וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב-NBA מצדיעים וכבר נפרדים: וייד, פארקר וג'ינובילי מעבירים את הלפיד

לילה בסימן חילופי משמרות: ותיקי סן אנטוניו (וקוואי לאונרד) בפרשת דרכים, הכוכב המתבגר של ההיט מפנה דרך לסימונס ואמביד "שיהיו הפנים של הליגה", ודריימונד גרין עם תשובה מוחצת לכריס וובר. התגובות והמספרים

מאנו ג'ינובילי, סן אנטוניו ספרס, עם מאמן גולדן סטייט ווריירס סטיב קר. GettyImages
הזקנים מפנים מקום. ג'ינובילי עם סטיב קר/GettyImages

לילה בסימן חילופי משמרות ב-NBA: סן אנטוניו ומיאמי הודחו הלילה (בין שלישי לרביעי) מהפלייאוף, ומיד לאחר מכן צצו השאלות הבלתי נמנעות: האם מאנו ג'ינובילי, טוני פארקר ודווין וייד המזדקנים יודיעו על פרישה בקרוב?

משחקי הלילה:

בוסטון - מילווקי 87:92 (הסלטיקס עלו ליתרון 2:3 בסדרה)

פילדלפיה - מיאמי 91:104 (הסיקסרס השלימו 1:4 בסדרה)

גולדן סטייט - סן אנטוניו 91:99 (הווריירס השלימו 1:4 בסדרה)

עוד בנושא

גולדן סטייט ופילדלפיה השלימו 1:4, בוסטון עלתה ל-2:3 על מילווקי
בארה"ב טוענים: "אם יקבל הצעה, מייק בודנהולצר יאמן את ניו יורק"

דריימונד גרין, גולדן סטייט ווריירס, מול דני גרין, סן אנטוניו ספרס. רויטרס
אני לא סקורר? דריימונד גרין/רויטרס

גולדן סטייט - סן אנטוניו 91:99 (הווריירס השלימו 1:4 בסדרה)

המספרים

* המאזן של גולדן סטייט במשחקי 5 בבית, אחרי הלילה: 2:18.

* קווין דוראנט, שקלע 25 נקודות, חלף על פני פול פירס וקווין מקהייל והתברג במקום ה-18 בקלעי כל הזמנים בפלייאוף, עם 3,189 נקודות.

* קליי תומפסון הפך לשחקן השלישי בתולדות גולדן סטייט שחוצה את רף 600 סלי השדה בפלייאוף. ריק בארי וסטף קרי עשו זאת לפניו.

* בכלל, זו הייתה הסדרה של תומפסון. בחמשת המשחקים הוא העמיד ממוצעים של 22.6 נקודות ב-53 אחוזים מהשדה ו-51.6 אחוזים מהשלוש.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מאנו ג'ינובילי, סן אנטוניו ספרס, עם שחקן גולדן סטייט ווריירס קווין דוראנט. GettyImages
גם דוראנט נפרד/GettyImages

התגובות

מיד עם סיום המשחק, המצלמה התמקדה בטוני פארקר ובעיקר במאנו ג'ינובילי, שייתכן שרשמו את משחקם האחרון בקריירה. ג'ינובילי בן ה-40, שמחזיק בחוזה לעונה הבאה בשכר של 2.5 מיליון דולר, קלע 10 נקודות, הוסיף 7 אסיסטים ו-5 ריבאונדים ובסיום זכה ליחס חם ואוהד מגולדן סטייט: קווין דוראנט ודריימונד גרין העניקו לו חיבוק גדול, וסטיב קר הגיע לברך אותו באופן אישי ואפילו ניסה לשכנע אותו להמשיך לעונה נוספת. "אם אתה נהנה, תמשיך. למה לא, בעצם?", אמר לו המאמן, ובמסיבת העיתונאים שלאחר מכן הוסיף ש"אני מאוד מקווה שזה לא היה משחקו האחרון. אמרתי לו שאני מקווה שהוא ימשיך כי התרומה שלו ל-NBA הייתה ונשארה לא פחות ממדהימה. הוא אחד השחקנים הכי מהנים לצפייה, גם בגיל 40".

ג'ינובילי עצמו עדיין מתלבט, כנראה. בשנים האחרונות הוא יצא לא אחת לפגרה אחרי שכולם כבר נפרדו וסיכמו פועלו, רק כדי לחזור לעוד עונה. בשנה שעברה, במשחק האחרון בפלייאוף מול אותה גולדן סטייט, אוהדי סן אנטוניו הריעו לו ממושכות ולאחרונה הודה הארגטיני כי "זה היה רגע מביך וקצת לא מכובד, כי לא אמרתי שאני פורש". גם הפעם ג'ינובילי שומר על מסתורין ואמר בסיום: "הפרישה יושבת לי בראש כבר נצח, אבל שום דבר לא השתנה. אני עדיין לא יודע. אקח לעצמי חודש-חודשיים ואז אראה איך אני מרגיש. אני לא מסוג האנשים שמקבלים החלטות ברגע, כשאתה כעוס, פגוע או מתוסכל. אני בדרך כלל רוצה לתת לדברים לשקוע ואז לראות איך אני מרגיש. זה מה שאעשה גם הפעם".

גם טוני פארקר נמצא בפרשת דרכים. הרכז בן ה-35 סיים חוזה, נותר שחקן חופשי ולמרות שדאג להבהיר בסיום ש"אני רוצה להישאר, ואין לי בעיה להמשיך להיות המחליף של דז'ונטה מארי", ספק אם הספרס ירצו להחתים אותו על חוזה חדש בגילו המתקדם ובכושרו הנוכחי. בכלל, האווירה בסן אנטוניו מזכירה סוף עידן: הסכסוך המתמשך עם קוואי לאונרד לא נראה פתיר ועל פי שלל דיווחים האפשרות שהוא יועבר בטרייד כבר לא נשללת על הסף. בנוסף, גם דני גרין ורודי גיי יהפכו לשחקנים חופשיים בתנאי שלא ירצו לממש את האופציה להישאר. "ברור שהספרס הוא ארגון שאני חייב לו המון. אשמח לחזור לעוד עונה, אבל דברים עשויים להיות מעניינים בפרי אייג'נסי".

ג'ינובילי ופארקר עברו חתיכת מסע יחדיו

בארקלי משוכנע: פארקר וג'ינובילי יפרשו

כמובן שהספרס נאלצו להסתדר גם הלילה ללא גרג פופוביץ', שעדיין מתאבל על מות רעייתו איירין. אחרי ההדחה, חברו הטוב סטיב קר הקדיש לפופ מילים חמות ואמר: "פופ, אם אתה צופה בזה, תדע שאנחנו אוהבים אותך. הקבוצה שלך היא השתקפות של מי שאתה, כאדם וכמאמן, וראינו את זה גם הלילה, בהיעדרך".

דריימונד גרין סיים את חלקו במסיבת העיתונאים שלאחר המשחק עם הקדשה נוספת לפופוביץ', ואמר ש"כשמישהו מת, יש לנו נטייה להיות בשביל המשפחה שלו ביום-יומיים הראשונים ואז להמשיך לחיים שלנו, כאילו שהבעיה שלהם נפתרה. לכן אני רוצה לשלוח המון אהבה לפופ ולמשפחתו. אני בטוח שהכאב שלו לא ייגמר בקרוב, ומאחל לו שיעבור את התקופה הזאת כמה שיותר מהר".

גרין היה במיטבו במשחק עם 17 נקודות, 19 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, הציג יכולת התקפית משופרת וכמובן הקריב מעצמו המון בחלק ההגנתי, כרגיל, אבל זה לא הפריע לכריס וובר, שפרשן את המשחק, לספק אמירה מפתיעה במהלך השידור ולטען ש"אם הוא היה בקבוצה אחרת, בכלל לא בטוח שהוא היה שחקן חמישייה. קבוצה שהייתה זקוקה שישים לה נקודות על השולחן לא הייתה מקבלת את זה ממנו בצורה יציבה מספיק".

לכך השיב גרין בביטחון אופייני, ואמר בתגובה: "אם הייתה לי מנטליות של סקורר, כנראה שהייתי שחקן מבוזבז. הייתי אולסטאר פעמיים עם ממוצע של 11 נקודות, והאמת? אני בטוח שגם אם וובר ממש יחפש, הוא לא ימצא מנהל או מאמן שלא היה שם אותי בחמישייה".

גולדן סטייט תעמוד בפני מוקש רציני יותר בחצי גמר המערב כשתפגוש את ניו אורלינס המפתיעה, שעברה בסוויפ את פורטלנד והציגה לאורך הסדרה יכולות התקפיות והגנתיות משובחות. זו תהיה גם מעין סגירת מעגל עבור מאמן הפליקנס אלווין ג'נטרי, ששימש עוזר מאמן של הווריירס לפני שנתיים. "יש לנו מזל שאלווין לא יודע כלום מהחיים שלו", אמר סטיב קר בציניות לקראת המצ' אפ המסקרן. שאלת השאלות נותרה מידת הכשירות של סטף קרי. הגארד העילאי נראה טוב יותר בימים האחרונים וייתכן שיהיה כשיר כבר למשחק הראשון בסדרה, וגולדן סטייט תהיה מוכנה לקרב איתו או בלעדיו. או, כפי שניסח היטב קליי תומפסון: "אם הוא לא ישחק, נהיה מוכנים לאתגר. אם הוא ישחק, הללויה".

שחקני גולדן סטייט ווריירס קליי תומפסון, קווין דוראנט, דריימונד גרין חוגגים. רויטרס
"אם סטף יחזור למשחק 1, הללויה". תומפסון/רויטרס

פילדלפיה - מיאמי 91:104 (הסיקסרס השלימו 1:4 בסדרה)

המספרים

* הסיקסרס עברו סיבוב בפלייאוף לראשונה מאז 2012. בפעם האחרונה זה הסתיים בהדחה בחצי גמר המזרח מול בוסטון, שעשויה להיות היריבה גם הפעם.

* המצ' אפ בין ג'ואל אמביד לחסן וויטסייד אמור היה להיות גורם מכריע בסדרה. ובכן, המספרים של השניים ממחישים היטב את יחסי הכוחות: אמביד בשלושה משחקים - 91 דקות, 18.7 נקודות בממוצע. וויטסייד בחמישה משחקים - 77 דקות, 5.2 נקודות בממוצע.

* בן סימונס הוא הרוקי הראשון מאז דווין וייד ב-2004 שמוביל את קבוצתו באסיסטים בכל משחק במשך סדרת פלייאוף שלמה.

דווין וייד, מיאמי היט, עם ג'ואל אמביד, פילדלפיה סיקסרס. AP
אחווה בין דורית ב-NBA. וייד ואמביד מסתחבקים/AP

התגובות

ג'ינובילי ופארקר לא לבד: גם דווין וייד שוקל ברצינות פרישה, טבגיל 36, אחרי שחזר לסיבוב אחרון במיאמי, נראה שהוא ערוך ומוכן לכך. אפילו בת זוגו גבריאל יוניון צייצה: "אני מקווה שזה לא הסוף, אבל אלוהים...לדווין וייד הייתה קריירה שרוב האנשים יכולים רק לחלום עליה. הוא אגדה, אייקון. והוא גם חמוד".

למרות שהפרישה הורגשה באוויר אחרי המשחק וגם וייד עצמו סיפק מעין מונולוג פרידה כשאמר ש"היום אני מעביר את השרביט לפילדלפיה, קבוצת העתיד של ה-NBA. נראה שהליגה בידיים טובות", וגם הוסיף ש"לא יכולתי לבקש סוף טוב יותר מאשר עונת פרישה כזו במיאמי", הוא התעקש שעדיין לא קיבל החלטה סופית.

"אני לא מתמקד בזה כרגע. זו הייתה השנה ה-15 שלי ב-NBA, ואין ספק שאני צריך לנוח רגע ולחשוב על זה. אחשוב קודם כל על משפחתי, ורק אחר כך על עצמי. ורק אז אקבל החלטה". מאמנו אריק ספולסטרה הגיב באמוציונליות לאפשרות שיתלה את הנעליים ואמר ש"אני אפילו לא רוצה לחשוב על זה. אם נתחיל לדבר על זה, אני אתרגש מדי. וחבל".

מיד עם סיום המשחק ג'ואל אמביד ניגש לוויד ונתן לו חיבוק פרידה. "הייתי חייב להראות לו כבוד כי אני לא יודע אם זה היה המשחק האחרון שלו או לא, אבל יודע דבר אחד: לא משנה מה, הוא חבר של כבוד בהיכל התהילה של הכדורסל".

וייד שיבח במיוחד את בן סימונס, וכינה אותו "הבחור מקליבלנד", רמז להשוואה עם חברו הטוב לברון ג'יימס. "בן הוא העתיד של ה-NBA, לצד ג'ואל. הוא פשוט שחקן אדיר, וזה לא חשוב אם הוא קולע או לא. כמו לברון, הוא משפיע על המשחק בכל כך הרבה דרכים, ויש לו עתיד מבטיח מאוד, מאוד".

נאום ההעפלה מעורר ההשראה של מאמן פילדלפיה ברט בראון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully