וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי תל אביב ניצחה 82:86 את הפועל חולון בחוץ ועלתה לפסגה

אחרי שלושה הפסדים רצופים, כולם במשחקים צמודים, הצהובים סוף סוף עמדו בלחץ וגברו על יריבתם לצמרת. ג'ייק כהן (19) ופייר ג'קסון (17 ו-8 ריבאונדים) הצטיינו, 27 של המילטון לא הושיעו את חולון

one
ג'ייק כהן עם אלכס טיוס שחקני מכבי תל אביב חוגגים. קובי אליהו
ג'ייק כהן עם אלכס טיוס שחקני מכבי תל אביב חוגגים/קובי אליהו

אז מי אמר שמכבי תל אביב לא מסוגלת לנצח משחק צמוד? אחרי שלושה הפסדים רצופים, כולל שניים בליגה בהם קפאו ברבע האחרון, הקבוצה של נבן ספאחיה רשמה הערב (חמישי) ניצחון 82:86 יוקרתי על הפועל חולון בחוץ, אחרי דרמה ודקות מורטות עצבים במסגרת משחק השלמה מהמחזור ה-24. הבונוס: בעקבות הניצחון, עלו הצהובים למקום הראשון בליגה, מה שאולי מעיד על חולשתה של הליגה, אבל גם נותן להם הרבה ביטחון לקראת ההמשך.

עוד בנושא
הפתרון של המנהלת לביטול החוק הרוסי: הגדלת הליגה ל-14 קבוצות
לאומית: הפועל רמת גן עלתה לחצי הגמר וגם קרית גת, רחובות ובאר שבע
מכבי תל אביב מנהלת מגעים עם הרכז האמריקאי סי ג'יי ווטסון

ג'ייק כהן עם אלכס טיוס שחקני מכבי תל אביב חוגגים. קובי אליהו
יופי של משחק מצד שניהם. ג'ייק כהן ואלכס טיוס/קובי אליהו

במהלך המשחק נראה היה שהחתימה של ג'רמי פארגו משפיעה על הקו האחורי של הצהובים לטוב ולרע: פייר ג'קסון חזר להציג יכולת טובה אחרי זמן רב, קלע 17 נקודות וחילק 8 אסיסטים, בעוד נוריס קול הציג יכולת חלשה מאוד פעם נוספת, סיים ללא נקודות (0 מ-2 מהשדה) ועם 11 דקות בלבד. גם הישראלים המושמצים קמו לתחייה, בעיקר בזכות ג'ייק כהן שסיים כקלע הבולט עם 19 נקודות.

מנגד, חולון ממשיכה במומנטום השלילי. כמו כל המפגשים עם מכבי תל אביב העונה גם המשחק הזה היה צמוד, אבל עם הבדל אחד משמעותי: גלן רייס ג'וניור לא היה שם כדי להציל את המצב. אמנם מחליפו ג'ורדן המילטון להט עם 27 נקודות ו-6 שלשות, אבל פרט אליו אף אחד לא בלט יותר מדי, אולי למעט דקות בודדות של תמיר בלאט שניווט את המשחק בחכמה.

מייקל רול שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
תחילתה של דרך חדשה? מייקל רול חוגג/קובי אליהו
גיא פניני, הפועל חולון. קובי אליהו
משחק חלש מול האקסית המיתולוגית. גיא פניני/קובי אליהו

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה עם 0:5 מהיר, אבל ג'ורדן המילטון קלע את שבע הנקודות הבאות של חולון, שנטלה את ההובלה. מנגד ג'ייק כהן עלה מהספסל היטב עבור האורחים, קלע שש נקודות מהירות והשאיר את מכבי תל אביב במרחק סביר, כשסל מקרי של פייר ג'קסון חותם את הרבע הראשון ב-20:22 לחולון.

המילטון המשיך לעשות ככל העולה על רוחו, שלומי הרוש הצטרף אליו, ויחד הם הובילו את חולון ליתרון 8, 22:30, שתי דקות מפתיחת הרבע השני. הדקות הבאות היו של פייר ג'קסון, שעם שתי שלשות רצופות הפך וקבע 34:35 לזכות מכבי תל אביב. ג'קסון המשיך ללהטט ולהוסיף למאזנו נקודות ואסיסטים, אבל ההגנה של האורחים לא תפקדה כלל ואפשרה לחולון עוד שתי שלשות שנתנו לה יתרון 43:48, שתי דקות להפסקה. תמיר בלאט, שנראה מצוין ברבע השני, הוסיף אסיסט נפלא לאלי הופ של ג'ו אלכסנדר, ובמחצית חולון הוליכה 48:50.

הרבע השלישי נפתח, באופן לא מפתיע, ללא הגנות. פייר ג'קסון המשיך לחדור לצבע ולקלוע, אפילו איתי שגב עלה מקצה הספסל וסיפק דאנק, וזה הספיק כדי לעלות ליתרון 4, 58:62, שלוש וחצי דקות לתום הרבע. ג'ורדן המילטון צלף שלשה שישית במשחק והגיע ל-22 נקודות, אבל אקורד הסיום של הרבע היה של מכבי תל אביב, שעלתה ל-63:66 עם ליי אפ של ג'ייק כהן על הבאזר.

עם פתיחת הרבע האחרון נבן ספאחיה העניק צ'אנס מחודש לנוריס קול למרות היכולת החלשה שהציג, אבל קיבל ממנו איבוד שלומיאלי והוריד אותו שוב לספסל. למרות זאת, ההגנה של הצהובים נראתה טוב יותר וסלים של שגב ורול קבעו 65:70 לזכותה, שבע דקות לסיום. אחרי דקות של קיפאון ובלבול מצד שתי הקבוצות ג'ייק כהן קלע שלשה חשובה, שהעלתה את היתרון לחמש, ופייר ג'קסון קלע שלשה נוספת שהגדילה לשבע, שלוש דקות לסיום. גמור? לא ממש. ג'ורדן המילטון וג'ו אלכסנדר הגיבו בשני דאנקים מהדהדים שקיזזו למינוס שלוש בלבד, 78:75, דקה וחצי לבאזר. טו הולוואי השווה עם שלשה גדולה, אבל זה היה הזמן של אלכס טיוס להתעורר, ועם שני דאנקים רצופים, אחד באלי הופ אימתני ממסירה של פייר ג'קסון, קבע 78:82, 19 שניות לסיום. מכבי תל אביב עוד אפשרה לחולון לחזור כשג'קסון ודיברתולומאו דייקו רק פעם אחת מהקו, אבל במינוס שתיים טו הולוואי החטיא שלשה קשה, ומייקל רול סגר עניין שם שתי נקודות מהקו. 82:86 בסיום.

דיאנדרה קיין, מכבי תל אביב. קובי אליהו
יקומו מהתרדמת? דיאנדרה קיין/קובי אליהו
מאמן הפועל חולון דן שמיר. קובי אליהו
הנסיגה נמשכת. דן שמיר/קובי אליהו

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: ג'ייק כהן 19 (6 ריבאונדים), פייר ג'קסון 17 (8 אסיסטים), אלכס טיוס 16 (10 ריבאונדים, 3 חסימות), מייקל רול 11, דיאנדרה קיין 9, איתי שגב 4, ג'ון דיברתולומאו 1. נוריס קול שותף ולא קלע.

קלעו להפועל חולון: ג'ורדן המילטון 27 (8 ריבאונדים), טו הולוואי 12, ג'ו אלכסנדר 9, טי ג'יי קליין 8, תמיר בלאט 6 (7 אסיסטים), שלומי הרוש 5, גיא פניני 3 (1 מ-7 מהשדה). חנן קולמן שותף ולא קלע.

שמעון מזרחי יו"ר מכבי תל אביב. קובי אליהו
רגע נדיר של נחת. שמעון מזרחי/קובי אליהו
שחקני הפועל חולון קורי וולדן, תמיר בלאט, חנן קולמן. קובי אליהו
נקודת אור אצל חולון. תמיר בלאט/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully