וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיבור הדור: על קובי בריאנט, מתוך הספר החדש "נבחרת החלומות"

האיירבולים והטבעות. הזלזול בו וההערצה. האיש שלא הזמין אף אחד מחבריו לחתונה. לכבוד האולסטאר, פרק מיוחד מתוך הספר החדש "נבחרת החלומות - 50 הגדולים בדור האחרון", על קובי בריאנט (השיאן המשותף של תארי MVP במשחק הכוכבים): דמות הכדורסל המשמעותית בדור האחרון

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: אולפן וואלה! NEWS אחרי הפרישה של קובי

הסיפור על קובי בראיינט הוא סיפור על 180 מעלות. אינספור סיפורים מיוחדים על יציאה מנקודה אחת והגעה לנקודה אחרת, שונה לחלוטין - והכל מול העיניים שלנו.
כמו למשל הסיפור על הילד ההוא שגדל עם אבא כדורסלן באיטליה ומדי קיץ היה חוזר לארה"ב בכדי להשתתף במחנות כדורסל, בהם התקבל בבוז ובתמיהה "מי זה הבחור הזה?", רק כדי להפוך לכדורסלן הפופולרי ביותר ב-NBA ולאחד הספורטאים המפורסמים בעולם (לא סתם דמותו היא הבולטת ביותר בכריכת הספר).

קובי בריאנט. עיבוד תמונה
אהוב, שנוא, מוערך, מוספד, מנטור. קובי/עיבוד תמונה

או כמו, למשל, הסיפור על הנער שערך את הופעת הבכורה בליגה של הגדולים בגיל 18 ו-72 יום, הכי צעיר אי פעם עד אז, רק כדי להיפרד מהליגה הזו כשחקן עם הכי הרבה עונות בקבוצה אחת וככדורסלן עייף, פצוע, שחוק ומלא גאווה.
זה הבחור שגופיית המשחק הרשמית הראשונה שלבש לגופו הייתה בכלל של שארלוט הורנטס, באותו לילה בו נבחר במקום ה-13 בדראפט 1996, רק כדי לראות כיצד 21 שנים לאחר מכן הוא יהיה זה שישתלט על תקרת האולם של אחד המועדונים המפוארים בליגה כאשר הלייקרס יפרישו שתי גופיות שלו - עם המספרים 8 ו-24. שזו גופייה אחת יותר ממג'יק, ג'רי ווסט וקארים, וגם אחת יותר משאקיל.

זה סיפור על שחקן שהמשחק המשמעותי ביותר שלו בעונת הרוקי היה המשחק החמישי של חצי גמר המערב ב-1997, מול יוטה ג'אז, שהובילה 1-3 בסדרה. ללא שאקיל אוניל שיצא בשש עבירות, לקח על עצמו קובי הצעיר ארבע זריקות קריטיות בזמן החוקי ובהארכה, שהיו יכולות לנצח את המשחק. כולן הפכו לאייר-בולים מהדהדים שהעמידו בסימן שאלה את יכולתו - ובעיקר את חוצפתו. הלייקרס הפסידו והודחו. 19 שנה לאחר מכן, במשחקו האחרון בקריירה - מול יוטה ג'אז - הוא ייקח 50 זריקות, יקלע 60 נקודות, ינצח את המשחק בצורה הרואית ויירד מהבמה עם המון סימני קריאה, גם כאלו שמתייחסים ליכולת ולחוצפה שלו.

שחקן לוס אנג'לס לייקרס לשעבר קובי בריאנט. GettyImages
בין אם תרצו או לא, הוא ייזכר כאחד הגדולים. קובי/GettyImages

זה הסופרסטאר המתבודד, השקט, נטול כל היכולת להתחבב על אנשים, שהיה רואה כל אחד ואחד כיריבו האישי ואפילו לא הזמין איש מחבריו לקבוצה לחתונתו. זה האיש שהפך לאחד הכוכבים האהובים ביותר, החברתיים ביותר והכי פעילים בעידן הרשתות החברתיות, מלא חיוך, הומור ואהבה, וכמי שמשמש אפילו כמנטור לכוכבי הליגה היום שרוצים בעצתו.

זה סיפור על כדורסלן שעשה דווקא. כאשר ביקרו אותו שהוא לא מוסר מספיק, הוא היה מוכן לפגוע בקבוצה שלו ולבצע "שביתה איטלקית" בשני מקרים ב-2003 (שלוש זריקות במחצית מול אורלנדו, שש זריקות במשחק שלם מול סקרמנטו), רק כדי להקריב את גופו למען הקבוצה עשור אחר כך, כאשר שניות ספורות לאחר שקרע את גיד האכילס ובעודו נאנק מכאבים ובקושי מסוגל לעמוד על רגליו, הוא נעמד על העונשין וקלע את שתי הזריקות שיעניקו ללייקרס ניצחון מול גולדן סטייט - ומקום בפלייאוף 2013.

זה סיפור על ילד, אחד מתוך עשרות מיליונים ברחבי העולם, שהלך לשחק כדורסל בחצר או בשכונה עם כותרת אחת מהדהדת שרצה באותה תקופה בכל מקום - "BE LIKE MIKE" - עד שהפך ליחיד שעמד במשמעות הפתגם. כי בזמן שאינספור נערים, כישרוניים יותר ופחות, רק חלמו, הוא היה הדבר הקרוב ביותר שראה עולם הכדורסל למייקל ג'ורדן. לא מייקל, אבל כמו מייק. רבות דובר על הדמיון המפחיד בין קובי למייקל. על התנועות, הכדרור, הג'אמפ שוט המושלם, התנועה בפוסט, ה-Finesse עוצר הנשימה במשחקם, אפילו חגיגות הסלים או האליפויות שהיו כמעט זהות. אבל הקשר האמיתי בין השניים, אשר קיים אצל שניהם יותר מכל אחד בספר שלנו, זו הקללה שרובצת עליהם. מעין תחושה מתמדת של רוחות שרודפות אותם ולא נותנות להם מנוח, עד שיהפכו לגדולים ביותר. עם פרישתו של בראיינט לא הסתיימו להן רק 20 שנות קובי, אלא באו לקצן 32 שנות מייקל ג'ורדן.

עוד באותו נושא

זכות הבחירה: כך קובי בריאנט הגיע ללייקרס ושינה את ה-NBA לנצח

לכתבה המלאה
מייקל ג'ורדן (משמאל), שיקגו בולס, קובי בריאנט, לוס אנג'לס לייקרס. Jed Jacobsohn, GettyImages
הילד שרצה "להיות כמו מייק". בריאנט/GettyImages, Jed Jacobsohn

וזה לא משנה מה תחליטו לקחת איתכם הלאה מכל הסיפורים הללו. אם תרצו לזכור את קובי הסופרסטאר או האגואיסט. אם תתמקדו בלילה בו קלע 81 נקודות, או את העובדה שחילק אז רק שני אסיסטים. אם תדגישו את שלוש האליפויות שלקח "תחת חסותו" של שאקיל, או דווקא את השתיים שאליהן סחב על גבו את הלייקרס. את זה שרצה לעשות הכל לבד, או את זה שהיה הגורם הישיר להרס הקבוצה שיכולה הייתה להפוך לשושלת של חמש-שש אליפויות. זה כלל לא חשוב אם תגידו לעצמכם שהוא קלע יותר נקודות מג'ורדן, או שהוא החטיא הכי הרבה בהיסטוריה. אם תזכרו את שחקן ההתקפה המושלם על המגרש, או את האגו-מניאק מחוצה לו. את סלי הניצחון מול פיניקס, או את הערב המסתורי והעמום ההוא בדנבר.

אי אפשר להבין את הטוב בקובי בראיינט, בלי להבין את הרע.
ובמשך שני עשורים, קובי בראיינט סחב אותנו לאינספור סיפורים מנקודה אחת לאחרת. ובשל כך, הודות לכמות הסיפורים, להשפעתם, לפרק הזמן בו היה מול עינינו - הוא הפך לדמות המשמעותית ביותר בדור האחרון, ובספר שלנו. דמות עגולה ומלאת עניין אשר מילאה עבורנו כל מה שאי פעם רצינו. הוא לא במקום הראשון מבחינת הכדורסל, אבל ספק אם היה "מספר סיפורים" מרתק יותר, מגוון, שונה וייחודי כמוהו.
אז קחו לכם איזה קובי בראיינט שתרצו. יש מספיק לכולם.

הטקסט לקוח מתוך "נבחרת החלומות" - ספר NBA חדש ומקורי בעברית של שרון דוידוביץ' ואלעד זאבי, אשר יצא בימים אלה לאור וסוקר את 50 השחקנים הגדולים ביותר בדור האחרון.

לרכישת הספר (לרשום כתובת למשלוח תחת "מידע נוסף")

סרטון הסבר על הספר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully