וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשה, אבל אפשרי: כך מכבי תל אביב תעפיל לשלב ההצלבה של היורוליג

אם הקבוצה של נבן ספאחיה תנצח את כל שלושת המשחקים שנותרו לה, היא זו שתסיים במקום השמיני ותפגוש את צסק"א. המפתח: במשחק הישיר מול באסקוניה. החדשות הרעות: לבאסקים לו"ז נוח יותר

one

לאחר הניצחון של חימקי מוסקבה על אנאדולו אפס וזה של באסקוניה על באמברג הערב (רביעי), נקבע סופית כי מכבי תל אביב והבאסקים הן שתי הקבוצות שייאבקו על הכרטיס האחרון לשלב ההצלבה של היורוליג.

מה נשאר לכל אחת מהקבוצות:

מכבי תל אביב:

פנאתינייקוס (בית) - 22/3
באסקוניה (חוץ) - 29/3
ולנסיה (חוץ) - 6/4

באסקוניה:

ברצלונה (חוץ) - 23/3
מכבי תל אביב (בית) - 29/3
אנאדולו אפס (בית) - 5/4

עוד בנושא:

מראה שבורה: המשחק שסימל את עונת האשליה של מכבי תל אביב
אוברדובליץ: כשמכבי תל אביב צילמה את פנרבחצ'ה טסה ל-21 מ-21
נבן ספאחיה: "נילחם עד הסוף כל עוד יש לנו סיכוי לעלות לפלייאוף"

פייר ג'קסון שחקן מכבי תל אביב. GettyImages
יהיה קשה. ג'קסון/GettyImages

המצב מאוד פשוט: באסקוניה מדורגת כרגע שמינית עם מאזן 13:14, בעוד הצהובים דולקים אחריה עם 14:13. לעונה נותרו עוד שלושה משחקים, כך שמכבי תל אביב תצטרך לנצח משחק אחד יותר מבאסקוניה עד תום העונה. משום שהשתיים ייפגשו במחזור האחד לפני אחרון, הרי שגורלם של הצהובים נמצא בידיהם: אם ינצחו את כל שלושת המשחקים שנותרו להם, יעפילו מהמקום השמיני, ויפגשו בהצלבה את צסק"א מוסקבה. כמובן שעל תרחיש כזה קצת קשה לבנות, בהתחשב בכך שהקבוצה של נבן ספאחיה הפסידה בארבעה מחמשת משחקיה האחרונים באירופה, ואף לא פעם אחת ניצחה העונה שלוש פעמים ברציפות ביורוליג.

במקרה של שוויון בין שתי הקבוצות, זהות העולה תוכרע, למעשה, במפגש הישיר בין השתיים. במצב כזה המאזן הפנימי יכריע, כשבמפגש הראשון בין הקבוצות ניצחו הצהובים בהפרש של שש נקודות (68:74 ביד אליהו, במחזור השני). באסקוניה מובילה על מכבי תל אביב 12:13 במפגשים ההיסטוריים בין צמד המועדונים, כשבספרד עומד המאזן על 4:7 לבאסקים. ניצחון החוץ האחרון של מכבי תל אביב על באסקוניה היה בשלב הטופ 16 של עונת 2012/13, אז גברו על קוצ'ה לבוראל 62:66. בשלוש השנים האחרונות, מניין ניצחונות החוץ של מכבי תל אביב בספרד עומד על 0 עגול.

עוד באותו נושא

אוברדובליץ: כשמכבי תל אביב צילמה את פנרבחצ'ה טסה ל-21 מ-21

לכתבה המלאה
שחקני באסקוניה. GettyImages
לו"ז יותר נוח. שחקני באסקוניה/GettyImages

לפחות על הנייר, הלו"ז של באסקוניה קל יותר מזה של מכבי תל אביב. הצהובים יפגשו מחר את פנאתינייקוס, שאמנם הבטיחה את מקומה בשלב הבא, אך נאבקת על יתרון ביתיות בהצלבה, ולכן כל משחק שנותר לה חשוב מאוד. במפגש הראשון עם פאו, ניצחו הירוקים מאתונה 76:89, ובאמתחתם העונה יש גם ניצחונות על פנרבחצ'ה, אולימפיאקוס וריאל מדריד.

לאחר המפגש עם פנאתינייקוס תצא מכבי תל אביב למשחק החוץ הגורלי עם באסקוניה. אם תצלח אותו, וההעברה תועבר למחזור הסיום, מצפה לה משחק חוץ אצל ולנסיה. העטלפים כבר איבדו סיכוי להעפיל לשלב הבא, אך אמש הדהימו את ריאל מדריד והוכיחו שלא יהיה קל מולם, גם במשחק לפרוטוקול בלבד. מלבד את הבלאנקוס, ולנסיה ניצחה העונה באולמה הביתי גם את צסק"א מוסקבה ופנאתינייקוס.

הבאסקים, לעומת זאת, יתארחו אצל ברצלונה בהמשך השבוע. בארסה, אחת מאכזבות היורוליג, איבדה סיכוי להעפיל לשלב הבא וסובלת מריבוי פציעות. אף על פי כן, הצליחה לנצח את צמד משחקי היורוליג האחרונים שלה, כולל 63:90 מהדהד על אולימפיאקוס, כך שהיישועה (מבחינת הצהובים) אולי תגיע מכיוונה.

משחקה האחרון של באסקוניה העונה יהיה בבית, מול אנאדולו אפס - הקבוצה החלשה במפעל, שהפסידה 20 מ-26 משחקיה העונה. אם תצטרך באסקוניה לנצח במחזור הסיום כדי להעפיל, ניתן רק להניח שלא תיתקל בקשיים מיוחדים מול נועלת הטבלה, שהפסידה את חמשת משחקיה האחרונים, וניצחון החוץ האחרון שלה היה אי שם במחזור השישי (ביד אליהו).

אגב, ישנה גם אפשרות שמכבי גם תשיג את המקום השביעי ותימנע ממפגש מול צסק"א בסיבוב הראשון. זה יקרה רק אם הצהובים כמובן ינצחו את שלושת המשחקים הנותרים, באסקוניה תנצח פעמיים ותפסיד למכבי וז'לגיריס תפסיד את שלושת המשחקים שנותרו לה (פוגשת את ריאל מדריד, צסק"א ואולימפיאקוס החזקות). במקרה כזה יווצר בית משולש בין מכבי, באסקוניה וז'לגיריס שבו מכבי תהיה ראשונה והקבוצה של שאראס תודח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully