים הללו".

רודי פרננדס התמוגג: "זה לא ייאמן, אפשר היה לראות את הרוח של הקבוצה הזאת. להגיע לפיינל פור ולזכות בו, אחרי ניצחונות על צסק"א ופנרבחצ'ה, שהיו במקומות 1-2 כל העונה, זה לא ייאמן".

בצד המפסיד, ז'ליקו אוברדוביץ' החמיא ליריבה: "החטאנו זריקות קלות וההגנה שלנו לא היתה ברמה של הגמר, אבל כל הכבוד לריאל, הגיעה לה לנצח וצריך לברך אותה. היו לה בעיות עם פציעות לאורך העונה, אבל היא הגיעה בכושר מצוין וחוותה פיינל פור מושלם כסוס השחור".

ניקולה קאליניץ' הודה: "אנחנו מרגישים איום ונורא. מאוד רצינו להניף את הגביע, בעיקר אני, בבלגרד, אבל אין מה לעשות. זה לא היה הלילה שלנו. ריאל היתה נהדרת, היא שיחקה כדורסל נפלא. פספסנו את ההזדמנויות שלנו, ועם החטאות כאלה אי אפשר לזכות ביורוליג. ריאל היתה עדיפה וכל הכבוד לה".

בראד וונאמייקר הוסיף: "נלחמנו 40 דקות, וזה כל מה שאפשר לבקש. אני לא יכול להגיד משהו אחד שהכריע את המשחק, הלוואי שהיינו שולטים בו קצת יותר טוב. אבל נלחמנו".

עוד באותו נושא

ריאל מדריד ניצחה את פנרבחצ'ה 80:85 וזכתה ביורוליג

לכתבה המלאה
מאמן פנרבחצ'ה ז'ליקו אוברדוביץ'. GettyImages
זה לא היה הלילה של פנר. אוברדוביץ'/GettyImages

המספרים

* כאמור, מדובר בזכייה העשירית - שלוש יותר מצסק"א מוסקבה, שבמקום השני.

* זהו תואר בינלאומי 16 במספר לריאל - גם כן שיא כל הזמנים.

* פאבלו לאסו הפך למאמן הספרדי השלישי בכל הזמנים שזוכה בשני תארי יורוליג.

* עבור פליפה רייס, גוסטבו איון, פקונדו קמפאצו, סרחיו יול, רודי פרננדס וג'ייסי קארול זוהי זכייה בשנייה. רייס ופרננדס מצטרפים למועדון אקסלוקסיבי הכולל אך ורק את דיאן טומאשביץ', של שחקנים שזכו ביורוליג, ביורוקאפ, באליפות העולם וביורובאסקט.

* פרננדס, יול ורייס אף הצטרפו לחואן קרלוס נבארו, כספרדים היחידים שזכו ביורוליג יותר מפעם אחת.

* בגיל 19, הפך לוקה דונצ'יץ' ל-MVP הצעיר ביותר של הפיינל פור.

* ילד הפלא של המפעל הצטרף לאנתוני פארקר, ואסיליס ספאנוליס, חואן קרלוס נבארו, דימיטריס דיאמנטידיס, תיאו פפאלוקאס ונאנדו דה קולו, שזכו גם ב-MVP של העונה הסדירה וגם ב-MVP של הפיינל פור.

* עד היום, דיאמנטידיס היה השחקן היחיד בתולדות היורוליג שזכה בארבעה תארים אישיים בעונה אחת (ה-MVP של העונה הסדירה, ה-MVP של הפיינל פור, שחקן ההגנה של העונה וחלק מחמישיית העונה ב-2001). דונצ'יץ' הצטרף אליו, לאחר שהוכתר כשחקן הצעיר של העונה, כ-MVP של העונה, כ-MVP של הפיינל פור ונכלל בחמישיית העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully