וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקום רביעי בדירוג ה-70: יוסי בניון

אברהם גרנט

19.4.2018 / 10:30

"יום אחד בניון צלצל אליי. ביקש שיבדוק עם ונגר האם יש לו מקום עבורו בארסנל. יוסי הבהיר שהוא מוכן לרדת משמעותית בשכר. אני לא מכיר הרבה ספורטאים שיעשו את זה". אברהם גרנט בטור מיוחד על הילד הרזה שקלט בגיל 20 במכבי חיפה ובכל העולם ממשיכים לשאול עליו

צילום מסך

ענף: כדורגל (מדורג ראשון בין הכדורגלנים בדירוג). מדורג ראשון בין הספורטאים הפעילים

שנות פעילות : 1997 עד היום

הישגים בולטים: שתי אליפויות וגביע המדינה עם מכבי חיפה, הישראלי הראשון בגמר הגביע האנגלי במדי ווסטהאם, הישראלי היחיד שכבש שלושער בליגת האלופות, הישראלי היחיד ששיחק בחצי גמר ליגת האלופות, שיאן ההופעות של נבחרת ישראל בכל הזמנים עם 102 הופעות, השחקן המבוגר ביותר ששיחק במדי נבחרת ישראל

במקום החמישי: יעל ארד
למקומות 10-6 בדירוג
למקומות 20-11 בדירוג
למקומות 30-21 בדירוג
למקומות 40-31 בדירוג
למקומות 50-41 בדירוג
למקומות 60-51 בדירוג
למקומות 70-61 בדירוג

יוסי בניון. ברני ארדוב
יוסי בניון/ברני ארדוב

אברהם גרנט על יוסי בניון

יוסי בניון הוא ספורטאי בלתי רגיל, כדורגלן שחלם רחוק והגיע רחוק יותר, ויש לכך שתי סיבות: הכישרון הנפלא והבלתי נגמר שלו, אבל בעיקר התשוקה. תשוקה שבקושי רואים כמותה.

ליוסי היה חוזה עתק בצ'לסי, אבל כשדקות המשחק ירדו הוא צלצל אליי וביקש שאפנה לארסן ונגר כדי לבדוק אם יש לו מקום עבורו בארסנל. יוסי הבהיר שהוא מוכן לרדת משמעותית בשכר - הוא פשוט רצה לשחק. אני לא מכיר הרבה ספורטאים שיעשו את זה, יזמו מעבר לקבוצה אחרת, גם אם זה יגרום להם להרוויח פחות. אנחנו רואים את זה גם עכשיו, בשנים האחרונות - פחות מעניין את יוסי איפה ישחק אלא העיקר שישחק.

בכל מקום בעולם בו אני מרצה, אני מדבר על תשוקה כתכונה חשובה בענף הזה. אני תמיד נזכר ומדבר על ילדי השכונות. נכון, היום הרבה מאוד זז סביב כסף, וזה גם דבר שמועיל לכולם - אבל חשוב שאף אחד לא יאבד את זה בדרך, את השכונתיות הזו. יוסי מעולם לא איבד את זה. תמיד היתה לו התשוקה, והוא תמיד היה אחד מאלה שכל מה שמעניין אותם זה לשחק. ותראה אותו היום - בגילו - כמה הוא אוהב את המשחק הזה.

אני קיבלתי אותו למכבי חיפה בגיל 20, צעיר, חייכני, רזה מאוד. והוא היה פשוט אדיר. לא רק שהוא הפגין יכולת יוצאת דופן, אלא שכבר אז ראינו את היכולת הייחודית שלו להכריע משחקים בדקות האחרונות. חולון בבית, בני יהודה בחוץ, מכבי תל אביב בחוץ. תמיד היה לו הקלאץ' הזה.

אני זוכר את המשחק ההוא בבלומפילד. לפני שהתחיל סיפרתי לו על נקודות התורפה של ברומר ושטראובר. אתם יודעים כמה טיפים כאלה מאמנים נותנים, אבל זה לא עובר? יוסי מסוגל להגיע לדקות הכי קריטיות, ולחשוב על זה. להקליט הכול בראש. זה נדיר. קיבלנו את התכונה הזו ונהנינו ממנה גם בנבחרת.

כולם תמיד מזכירים את המשחק הנפלא שלו מול שוויץ, עם הסלאלומים, אבל אני זוכר את קפריסין. משחק חוץ משמעותי לסיכויי העלייה שלנו והוא בכלל לא אמור היה לשחק בגלל פציעה. דוקטור רוסנובסקי טיפל בו והוא בסוף שיחק וכמה דקות לסיום הוא השתלט על כדור אבוד, עבר שני שחקנים והשאיר לאבי נמני לכבוש - וכך שני דורות של שחקני הכרעה שיתפו פעולה. ויוסי תמיד היה שחקן הכרעה, מהטובים שהיו פה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אברהם גרנט משוחח עם בעלי צ'לסי רומן אברמוביץ'. Ian Walton, GettyImages
שיחה ששלחה את בניון לצ'לסי? אברהם גרנט עם רומן אברמוביץ'/GettyImages, Ian Walton

יום אחד ישבתי עם בעלים של קבוצה, לא חשוב שמות, רוסי מלונדון, וצפינו במשחק בטלוויזיה. פולהאם נגד ליברפול. ארבע דקות לסוף הוא זורק לי 'אם יש פה מישהו שיכול לתת גול, זה ג'רארד'.

אמרתי לו 'היחיד זה יוסי, גול או בישול'.

מה אתם יודעים, בדקה ה-92 בניון קיבל כדור ובעט עם המלא. ויוסי לא יודע לבעוט ככה. אבל הוא כבש והם ניצחו 0:1. ולא אתפלא אם גם בגלל הגול הזה יוסי הגיע לצ'לסי לאחר מכן.

כאחד שיוצא לו להסתובב לא מעט בעולם, אין מקום בו לא מכירים את יוסי. תאילנד, גאנה, הודו, ברזיל - אמרת ישראל, אמרת בניון. בליברפול אוהבים אותו עד היום. הוא גם היה דמות מאוד אהובה בחדרי ההלבשה באנגליה. כשאימנתי בפורטסמות' היה לי מגן, סטיב פינן, והוא סיפר לי שבכל פעם שהיה צריך לקבל החלטה חשובה, הוא היה מתייעץ עם יוסי. חצי ליברפול היתה מתייעצת איתו, הוא אמר.

לפני כמה חודשים הייתי בהונגריה לטורניר נוער, וג'רארד הגיע עם קבוצת הנוער של ליברפול. שתינו קפה והוא אמר 'אל תשכח למסור דרישת שלום ליוסי - תגיד לו שרק בזכותו טורס השיג חוזה כזה גדול'".

בזכות כל אלו גם יוסי השיג חוזים גדולים, גולים גדולים, רגעים גדולים. הכי גדולים.

עורכי הדירוג: אור שקדי, אורן יוסיפוביץ

רשימת המדרגים: גיא לרר, ישי רז, מתן בכור, אייל גיל, בן מיטלמן, טל שורר, עמית הורסקי, תומר יצחק, חמי אוזן, פז חסדאי, אריה ליבנת, אלכס נירנבורג, יצחק ויסהוף, הילה קובו, נמרוד עופרן, אייל לוי, אופיר סער, יפתח קוכמן, אוריאל דסקל, אורי דגון, ליאן וילדאו, גבריאל היידו, עידן ויניצקי, מולי אפשטיין, אבנר שביט, שאול אייזנברג, שלמה וייס, יניב טוכמן, נדב יעקבי, עודד שלו, יעקב זיו, מוטי חביב, אסף בילגורי, ורד כהן, ד"ר גלעד ויינגרטן, מאיה רונן, אהרל'ה ויסברג, שרון דוידוביץ', אודי הירש, עוזי דן, עמית גולדשטיין, רון עמיקם, שרון קינן, קרין שביט, מיה בנאי, עמית לוינטל, ארז מיכאלי, דניאלה סמרי, ניר צדוק, עירד צפריר, אביעד פוהורילס, מירי נבו, אלי אילדיס, אלי סהר, דני בורשבסקי, יהונתן אליהו, אלעד זאבי, אסף אקרמן, ניצן ליבנה, שי האוזמן, אבנר בורוכוב, רועי פרייס, תמר ריפל, לירן מוסלי, דור הופמן, ברני ארדוב, איציק שאשו, יונתן כהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully