וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוזה החדש של רונאלדו (הבולגרי): ממכבי חיפה דרך "האח הגדול" ועד לזירת ה-MMA

23.2.2018 / 17:30

כשדניאל זלטקוב כמעט חתם במכבי חיפה אף אחד לא האמין שתוך כמה שנים יהפוך לאחת הדמויות הכי מפוקפקות בענף. תחילה עם שערוריות בבית האח הגדול וכיום כלוחם בקרבות מדממים בזירת ב-MMA. תומר יצחק על הטיפוס המשוגע שחצה את הקוים ותמיד ייקרא קודם: הכפיל של רונאלדו

מערכת וואלה!

בווידאו: "7 ברכות" - כמה מטומטם זה משחק מרכזי בלי קהל?

ינואר 2011, הדקה השביעית של משחק האימון נגד דינמו קייב באילת. הנבחן הבולגרי דניאל זלטקוב ערך הופעת בכורה במרכז ההגנה של מכבי חיפה, שנקלעה לפיגור מוקדם עוד לפני שהבין מי משחק לצדו. בדקה השביעית הוא טעה עם מסירת רוחב לא ברורה בחלק האחורי ואנדריי ירמולנקו השלים צמד. זה לא הפריע לבלם הבולגרי לספר לתקשורת בארצו: "אני חושב שתהיה לי עדיפות על הנבחנים האחרים, אני מרגיש שאחתום על חוזה במכבי חיפה. כבר בשדה התעופה חיכתה לי תקשורת, זה מועדון גדול וגם באימון השחקנים נתנו לי הרגשה שאני אחד משלהם". למרות התחושות של "רונאלדו הבולגרי", מכבי חיפה בחרה לוותר.

שבע שנים אחרי, היה זה זלטקוב שהחליט לוותר. על הכדורגל. "נמאס לי מהכוסיות בכדורגל, אני עובר ל-MMA", הודיע חגיגית בדף הפייסבוק שלו. "השתתפתי בהרבה תגרות בחיים שלי, אבל אני מעדיף לעשות את זה כפעילות ספורטיבית ולא סתם ברחוב. אני חושב שסצינת ה-MMA מתאימה ביותר עבורי ואני מודה למארגנים על ההזדמנות הנהדרת להתחיל קריירה חדשה".

טוב, לא כל כך מהר. בחודש שחלף מאז אותה הודעה, הספיק זלטקוב לנצח בהופעת הבכורה כלוחם MMA, להכריז על חזרתו למגרשים עם חוזה בלוקומטיב סופיה, להיפרד מהקבוצה אחרי כמה ימים ולהביט שוב לעבר העתיד בתחום אומניות הלחימה המשולבות, קצת יותר משנה אחרי שהיה חלק מסגל נבחרת בולגריה. הכול כדי לחזק את הקביעה לפיה הוא הדמות הכי מעניינת בכדורגל הבולגרי.

דניאל זלטקוב הנבחן של מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
דניאל זלטקוב ביציע במשחק של מכבי חיפה בינואר 2011/אדריאן הרבשטיין

את משחקו הראשון בקריירה ערך זלטקוב לפני כעשור, במדי פירין בלגואבגרד, הקבוצה המייצגת את עיר הולדתו, ומיד זכה לחשיפה בגלל הדמיון הרב בינו לבין כריסטיאנו רונאלדו. את עונת 2008/09 העביר כמושאל בפירין גוצה דלצ'ב מהליגה השנייה, הציג יכולת טובה וקיבל חוזה במיניור פרניק מהליגה הבכירה. במהלך התקופה במיניור הגיע כאמור להיבחן במכבי חיפה, לביקור השני שלו בישראל אחרי התבוסה 4:0 עם נבחרת בולגריה הצעירה ברמת גן (צפה מהספסל בשלושער של בן שהר ושער של עידן ורד) אך לא הצליח להשיג חוזה וחזר לקבוצתו. הוא עזב אותה בסופו של דבר באוגוסט 2011 לטובת סלביה סופיה, בהודעה מפתיעה שיצאה בדיוק לפני המפגש בין הקבוצות.

למרות התלונות הרבות לאי חוקיות המהלך, המעבר אושר רשמית אחרי כמה ימים וזלטקוב הפך לפרסונה נון גרטה בפרניק. לפני המפגש בין הקבוצות בסיבוב השני, במרץ 2012, קיבל הבלם איומים רבים על חייו. "אני מרוצה מהניצחון, אבל יש משהו שמטריד אותו וזה שאיימו על זלטקוב", גילה הבעלים ונטסילסב סטפנוב לאחר ניצחונה של סלביה סופיה 1:2. "לא יכול להיות שדברים כאלה יקרו, איימו עליו במשך שבוע שלם ואין לכך השלכות".

בתום החוזה בן השנתיים בסלביה, עזב זלטקוב לראשונה את בולגריה וחתם בבולוספור מהליגה הטורקית השנייה. הוא התלהב מהכסף הגדול ביחס לליגה הבולגרית (150 אלף יורו לעונה) והם מהכפיל של רונאלדו. אחרי עונה טובה אמור היה זלטקוב להשתדרג לשכר של 200 אלף יורו, אך אז התחלפה הנהלה בקבוצה הטורקית ולראשי המועדון החדשים לא הייתה כל כוונה לשלם סכומים כאלה לשחקן זר. אחרי מגעים ממושכים ולאור פציעה שסיבכה עוד יותר את מצבו, הגיע לסיכום על התרת חוזהו ושב למולדתו.

בוטב פלובדיב קלטה אותו עם חוזה לשלוש שנים, במהלכו יצא לתקופה קצרה בצ'רנו מורה, חזר לבוטב והצליח אפילו לקבל זימון ראשון לסגל הנבחרת הבוגרת. הוא ישב על הספסל בניצחון 0:1 על בלארוס במוקדמות הגביע העולמי בנובמבר 2016 ונחשב לאחד הבלמים המובילים בליגה הבולגרית. בפברואר אשתקד חתם בשחטיור סוליגורסק מבלארוס, כבש שער אחד בשלושה משחקים ותוך זמן קצר חזר עם האישה והילד לבולגריה. הפעם לא כדי להצטרף לקבוצה חדשה, אלא לטובת השתתפות בעונה של "האח הגדול VIP".

אז קבלו את המודח ה-11 מבית "האח הגדול": דני זלטקוב.

הכדורגלן הצטרף לעונת הסלבס תמורת סכום כספי מכובד ונכנס בעיקר על הטיקט של רונאלדו. "עבור מי שלא מכיר אותי מהכדורגל, אני רונאלדו הבולגרי", הציג עצמו בתעודת הזהות של התוכנית. "בטיסות כולם בטוחים שאני רונאלדו ואנשים נכנסים להיסטריה. האמת היא שהיום עבור אנשים רבים אני יותר רונאלדו הבולגרי מאשר דני זלטקוב".

אחרי חודשיים עמוסי סקנדלים, במהלכם הספיק להטיח עלבונות בזמרת בת 50, להתעמת עם שף שנופף מולו בסכין ונשך אותו באף ולהתנשק במשימה עם ראפר שגם היה בסופו של דבר המנצח של העונה, זלטקוב הודח שלושה ימים לפני הגמר. הוא הספיק ליישר את ההדורים עם כולם לפני צאתו מהווילה, אבל התחרט רק על דבר אחד: העובדה שראו אותו מעשן סיגריות בטלוויזיה.

דניאל זלטקוב, רונאלדו הבולגרי. צילום מסך
גם יכול ללכת מכות וגם לקבל על זה שכר גבוה יותר. דניאל זלטקוב/צילום מסך

מבית "האח הגדול", הדרך ל-MMA הייתה קצרה. אחרי שהראה נטייה לעימותים ודיבר כל העת על כך שרק איומי הקנסות מנעו ממנו ללכת מכות בתוכנית, זלטקוב קיבל הצעה ממנהלי SFC6 (אירוע של ה-MMA בבולגריה) והתאמן במשך כחודשיים לקראת הופעת הבכורה שלו בזירה. "חיכיתי להזדמנות הזו זמן רב, ב-MMA אני ארוויח הרבה יותר כסף מאשר בכדורגל", הסביר הבלם המתנשא לגובה של 1.90 מטרים ולא חשש לאתגר את מלך הענף העולמי: "אני מזמין את קונור מקגרגור לקרב בכל מקום. אני מצפה שיעמידו מולי יריב חזק כדי שזה לא ייגמר תוך כמה שניות, כי כשאני פוגע, אני בדרך כלל לא צריך להכות שוב".

מי שניצב מול זלטקוב בסופו של דבר היה מנחה טלוויזיה בשם אטנאס מיכאילוב, שנתן פייט לכדורגלן וגרם לו לדמם, אבל הפסיד בנוקאאוט טכני בסיבוב השני. "המשימה הושלמה, גאה בילד שלי", חגג המאמן אנג'ל קראיבנוב את ניצחונו של זלטקוב, שבקושי הצליח לדבר בסיום והודה: "ציפיתי לניצחון קל יותר. בכל מקרה, הייתי מוכן לכל תרחיש ואני רוצה להמשיך עם הספורט הזה".

קטעים מהקרב הראשון של דניאל זלטקוב

גם הפעם, ההחלטה של זלטקוב לא החזיקה זמן רב מדי. שינוי קריירה? ב-8 בפברואר הפתיע הבלם בן ה-28 כשחתם על חוזה לשנה וחצי בלוקומטיב סופיה, הנאבקת על עלייה לליגה הראשונה בבולגריה. "כולם מודעים לאיכויות שלו, הרי רק לפני שנה וחצי הוא היה בנבחרת", אמר הבעלים איבן ואסילייב. "לבחור יש מוטיבציה גבוהה והוא יעזור לנו לעלות ליגה". אלא שאחרי שישה ימים הודיע אותו ואסילייב על החתמת בלם יווני במקום זלטקוב. הסיבה? רונאלדו הבולגרי אמנם עזב את קבוצתו הקודמת בבלארוס לטובת בית "האח הגדול", אבל החוזה שלו עדיין בתוקף וסוליגורסק דרשה סכום העברה אותו לוקומטיב סופיה לא הייתה מוכנה לשלם.

כך למעשה נותר זלטקוב מחוץ לכדורגל וממתין כעת להזדמנות נוספת ב-MMA. סטפנוב, מי שהיה הבוס שלו בסלביה סופיה, זלזל בו והודיע חגיגית: "אני אתן לו חוזה לכל החיים אם ינצח לוחם אמיתי". עד שזה יקרה, זלטקוב קיבל עבודה בפרסומת במדריד המאפשרת לו להתמקד בדבר היחיד בו התמיד בעשור האחרון: להיות הכפיל של רונאלדו.

דניאל זלטקוב מוצג כמשתתף בתוכנית "האח הגדול VIP"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully