וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניר קלינגר, סופר סאב: המספרים המפתיעים של מחליפי הפועל חיפה

הניצחון הדרמטי מול מכבי תל אביב הושג בזכות שני שערים של מחליפים, והפועל חיפה - עם 10 גולים מהספסל - מחזיקה ביחס הטוב בליגה. אורן יוסיפוביץ על הטוויסט בקריירה של קלינגר, המאמן היחיד בישראל שנמצא בארבעה מירוצים במקביל: לצלחת, לגביע, ל"מאמן העונה" ולנבחרת

קובי אליהו

מרץ 2008: חיים מגרלשווילי פותח בהרכב ויטסה מול טוונטה, אך מאמנו אד דה מוס מוציא אותו כבר אחרי 6 דקות. שבועיים אחר כך: חיים מגרלשווילי פותח בהרכב מול אלקמאר, ודה מוס - שוב - שולח אותו למקלחת כבר אחרי 16 דקות.

מרץ 2018: חיים מגרלשווילי עולה בתוספת הזמן מול מכבי תל אביב, כובש את שערו הראשון בליגה מאז 2013, ובתוך שתי דקות נפלאות (ותודה לדור מלול על מסירת דור מיכה) נוקם במאמנים ההולנדים על 22 דקות של סבל.

לא ייאמן שעשור כבר עבר ושמגרלשווילי יחגוג 36 ביום העצמאות האמריקאי שבא עלינו לטובה, אבל הסיפור פה הוא לאו דווקא החיים של חיים, שאתמול - במקרה או שלא, לקלינגר הפתרונים - נכנס כקיצוני שמאלי וניצל את החור שנפער בצד הצהוב של מפת החום.

הסיפור פה הוא ניר קלינגר.

מאמן הפועל חיפה ניר קלינגר חוגג. קובי אליהו
תגובה היא יכולת לא פחות חשובה מקביעת ההרכב. ניר קלינגר/קובי אליהו

כי מגרלשווילי עשה את שלו, ועל הבאזר, אבל גם פלקושצ'נקו, שנכנס לשחק בדקה ה-55 ושלוש עשרה דקות לאחר מכן הפגיז את ראיקוביץ' פנימה. ונחזור עוד אחורה - הסיפור הוא גם אלון תורג'מן, שנכנס כמחליף במחזור הראשון, מול אשקלון, וכבש צמד בדרך לניצחון. הוא גם (שוב) פלקושצ'נקו, שעשה את זה כמחליף גם מול מכבי פתח תקוה (פעמיים!), וגם סידר שוויון כמחליף מול רעננה. ושוב - הסופר-סאב הוא לאו דווקא מקסים כי אם קלינגר.

כי במחזור השמיני מול סכנין הוא הכניס את בן בסט וזה נתן לו ניצחון דרמטי בדקה ה-83, ואת עידן גולן שלח למערכה מול עכו וזה ענה לו בניצחון בדקה -82, ואת אראל זרק לדשא מול סכנין וגם זה הביא לו ניצחון, בדקה ה-80.

צמד השערים אתמול, שהפך את התמונה לגמרי, היו התשיעי והעשירי של מחליפי קלינגר רק בליגת העל. 10 מתוך 38 שערים שכבשה הקבוצה - 26% מהגולים של הכרישים הגיעו מהספסל (12 נקודות בונוס), וכן, לפי נתוני מנהלת הליגה, הם במקום הראשון בליגה בקטגוריה זו. קלינגר ועוד 13.

הפועל חיפה. מערכת וואלה!
הפועל חיפה/מערכת וואלה!

וקלינגר הרבה מעל קרויף. ההולנדי החזיר את מכבי תל אביב למאבק האליפות בזכות שינוי מערך, אבל יכולת ניהול המשחק שלו עדיין מוטלת בדיליי. ודווקא מכבי, עם הסגל העשיר והכי הרבה חלוצים ברוטציה, עומדת על 11% שערי מהספסל, חמישה גולים זניחים. כלומר: כשזה עובד, זה עובד, אבל כשזה לא עובד, שום דבר לא עוזר. ובזמן שקלינגר, שהיה ווינר אדיר כשחקן מתרגם את זה לעמדת המאמן העונה עם 13 נקודות שהשיגה קבוצתו בזכות שערים שנכבשו אחרי הדקה ה-80, מכבי תל אביב עם אפס בקטגוריה הזו. 0. טוב, נו, קיארטנסון בגמר גביע הטוטו.

זה מעיד על מינוס ביכולת האימון של קרויף, שכן תגובה היא יכולת לא פחות חשובה מקביעת הרכב או שיטה; זה מעיד על פלוס גדול אצל קלינגר. מבין ארבע קבוצות הצמרת הוא מחזיק בסגל הכי צר, ועדיין, הוא מצליח לאלתר איתו. הוא מצליח להגיב נכון, ובזמן. הוא משיג הרבה נקודות גם כשלא הולך, וגם השחקנים הקרים שהוא מעלה מהספסל הופכים חמים מהר מאוד. וכן, לכאן אפשר לזרוק גם קאמבק ברגע גמר הגביע מול מכבי חיפה, מ-2:0 ל-2:2, וכן, גם זה אחרי דרמה.

הפועל חיפה לא ממש נספרה לאורך כל העונה וגם כעת, היא האחרונה בתחזיות המהמרים והפרשנים, ועדיין, אתמול נרשמה עוד נקודת זכות למאמן שלה. קלינגר סוף סוף ניצח את מכבי תל אביב (רק פעם שנייה ב-12 מפגשים) והקבוצה שלו רלוונטית למאבק האליפות גם בחודש אפריל. וזה מדהים, בהתחשב בכך שלפני שנה היה נראה שדרכו בתחום תמה.

אבל בתוך שנה קלינגר הסיר מעצמו את הבוץ האפרורי של שעריים, השכיח שנים מצטברות של אחוזי הצלחה מעליבים, ולצד העובדה שהוא המאמן המבדר והכן בליגה - ובהפרש - הוא המאמן היחיד בישראל שנמצא בארבעה מרוצים במקביל: לצלחת, לגביע, לתואר מאמן העונה ולתפקיד מאמן הנבחרת.

וזה, עם כל הכבוד למגרלשווילי, החילוף הכי מדהים בקריירה של קלינגר.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully