וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יישבר ראשון? המפגש בין הרצף של הפועל באר שבע לרצף של בית"ר ירושלים

המשחק המרכזי בטרנר יפגיש בין האלופה לטוענת לכתר, בין מקומות 1 ל-2, אך בעיקר בין שני רצפים מהמרשימים בכדורגל האירופי: הביתיות של הפועל באר שבע מול ההתקפה של בית"ר ירושלים. יוסיפון עם המספרים והתקדימים, המעצמות ממקדוניה וגיברלטר, הסוף של אנדרטייקר ושל ריאל

צילום וידאו: רוני כנפו, עריכת וידאו: מתן חדד

הפרצוף הכי מפורסם ברסלמניה 30, האירוע של השנה ב-WWE, לא היה פרצוף של מתאבק ולעומת כל התעשייה - הוא גם לא היה מבוים. אליס מ'בה, אוהד ותיק, ישב בקרבת הזירה וראה מקרוב את ברוק לסנר שובר את הרצף המיתולוגי של אנדרטייקר ומנחיל לו הפסד ראשון ברסלמניה אחרי 21 ניצחונות רצופים ב-22 שנים. מ'בה לא רק ראה היסטוריה אלא גם עשה היסטוריה בעצמו, כשהמבט הנדהם שלו כבש את הרשת. המבט של אליס סיפר את הסיפור, והוא בכלל עודד את לסנר, רצה שהרצף יישבר. ועדיין, הוא כל כך הופתע, וזה מה שיצא. כי בסופו של דבר, אין מה לעשות: הדבר היחיד שיותר מדהים מרצף מתמשך זה רגע השבירה שלו.

וכדי לעבור לעולם הלא מתוסרט, לכאורה, נספר ששחקני בטיס בטח הרגישו באופן דומה אחרי שבספטמבר האחרון ניפצו את הרצף החולני של ריאל מדריד - 73 משחקים עם שער זכות, בכל המסגרות. אנטוניו סנאבריה גם הוסיף חטא על פשע עם עקיצה בתוספת הזמן. בארצות הברית של הפוטבול, ניו אינגלנד פטריוטס יכולים היו להפוך לראשונים שרושמים עונה מושלמת (מאז שהעונה הסדירה החלה להכיל 16 משחקים), אבל ככל שהרצף מיוחד, כך הוא נשבר באופן מיוחד, ואת זה של הפטריוטס עצרה בעיקר הקסדה של דייויד טיירי מהג'איינטס - התפיסה הכי משוגעת בתולדות הסופרבול. ניו יורק זכתה באליפות על חשבון ניו אינגלנד, וטיירי לא תפס יותר. את שלו הוא עשה. גם מייק פאוול, שב-1991 קטע 10 שנות שליטה רצופות ללא הפסד של קארל לואיס בקפיצה לרוחק - עם מדליית זהב ושיא עולם באליפות העולם בטוקיו. שוב, ככל שהרצף מדהים, כך קטיעתו מדהימה יותר.

ביום ראשון הקרוב תיפגשנה בטרנר הפועל באר שבע ובית"ר ירושלים למשחק שעושה חשק. האלופה מול הטוענת לכתר, מקום 1 מול מקום 2, ההתקפה הכי טובה מול ההגנה הכי טובה, ה-2:2 הדרמטי מהסיבוב הקודם. אבל בעיקר, זהו מפגש בין רצפים. ולא סתם רצפים - שני רצפים מהמרשימים ביותר בכדורגל האירופי. כן, כולו.

עוד בנושא

אוחנה חזר לשחק במשחק ראווה ביבנה וכבש, גם שהר כבש
אוחנה דורש לחשוף את פרטי ההסכם בין אשדוד לבאר שבע
כשר אבל מצליח: אורן יוסיפוביץ על עסקת חנן ממן

רצף באר שבע. עיבוד תמונה
רצף באר שבע/עיבוד תמונה
רצף באר שבע טופ 5. עיבוד תמונה
רצף באר שבע טופ 5/עיבוד תמונה

הכול התחיל בירושלים.

אילולא המחדל מוניציפלי ששלח את הפועל באר שבע לארח את משחק הבית הראשון של 2015/16 בטדי - טרנר לא היה מוכן; וסרמיל כבר היה היסטוריה - יכול להיות שהאלופה היתה סופרת היום עד 57, שכן הפסד הליגה האחרון שלה בבאר שבע היה בינואר 2015 מול רעננה. אבל במחזור השני המדובר, בטדי, היא אירחה את מכבי תל אביב וערן זהבי ניצח 0:1 בתוספת הזמן של המחצית הראשונה - בדרך לשבירת שיא משלו בסוף אותה עונה.

ובגלל זה האלופה סופרת היום רק עד 46. "רק". 46 משחקי בית רצופים בלי הפסד - שיא ישראלי (שברו את ה-35 של מכבי תל אביב), ונתון שמציב את הפועל באר שבע במקום השני ביבשת, רק אחרי נציגת מקדוניה. ההישג של האלופה מרשים במיוחד כי היא מעולם לא הפסידה במשחק ליגה בטרנר. זה לא רק המשך, זו האבסולוטיות. האיצטדיון נחנך ב-0:0 מול מכבי חיפה, ומאז המבול. 36 ניצחונות, 86% הצלחה במהלך אותה ריצה, מאזן שערים רצחני של 23-101, כשרק ב-189 דקות מצטברות באר שבע היתה בפיגור.

במהלך אותה תקופה כמעט שלא היו לאוהדי באר שבע דפיקות לב לגבי הרצף. רק פעם אחת זה גלש לדקות המאוחרות, כשאלירן עטר עשה 0:1 למכבי חיפה בדקה ה-79 של משחק הפלייאוף בטרנר בעונת האליפות הראשונה. לא לדאוג, אחרי חמש דקות בן שהר איזן. באותה ריצה ביתית כבש שהר, שחוזר מפציעה, 15 שערים. רק וואקמה הרשית יותר, 16. אחריהם ברדה עם 13, ראדי עם 10, מליקסון עם 6, בוזגלו, הובאן ואוחנה עם 5 כ"א, פקהארט עם 4.

ומי היריבה הכי נוחה של באר שבע באותה ריצה? כן בית"ר ירושלים. ארבע פעמים הגיעו הבית"רים לטרנר במסגרת ליגה - ארבעה הפסדים. כן נציין שבמסגרת גביע הטוטו בית"ר הצליחה לנצח בטרנר, ועוד פעמיים (פעם אחת בפנדלים, פעם אחת העונה).

אז מה שהתחיל בירושלים ייגמר מול ירושלים? לשם כך, כמובן, בית"ר תצטרך לכבוש. רגע, את זה היא יודעת לעשות טוב. כמה טוב? בעולם בו אין גיברלטר, אין גדולה כמו בית"ר.

רצף בית"ר. עיבוד תמונה
רצף בית"ר/עיבוד תמונה
רצף בית"ר טופ 5. עיבוד תמונה
רצף בית"ר טופ 5/עיבוד תמונה

הכול התחיל בבאר שבע.

באפריל האחרון ראדי וברדה עשו 0:2 בטרנר וכרגיל שלחו את בית"ר אל הבירה בידיים ריקות. אבל מאז ועד היום, במשך 29 מחזורי ליגה רצופים, הירושלמים כבשו שער זכות. כמה זה מרשים? בישראל, פרט לבית"ר, אין רצף פעיל ארוך מ-4 משחקי ליגה (הפועל באר שבע); בליגות הבכירות אפשר להתלהב מה-20 של באיירן, ה-19 של פריס וה-15 של טוטנהאם, אבל שם זה נגמר. וכן, באירופה כולה - רק שתי נציגות גיברלטר מקדימות את בית"ר, ותודה לתומר יצחק על הנבירה.

השיא הישראלי בקטגוריה שייך למכבי חיפה, שלפי ניצן ליבנה - כבשה במשך 39 משחקי ליגה ברציפות, בין מחזור 26 של 94/95 עד מחזור 4 של 96/97.

במהלך הריצה ההתקפית של בית"ר, שכמובן אינה מוסברת כמו כל העונה הזו - הקבוצה רשמה 20 ניצחונות ו-4 הפסדים, וכבשה בסך הכול 67 שערים. קבוצת ההתקפה הכי טובה בליגה העונה עולה על הלוח, בממוצע, בדקה ה-31. הרצף כמעט נשבר במחזור ה-18 מול מכבי נתניה, וזו היתה הפעם היחידה שבית"ר בכלל היתה צריכה להזיע, אבל אנתוני וארן הציל (לא את המשחק, רק את הרצף) עם שער מצמק בדקה ה-89. החלוץ הלוהט אחראי על ארבעה כיבושים ראשונים באותה התקופה, כשקלאודמיר ושכטר (6 כ"א) מוליכים את בית"ר בקטגוריה זו. ובכלל, שכטר הרשית 11 וקלאודיו 9 באותה הריצה.

ראוי לציון דן איינבינדר, שמסמן וי על שני הרצפים. הוא התחיל עם הבית"רי והצטרף לבאר-שבעי, וכבש גם לפה וגם לפה.

אז מה שהתחיל בטרנר ייגמר בטרנר? הרי למרות הפציעות וההשעיות וההגנה המאולתרת, החוליה הבאר-שבעית עדיין הכי טובה בליגה, ובעיקר טובה מול בית"ר. כמה טובה? ככה:

רצף באר שבע - בית"ר. עיבוד תמונה
רצף באר שבע - בית"ר/עיבוד תמונה

טל כחילה ואופיר קריאף לא שותפו באותו משחק, כשאבי ריקן ניצח עם בית"ר את באר שבע, 0:1 באפריל 2013. אבל הם, כחילה וקריאף, השניים היחידים שהשתייכו לבית"ר גם אז וגם היום (ושניהם עזבו את ירושלים וחזרו בפרק הזמן הזה). באר שבע הספיקה להשתנות ללא הכר, כשאף שחקן סגל באותו הפסד לא משתייך לקבוצה כיום.

כן, הרבה זמן עבר מאז הפעם האחרונה בה ניצחה בית"ר. 15 משחקי ליגה נערכו מאז בין השתיים, ב-11 ניצחה באר שבע ולבית"ר אפס עגול בתחום - 9% הצלחה בלבד, 9 שערי זכות (מול 32), ויותר מכך - מתוך 1,350 דקות של כדורגל, בית"ר הובילה על באר שבע רק ב-84. 6.2% מהזמן!

אף שחקן בית"רי לא כבש יותר משער אחד במהלך הרצף השלילי הזה (שלפחות האיר פנים לזרים - קוראץ', רוקאביציה, מאטוביץ', קלאודמיר, הייסטר וסאבו כבשו 6 מ-9), בעוד שבבאר שבע שניים משלושת הכובשים המצטיינים במפגשים - בוזגלו וברדה, 6 כ"א - לא יוכלו לעזור הפעם. במחזור האחרון זה נגמר עם 2:2 מפוצץ של סאבו בתוספת הזמן, במשחק שבהחלט עשה חשק לעוד.

אז הנה, כל הנתונים והנאחס כבר נפלטו על עמוד זה, ועכשיו רק נותר לחכות ליום ראשון ולגלות: מי יישבר ראשון?

ואם וכאשר, תקראו לאליס מ'בה. לא רק לאנדרטייקר; גם לליגת העל שלנו מגיע פרצוף כזה.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully