וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש עתיד: אנטוניו קונטה מתכנן את הצעד הבא בקריירה

24.2.2018 / 9:30

למרות ההצלחה המסחררת, שני הצדדים ידעו מראש שהרומן בין צ'לסי לאנטוניו קונטה לא יוכל להחזיק מעמד זמן רב. האיטלקי רוצה לסיים את הקדנציה באקורד חיובי, ולשם כך זקוק לניצחון על האויב הגדול ז'וזה מוריניו

ספורט 1
האיטלקי חי תמיד על הקצה, מוכן לעזוב את הפרויקט בכל רגע נתון אם משהו לא יהיה לרוחו

"אני אוהב מאוד לחץ", אומר אנטוניו קונטה, והוא לא משקר. לתקשורת יש נטיה לצייר תמונה דרמטית של מאמן שחושש לגורלו אחרי רצף של תוצאות בעייתיות, אבל זה לא תמיד בהכרח נכון. יש מאמנים שלא מודאגים מפיטורים. יש מאמנים שלא רוצים מלכתחילה להישאר בתפקיד מסוים לאורך זמן. קונטה הוא הדוגמא הטובה ביותר לכך. האיטלקי חי תמיד על הקצה, מוכן לעזוב את הפרויקט בכל רגע נתון אם משהו לא יהיה לרוחו. הוא לא מכוון לטווח הארוך אלא מחפש את ההצלחה המיידית. וזה בדיוק מה שמתאים לצ'לסי. בגלל זה בחר בו רומן אברמוביץ'. העיתוי המדויק של הפרידה אינו ידוע, וגם יוזם הפרידה אינו ידוע, אבל היא תתרחש בקרוב, ושני הצדדים מוכנים לכך נפשית. הם מייחלים לכך. זו היתה התוכנית המקורית שלהם, ובינתיים היא הניבה הצלחה מסחררת.

מאמן צ'לסי אנטוניו קונטה. רויטרס
הדהים את יובנטוס. קונטה/רויטרס

היסטוריה של עזיבות מהירות

יובנטוס היתה המומה כאשר קונטה התפטר ללא התרעה מוקדמת אחרי שמחנה ההכנה לעונה החדשה כבר החל בקיץ 2014. הגברת הזקנה מצפה למאמנים מחוייבים לטווח הארוך. זה מועדון של ג'ובאני טרפאטוני ומרצ'לו ליפי. היום אפשר לראות כיצד הוא שומר על מסימיליאנו אלגרי, וההרמוניה חייבת להישמר לפחות כלפי חוץ. עם קונטה זה אף פעם לא היה כך. הוא הגיע לקבוצה במשבר עמוק, הצעיד אותה לאליפות היסטורית כבר בעונתו הראשונה ב-2011, שמר על הכתר גם ב-2012 וב-2013, אך במקום לבנות את השושלת התרכז בעיקר בתלונות. כאשר דרישותיו בשוק ההעברות לא נענו במלואן, הוא פנה לתקשורת. כך הוא הסביר את האכזבות בליגת האלופות. "אי אפשר לאכול במסעדה של 100 יורו אם יש לך 10 יורו בכיס", הוא הצהיר. ואז בא אלגרי והעלה את הקבוצה לגמר, אבל קונטה כבר היה בנבחרת איטליה.

עם ההתאחדות אי אפשר לנהל קרבות על רכש, והיא ציפתה לבנות עם המאמן המוכשר מערכת יחסים ארוכת טווח, אך לשווא. כבר בתחילת הקדנציה אפשר היה לחוש כי קונטה לא מרוצה, והוא הודיע על עזיבתו הצפויה חודשים ארוכים לפני יורו 2016, בו הציגו הכחולים כדורגל יוצא דופן, הדיחו את האלופה ספרד בשמינית הגמר, והיו חסרי מזל בהפסד בפנדלים לגרמניה ברבע הגמר. רוב האוהדים היו מתוסכלים מכך שהבוס הכריזמטי נוטש את הפרויקט, אך קונטה כבר היה עם הפנים קדימה לסטמפורד ברידג'. הוא וורקהוליק, וקצב העבודה בנבחרת לא מספק אותו. הוא זקוק לאתגרים כל שבוע, כל יום וכל שעה. הוא חי על אדרנלין. וכן, הוא גם התגעגע למריבות עם ההנהלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
רומן אברמוביץ' בעלי צ'לסי. GettyImages
הימר על אדם אובססיבי. אברמוביץ'/GettyImages

שני הצדדים מוכנים לפרידה מזמן

קונטה שידרג את ססאר אספיליקואטה והוא גם אילף, לפחות למספר חודשים, אפילו את דייגו קוסטה

את צ'לסי כבר אי אפשר היה להפתיע. נהפוך הוא - אברמוביץ' וחבורתו ידעו בדיוק מה הם מקבלים. הם הימרו על אדם אובססיבי, חסר פשרות, מכור לעבודה, בעל דרישות נוקשות משחקניו, מצליחן שמשתדל להפיק את המקסימום מהחומר שהופקד בידיו, טקטיקן בחסד, גמיש מחשבתית, ומתבכיין סדרתי. שום דבר לא יספק אותו, החוזה לשלוש שנים נחתם רק כדי להעביר את המסר הנכון כלפי חוץ, לא מעבר לכך. לא היו אשליות שקונטה ימלא אותו. למעשה, גם לא היתה נכונות אמיתית להתאים את הרכש לצריכיו, כי אין סיבה לעשות זאת לטובת מאמן שיכול לברוח בכל רגע. מנגד, קונטה לא ציפה למדיניות אחרת. "צ'לסי החליפה 10 מאמנים ב-14 שנה. היא רגילה לבצע שינויים. המאמנים תמיד חיים עם מזוודות ארוזות", הוא אמר לאחרונה כאשר הסביר את גישתו כלפי השמועות על עתידו.

מזוודה ארוזה או לא, הוא לקח אליפות בעונתו הראשונה. בדיוק כמו ביובנטוס, הוא קיבל לידיו קבוצה מפורקת והפך אותה לטובה בליגה. הוא הפך שחקנים כמו ויקטור מוזס ומרקוס אלונסו לכוכבים. הוא המציא תפקיד חדש עבור אדן הזאר והחזיר אותו לחיים. הוא שידרג את ססאר אספיליקואטה. הוא אילף, לפחות למספר חודשים, אפילו את דייגו קוסטה. ייתכן שהוא המאמן היחיד שהיה מסוגל לבצע את המשימה העצומה הזו, ואברמוביץ' היה מאושר. אצל ז'וזה מוריניו נהוג לבזבז המון כסף ולחכות לאליפות בעונה השניה. קונטה הביא לו את התואר עם השקעה צנועה יותר באופן מיידי.

חלוץ בורוסיה דורטמונד מישי בטשואיי. GettyImages
התעלמות מחפירה. מישי בטשואי/GettyImages

משפר שחקנים סדרתי

וקונטה נהנה עד הגג להיות ההיפך מקודמו. הוא סולד מהפורטוגלי, ולא לחינם הוא הצהיר בקיץ: "אנחנו צריכים להימנע מעונת מוריניו", כאשר הכוונה היא להתפרקות המוחלטת ואובדן המוטיבציה במחצית השניה של 2015. את המטרה הזו הוא השיג. העונה הנוכחית לא מזהירה בלשון המעטה, היא החלה עם הפסד ביתי מביך לברנלי, וידעה הרבה משברים בדרך, אבל צ'לסי עדיין נמצאת ברביעיה הראשנונה ונלחמת על הכרטיס לליגת האלופות. היא העפילה לשמינית גמר צ'מפיונס-ליג העונה בזכות נצחון מזהיר במגרשה של אתלטיקו מדריד, ומציגה לפרקים כדורגל ברמה הגבוהה ביותר, למרות התלונות התדירות של המנג'ר על הסגל הדליל.

כי קונטה טוען שהוא מספר שחקנים. "כשאני מקבל שחקן עם ציון 6, אקדם אותו ל-8. אם אקבל שחקן עם ציון 8, אהפוך אותו ל-10", הוא טוען, ואלה לא מילים ריקות. הן תקפות, כמובן, רק לשחקנים שמוצאים חן בעיניו, ואי אפשר להסביר בהגיון את ההתעלמות המחפירה ממישי בטשואי, אשר הועזב בסופו של דבר בהשאלה לדורטמונד, אבל אלה שזוכים לאמונו אכן משתדרגים באופן מתמיד. כאשר יעזוב, הוא לא יותיר אחריו אדמה חרוכה כמו מוריניו. אז מה החסרון בהעסקתו? אם יש מועדון כמו צ'לסי שלא מאמין בהמשכיות ונוטה להחליף מאמנים, קונטה הוא אוצר מבחינתו. מצא מין את מינו.

לכן מתייחסים בצ'לסי בקור רוח לדרך בה נוהג קונטה לבקר את ההנהלה בפומבי. יהיה מעניין לדעת את הסיבות שהביאו מאחורי הקלעים לעזיבתו בנובמבר של המהל הספורטיבי מייקל אמנלו, וייתכן שיש בכך חלק למנג'ר כי השניים לא הצליחו לעבוד בשיתוף פעולה מכובד, אבל בחדר ההלבשה הכל תקין עד היום, והחיבור של האיטלקי לקהל לא יכול להיות טוב יותר. האמוציות שלו על הקווים גרמו לאוהדים להתאהב בו מהרגע הראשון, והאידיליה נשמרת עד עכשיו. אפשר לומר שקונטה מרגיש כמו מוריניו בקדנציה הראשונה שלו, וממש לא כמו מוריניו בקדנציה השניה. גם זה ממלא אותו אושר ושאפתנות, וכאשר הסוף הולך ומתקרב הוא ניצל את הזמן על מנת לסגור חשבון איטי עם מאמן מנצ'סטר יונייטד.

ז'וזה מוריניו, מאמן מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
עימות חזיתי. מוריניו/רויטרס

מוכן לקרב עם "האיש הקטן"

אם זה תלוי בקונטה, זה הזמן לנקמה מול האויב אשר הסיט בינתיים את האש פנימה כלפי פול פוגבה

היעד נבחר בקפידה, כי קונטה נזהר לא לתקוף יריבים בעונתו הראשונה בלונדון - בניגוד מוחלט למוריניו. הוא סיגל לעצמו תדמית נקיה של מאמן אשר מרוכז אך ורק בקבוצתו, ללא מלחמות פסיכולוגיות מיותרות. ואולם, נגד מוריניו שהאשים אותו בחגיגות מופרזות עוד במהלך הניצחון הענק 0:4 על השדים האדומים בתחילת העונה שעברה נפתחו הכלים הכבדים. תחילה הוא הואשם בדמנציה, לאחר מכן הגדיר אותו קונטה כ"אדם קטן". ייתכן שזו גם הדרך של האיטלקי לשנות מעט את תדמיתו לקראת התקפיד הבא. הוא לא רוצה להיות נחמד לכולם, ומוריניו סופג את האש אותה יזם מלכתחילה.
לכן הביקור באולד טראפורד ביום ראשון כה חשוב עבור קונטה, אישית ומקצועית. הוא ממש לא חושש לעתידו, וגם יודע היטב שהנהלת צ'לסי חכמה מספיק כדי לא לעשות צעדים חסרי אחריות לפני הגומלין מול ברצלונה בליגת האלופות.

במשחק הראשון השבוע הוכיח האיטלקי בפעם המי-יודע-כמה שאין שני לו בהכנה הטקטית לקראת משחקים גדולים, והיה ראוי לניצחון מתוק על בלאוגרנה. הוא פשוט אוהב להצליח בכל קרב נתון, ומול מוריניו המוטיבציה גבוהה במיוחד. "אני והוא, פנים אל פנים. אני מוכן", הוא הצהיר בינואר. ועכשיו הרגע הגדול שלו מגיע. עד כה, שומרת צ'לסי על מאזן מושלם מול מוריניו בלונדון, אך במנצ'סטר היא הפסידה בעונה שעברה. אם זה תלוי בקונטה, זה הזמן לנקמה מול האויב אשר הסיט בינתיים את האש פנימה כלפי פול פוגבה. ואז, בתום העונה, אפשר יהיה לחשוב בלב שקט על היעד הבא בקריירה. הצעות לא יחסרו לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully