וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקנים: "המועדון פספס את דמארי". רוקאביציה יימכר בקיץ?

18.3.2018 / 7:27

הנתונים של דמארי מוכיחים שהמועדון טעה בגישה כלפיו, האוסטרלי לא פוסל מעבר לכסף הגדול גם ללא קשר למונדיאל. האמירות של השחקנים על רוטן ("מתחילים להבין אותו") מבהירות: להולנדי יש סיכוי אחרון להכין עם אלאך קבוצה לקיץ

צילום וידאו: לילך וייס, עריכת וידאו: מתן חדד

מי פספס את דמארי?

1. מאז תחילת דצמבר, במשחק הדרבי בו פתח, זאת הייתה בסך הכל ההופעה השלישית של עומר דמארי בהרכב של מכבי חיפה. החלוץ שהגיע בינואר שעבר סבל מפציעות, כבש שני שערים עד סיום העונה, ממש כמו בעונה הנוכחית ובינואר האחרון עלה סימן שאלה גדול לגבי המשך דרכו בקבוצה. דמארי לא ויתר מכמה סיבות, אבל בשורה התחתונה - אתמול, באחת הפעמים הבודדות שמכבי חיפה מבריקה העונה, הוא הזכיר את החלוץ שמכבי חיפה רצתה לראות. במשחק אחד, דמארי נכנס לתוך טבלת מלכי הבישולים של מכבי חיפה ועשה מה שרוב שחקני הקישור של מכבי חיפה לא מסוגלים לעשות במשך עונה שלמה - לתת פס פשוט לגול.

"אנחנו אומרים מאז תחילת העונה שמכבי חיפה מפספסת אותו. תנו לו לשחק כל העונה בהרכב ברצף וזה החלוץ הכי טוב בליגה", אמר אחד השחקנים אתמול. חלק מזה כמובן לא באשמתה, אבל מכבי חיפה של העונה נתנה לדמארי שמונה הזדמנויות בלבד בהרכב שלה. מה כן באשמתה? כמות הפעמים שבה הוא שיחק שני משחקים ברציפות בליגה: פעם אחת בלבד. "אם רק יתנו לו את ההזדמנות, דמארי יוכיח שהוא שווה את הכסף ששילמו עליו, אבל מאז תחילת העונה, גם כשהוא בריא, כל הזמן מחליפים אותו. פעם קלאוס, פעם עוואד ופעם הוא. אין קביעות בהתקפה", הסביר אותו שחקן.
הכרטיס של דמארי חוזר ללייפציג בקיץ. עם שכר של 780 אלף יורו נטו, תנאים מסביב ואולי גם קאמבק בתוספת הזמן, הוא כנראה ישחק גם בעונה הבאה בישראל. בזמן שהפועל תל אביב ומכבי פתח תקוה אורבות לו, מכבי חיפה עשויה להיות זו שפספסה יותר מכולן.

עוד בנושא

מכבי חיפה פתחה את הפלייאוף התחתון עם 0:4 על הפועל עכו
פרד רוטן בסיום: "היכולת היא שחשובה"

ניקיטה רוקאביציה שחקן מכבי חיפה חוגג. לילך וייס, מערכת וואלה!
לא פסל מעבר למדינה אחרת. ניקיטה רוקאביציה/מערכת וואלה!, לילך וייס

לאן מוביל הרזומה של רוקאביציה?

2. במהלך השבוע החולף פרסמנו כי מכבי חיפה קיבלה החלטה שקאיו יקבל עוד לפני סיום העונה אישור לחפש קבוצה אחרת. השחקנים הישראלים מקבלים עדיפות עליו. אתמול, הברזילאי קיבל את המסר הטוב ביותר לכך כשאפילו לא עלה מהספסל. חודש וחצי אחרי ההופעה האחרונה שלו בהרכב, 17 דקות ליגה בלבד מאז, מי שנחשב לאחת האכזבות הגדולות של מכבי חיפה בשנים האחרונות אמור לחזור לשוויץ בעונה הבאה. קאיו משתכר כ-400 אלף יורו במכבי חיפה, לא כולל תנאים נלווים. הוא מחזיק בחוזה לעונה הבאה וסביר להניח שאחרי עונה כזאת יהיה קשה לו למצוא קבוצה שתסכים לשלם את שכרו. מכבי חיפה מנסה להיפטר גם מהחוזה של קלאוס, שלא נכלל בסגל בגלל פציעה. שני הזרים האלה לא יהיו היחידים שיעזבו בקיץ, אבל הם בראש רשימת המאכזבים.

קאיו נכנס לאחרונה לשיחה עם הצוות המקצועי ובחיפה יש מי שמספר ששם אינם שבעי רצון, ובצדק, מהגישה שלו למשחק. "נראה שהוא לא רוצה להיות פה, הראש כבר במקום אחר", אמר לנו גורם בקבוצה. "אנחנו באמת מאמינים שהוא שחקן טוב, אבל ההתאקלמות שלו כאן היא דבר שכנראה לא יקרה. עדיף לו אולי לקחת את הקריירה שלו למקום אחר. גם הוא יודע שלא יוכל להציל אותה במכבי חיפה".

בניגוד גמור אליו, סינטאיהו סלליך וניקיטה רוקאביציה ממשיכים לספק מספרים נהדרים. תשעה שערים ובישול לאוסטרלי, שבעה שערים וחמישה בישולים לילד שהגיע לגמרי במקרה ממאריבור - יחד הם אחראים על יותר ממחצית מהשערים שכבשה מכבי חיפה. רוקאביציה סיפר העונה לחבריו בקבוצה כי הוא מכוון לליגה הסינית בעונה הבאה. מכבי חיפה עדיין לא קיבלה פניה כזאת, אבל ייתכן מאוד שדברים ישתנו אחרי המונדיאל, אם האוסטרלי אכן ייכלל בסגל הסופי אליו. בשיחות שנערכו עם שחקנים - רוקאביציה עצמו לא פסל מעבר למדינה אחרת בה תהיה לו אפשרות להרוויח כסף גדול גם ללא קשר לטורניר בקיץ.

מילה טובה קיבל אתמול גם הבלם אטיין ריינן, שהוכיח כי ההספדים היו מוקדמים. "זה אולי לא הבלם הכי גדול שהגיע למכבי חיפה, אבל מי אמר שהוא נופל מהבלמים האחרים?", תהה אחד השחקנים. אליסון דוס סנטוס שמתח את המפשעה אמור להיות כשיר למשחק הבא. ההרכב הבא יהיה המסר החשוב ביותר עבור ההולנדי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מאמן מכבי חיפה פרד רוטן. לילך וייס, מערכת וואלה!
"צריך קצת שקט". פרד רוטן/מערכת וואלה!, לילך וייס

"אני מוציא את ההרכב לתקשורת"

3. המנכ"ל אסף בן דב נלחם בעונה שעברה בתופעת ההדלפות של הרכב הקבוצה. המדיניות הייתה ברורה - פרסום ההרכב של מכבי חיפה יכול לפגוע אנושות בקבוצה. המלחמה בתופעה הלכה וגברה, אבל ככל שתוצאותיה לא הניבו דבר, כך באה ההפנמה שבשאר הקבוצות הגדולות, הפועל חיפה ובית"ר ירושלים למשל, התופעה כלל לא פוגעת בקבוצה. כמעט באורח פלא, מכבי חיפה שלחה לתקשורת את ההרכב הפותח במשחק מול עכו עוד לפני שהשחקנים חזרו ללוקרים שלהם. ממש קודם לכן, ההולנדי כינס את השחקנים ביום שישי ("הוא הרגיש שמתעסקים בזה יותר מדי, צריך קצת שקט", הסבירו במועדון) מיד בסיום האימון והקריא להם את ההרכב. הוא היה מספיק הגון לומר ש"בקרוב אוציא את ההרכב לפרסום בתקשורת", ומיד לאחר ששחרר אותם הגיעה גם ההודעה. רוטן לא הפתיע אף אחד. ההרכב של מכבי חיפה תורגל ביום חמישי ופורסם בשישי בבוקר, אבל התופעה כשלעצמה, שבחלק מכלי התקשורת אפילו מברכים עליה, לא התרחשה בעבר.

בשורה התחתונה, בשבוע שבו מכבי חיפה פרסמה את ההרכב עוד לפני שהשחקנים שוחחו עם התקשורת, היא הביסה את הפועל עכו בתוצאה שאינה שכיחה - לא בעונה כזאת, לא ביכולת כזאת, ולא מול קבוצה שניצחה אותה פעמיים. "אני לא יכול לומר בוודאות שפרסום ההרכב משפיע על התוצאות, אבל דבר אחד בטוח -היום הוא לא השפיע לרעה", אמר אתמול אחד השחקנים. שאלנו ביום שישי את אחד ממאמני קבוצות הצמרת עד כמה נושא הדלפות ההרכב משפיע עליו. "אני לא נוהג להתאים את עצמי ליריבה, אלא להפך. רוצה שהקבוצה היריבה תעשה את ההתאמות לפי ההרכב שלי", אמר. "להיות קבוצה מובילה ולא מובלת זה סוג של יתרון. למעט מקרים מסוימים, בסוף האימון כולם יודעים מי פותח אצלי בהרכב. גם אם לא, אני נוהג לעתים לשתף את התקשורת".

הנה דבר אחד שכן הצליח למכבי חיפה.

אוהדי מכבי חיפה. לילך וייס, מערכת וואלה!
רוב המנויים בחרו להטיל על מכבי חיפה חרם ללא השתייכות לארגון כלשהו/מערכת וואלה!, לילך וייס

"מתחילים להבין את רוטן"

4. פחות מ-7,000 אוהדים הטריחו את עצמם לאיצטדיון בחיפה אתמול. ה"קופים הירוקים" הודיעו שלא יחרימו את המשחק, אבל רוב המנויים בחרו להטיל על מכבי חיפה חרם ללא השתייכות לארגון כלשהו. הם ראו את הסיוט הגדול שלהם, מכבי חיפה בלאומית, נגמר.

"אני מודה שעד עכשיו לא ממש הבנו מה הוא רוצה מאיתנו, אבל אתמול הכל פתאום התחבר. אני לא חושב שזאת רק היריבה. שיחקנו אתמול בסגנון שונה, בחלק מהמשחק היינו במערך שונה וגם הנעת הכדור מאחור הייתה כמעט מושלמת", הסביר אחד השחקנים. רוטן עצמו קיבל בפעם השנייה העונה מחמאות על הצורה בה נראית הקבוצה שלו. בחיפה טוענים כי אין שום החלטה לגבי המאמן. ניצחון על אשדוד במחזור הבא, ויכולת טובה יותר במחזורים הבאים, יפתחו מחדש את החלון של המאמן לגבי העונה הבאה. "אלאך מעדיף שיהיה כאן מאמן שכבר מכיר את הקבוצה. מצד שני, יענקל'ה מרגיש שעשה טעות עם גיא - שנתן לו את הקבוצה בקיץ רק בגלל שהבטיח לו. הכל פתוח", אמרו.

כך או כך, אלאך החל להכין את הקבוצה לעונה הבאה. המטרה הראשונה שלו היא להחתים בלם טכני, מגן שמאלי וקשר אחורי קלאסי. חיפה החלה במגעים עם סוכנים זרים וישראלים ונראה כי היא מכוונת, אולי בפעם הראשונה מזה זמן רב, להשלים את רוב סגל הזרים שלה עד תחילת האימונים.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully