וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ביקשתי שפשוט יתנו לי את הכדור": לברון חוגג, אינדיאנה קופחה?

הכוכב חגג בטירוף את הסל שהעלה את קליבלנד ל-2:3 בסדרה, והזכיר לרבים שלשה דומה של ג'ורדן: "על זה חלמתי כילד". לאב: "לא ייאמן". אולדיפו בטוח שהשופטים טעו: "קשה לדבר על זה"

שחקן קליבלנד לברון ג'יימס. AP
שוב ההשוואות לג'ורדן עולות. לברון ג'יימס/AP

לברון ג'יימס הפגיז הלילה (בין רביעי לחמישי) 44 נקודות (וגם 10 ריבאונדים ושמונה אסיסטים), כולל שלשת ניצחון כבירה שסידרה לקליבלנד 95:98 על אינדיאנה ויתרון 2:3 בסדרה. לצד ההצגה המהפנטת של קינג ג'יימס, אוקלהומה סיטי ביצעה קאמבק פשוט מטורף וסגרה תוך שמונה דקות פיגור של 25 הפרש, בדרך לניצחון חשוב מאוד על יוטה שהשאיר אותה בחיים.

משחקי הלילה:

קליבלנד - אינדיאנה 95:98 (הקאבלירס עלו ל-2:3 בסדרה)
אוקלהומה סיטי - יוטה 99:107 (הת'אנדר צימקו ל-3:2 את הסדרה)
יוסטון - מינסוטה 104:122 (הרוקטס ניצחו את הסדרה 1:4)
טורונטו - וושינגטון 98:108 (הראפטורס עלו ל-2:3 בסדרה)

עוד בנושא

שלשת ניצחון ללברון, קאמבק ענק לווסטברוק ו-OKC, יוסטון עלתה
לעשות את הבלתי אפשרי: מה עומד מאחורי ההצלחה המסחררת של יוטה?

שחקן קליבלנד לברון ג'יימס, שחקן אינדיאנה ויקטור אולדיפו. GettyImages
חוקי או לא? לברון חוסם את אולדיפו/GettyImages

קליבלנד - אינדיאנה 95:98 (הקאבלירס עלו ל-2:3 בסדרה)

המספרים:

* לברון ג'יימס קלע את סל הניצחון הרביעי שלו אי פעם במשחק פלייאוף. מאז הבכורה שלו ב-NBA רק שחקן אחד מלבדו עשה את זה יותר מפעם אחת - פול פירס ניצח שני משחקי פלייאוף על הבאזר.

* זו הייתה הפעם ה-21 בקריירה של ג'יימס בה קלע לפחות 40 נקודות במשחק פלייאוף, והוא עקף את ג'רי ווסט ועלה למקום השני. במקום הראשון - מייקל ג'ורדן עם 38 משחקים כאלה.

* לברון ג'יימס קלע במחצית הראשונה 18 נקודות בצבע- שווה לשיא קריירה שלו (משחקי עונה סדירה וגם פלייאוף).

* לברון ג'יימס קלע ב-14 מ-24 מהשדה (58%), שאר קליבלנד: 17 מ-51 (33%).

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שחקן קליבלנד לברון ג'יימס. רויטרס
איפה היו החברים שלו? לברון ג'יימס/רויטרס

התגובות

"אמרתי לשחקנים שפשוט יתנו לי את הכדור. על זה אני עובד תמיד", אמר ג'יימס אחרי שהחגיגות הגדולות שאחרי השלשה שלו נרגעו מעט. ברגע שהכדור צלל לתוך הטבעת ורגליו של לברון פגעו בקרקע, הוא רץ ישירות לעבר הספסל עם ידיו פרושות לצדדים והתחבק עם הרוקי צ'די אוסמן. לאחר מכן הוא רץ לפינה הנגדית של המגרש וחגג את הניצחון הקריטי עם האוהדים: "כילד אתה חולם על הרגעים האלה שהשעון סופר לאחור 3,2,1.. וככה זה הרגיש, הרגשתי שאני שוב פעם ילד שמשחק כדורסל בבית עם טבעת מאולתרת וכדור שעשוי מגרביים שעושה 'סוויש'".

השלשה האדירה זכתה להשוואות לסל הניצחון הראשון שלברון קלע אי פעם בפלייאוף ב- ב-2009 מול אורלנדו - וגם לשלשה נוספת שדווקא לא מעלה זיכרונות נעימים עבור הקאבס: שלשת הניצחון של מייקל ג'ורדן מולם במשחק מספר 5 בסיבוב הראשון של עונת 1988/89. "זו הייתה אותה פעולה", אמר טיירון לו עם חיוך.

"זה לא הזכיר לי את הסל מ-2009 עד שאנשים העלו את זה בפני בחדר ההלבשה", אמר קינג ג'יימס והשווה: "אז הכדור הוכנס אלי מהצד השני של המגרש ולא היה לי זמן להוריד אותו לקרקע, אבל יצא שזרקתי בערך מאותה בלטה, בערך ממרכז הקשת".

קווין לאב: "התרגיל עבר בדיוק כמו שתיכננו. רצינו לשחרר את לברון כמה שאפשר ולתת לו להחליט לאן ללכת. ראיתי אותו לוקח זריקות כאלה באימונים, הולך לצד שמאל שלו ואז עולה לזריקה מהירה. הוא היה בקצב טוב וקלע זריקה מדהימה. זה היה לא ייאמן".

הסל הגדול של ג'יימס השכיח בסיום את העובדה שככל הנראה, החסימה שלו על ויקטור אולדיפו רגע לפני כן הייתה לא חוקית. צילומי הטלוויזיה הראו שכוכב הקאבס הגיע לכדור וחסם אותו רק לאחר שכבר פגע בקרש, אבל מכיוון שלא הייתה אף שריקה בנוגע למהלך השופטים לא היו מורשים לצפות בתקרית ולבחון מהי ההחלטה הנכונה. אם שואלים את אולדיפו, אין ממה שאלה. "הכדור פגע בלוח ואז הוא חסם אותו. זה לא היה חוקי", אמר, "קשה לי אפילו לדבר על זה, זו הייתה זריקה חשובה מאוד. תנו לו קרדיט איפה שמגיע לו. השלשה שלו הייתה גדולה, ענקית. מבאס שפספסנו את ההזדמנות הזו".

"בטח שחשבתי שזו חסימה לא חוקית", התבדח לברון, "סתם, כמובן שלא. אני מנסה לעשות מהלכים כאלה כל הזמן. הוא עשה חתיכת מהלך, גרם לי להישען לצד ימין ואז הלך שמאלה, רק ניסיתי להתאושש במהירות ולהגיע לכדור בזמן, וזה מה שהיה".

לאנס סטיבנטסון לא החמיץ הזדמנות להביע את דעתו המאוד לא מפתיעה: "תראו את ההילוך החוזר, זו הייתה חסימה לא חוקית".

שחקני אוקלהומה סיטי ראסל ווסטברוק, כרמלו אנתוני. GettyImages
עדיין בחיים. ווסטברוק וכרמלו אנתוני/GettyImages

אוקלהומה סיטי - יוטה 99:107 (הת'אנדר צימקו ל-3:2 את הסדרה)

המספרים:

* ווסטברוק הצטרף ללברון ג'יימס ולווילט צ'מברליין כשלושה היחידים שסיפקו 45 נקודות, 15 ריבאונדים ו-5 אסיסטים לפחות במשחק פלייאוף, בו הפסד היה שווה הדחה עבור הקבוצה שלהם.

* ראסל ווסטברוק (45) ופול ג'ורג' (34) קלעו יחד 79 נקודות - הכי הרבה לצמד שחקנים בהיסטוריה של הפרנצ'ייז במשחק פלייאוף (הת'אנדר, ולפני כן הספורסוניקס).

* זו הייתה הפעם ה-2,556 ב-20 העונות האחרונות (סדירה ופלייאוף) שקבוצה מפגרת ב-25 נקודות או יותר במהלך הרבע השלישי. בפעם הראשונה אי פעם, הקבוצה הזו לא הייתה בפיגור בכניסה לרבע האחרון.

* ווסטברוק קלע 36 נקודות ביחד, בכל ארבע המחציות השניות הקודמות בסדרה. במשחק 5 קלע 33 אחרי ההפסקה.

התגובות:

"זה היה מצב של לנצח או ללכת הביתה", אמר ווסטברוק, "בלי קשר למה שקורה במשחק, אתה חייב להאמין שאתה יכול לנצח, ואני חושב שעשינו עבודה טובה והצלחנו להישאר מאוחדים".

דווין מיטשל ניסה להסביר את איבוד היתרון: "הפסקנו לעשות הגנה וההתקפה שלנו נהייתה אדישה. הם עשו התאמות ואנחנו לא הגבנו חזרה. נצפה במשחק וננסה להבין מה עשינו לא נכון, אבל על פי הניתוח שלי מאחרי המשחק פשוט הפסקנו לחזור להגנה בהתקפות מעבר". על פי הדיווחים, בסיום המשחק הרוקי הקניט את אוהדי אוקלהומה סיטי ואמר להם: "נראה את כולכם בשנה הבאה", כרמז לכך שהוא מתכוון לנצח ביוטה ולסיים את סדרה לפני משחק 7.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully