וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפגש: שאקיל אוניל התנצל בפני קובי, בריאנט הודה: "רק רציתי יותר אליפויות ממך"

הרגע שבו שאק הבין שטעה, הקיץ שבו בריאנט כבר התחיל לחפש בתים בשיקגו, והפעם שהם חשפו ישבנים מול אוהדי סקרמנטו. שני כוכבי השושלת ההיסטורית של הלייקרס ערכו מפגש פסגה, כך זה נראה

AP

לקובי בריאנט ושאקיל אוניל הייתה מערכת יחסים ארוכה וסבוכה, גדושה בעליות וירידות, כשהוגדרו כ"אחד מהצמדים הקטלניים בתולדות ה-NBA" והוליכו את הלוס אנג'לס לייקרס לשלוש אליפויות רצופות, אבל גם ידועים כאחראים על אחד מהסכסוכים המפורסמים בתולדות הליגה. המריבה ביניהם גרמה לפרידה מתוקשרת שקטעה שושלת אגדית בלייקרס. מאז השניים כבר הספיקו להתפייס, אבל אתמול (שבת) התפרסם מפגש כשהשניים יושבים זה מול זה ונזכרים באירועי העבר מסגרת התוכנית "PlayersOnly" ב-TNT (שכבר הפגישה בין אייזיאה תומאס למג'יק ג'ונסון). כצפוי, המפגש בין בריאנט לאוניל סיפק לא מעט אטרקציות ואנקדוטות, להלן חלק מהן.

קובי בריאנט שאקיל אוניל. AP
זה יכול היה להיגמר ביותר משלוש אליפויות. הלייקרס/AP

שאקיל מבקש סליחה ולוקח אחריות

אחד הקטעים המרגשים היה כששאקיל לקח אחריות והאשים את עצמו בפירוק הקבוצה, אחרי שמונה שנים ביחד ושלוש אליפויות. שאק הבין את זה כשהשניים זכו ביחד בתואר ה-MVP של משחק האולסטאר ב-2009, וקובי עשה מחווה אדיבה לידידו/אויבו הוותיק.

שאק אמר: "אמרת לי שאני יכול לקחת את הגביע הביתה, אז לקחתי אותו ונתתי אותו לשאריף (הבן שלו). ואז הבנתי שהרסתי משהו. במשך רוב הזמן שהסכסוך שלנו התנהל, אתה מכיר אותי, אני מאסטר בדברים האלה. אבל כשאמרת את מה שלא היית חייב להגיד, אמרתי לעצמי, 'למזלי, זכיתי בשלוש מתוך ארבע האליפויות שלי עם השחקן הזה. אבל הייתי מאדרפאקר לשחקן הזה'. אז, אני חייב לך התנצלות. אני רוצה להתנצל בפניך, אבל אנחנו לא צריכים לעשות את כל הקטע של הבכי כמו של אייזיאה ומג'יק. אז תודה לך על הרגע הזה, שאריף אהב את זה. עברתי הרבה באותם ימים. הוא אוהב אותך בשביל זה, ואני אוהב אותך בשביל זה. אז תודה לך".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

קיץ 2004: בריאנט כמעט עבר לשיקגו

השניים דיברו על קיץ 2004, כששאקיל עבר בטרייד למיאמי וקובי חתם על חוזה לשבע שנים בלייקרס. לפני כן שאקיל חיפש הארכת חוזה בלייקרס, דבר שלא מצא חן בעיני בריאנט. זה הגיע למצב שבו קובי ואשתו כבר החלו לחפש בתים בשיקגו לקראת מעבר אפשרי לבולס.

"אז זה נכון", שאל שאקיל, "היית בדרך לבלוס?". בריאנט: "כן. היה על זה כתבה ב-ESPN, והם שאלו אותך שאלה עליי ועל פני (הארדוויי), ואמרת שאנחנו אותו דבר. הסתכלתי על זה ואמרתי לעצמי, 'לא אנחנו לא'". שאק: "אני חושב שלקחת את כל הדברים האלה בצורה לא נכונה, בגלל כל הציטוטים שעוותו וכל הדברים הרעים". קובי: "כנראה שכן, וכנראה שהשתמשתי בזה כמקור למוטיבציה".

קובי חושף: באמת אהבתי את הראפ "קובי מה הטעם של הישבן שלי"

במהלך הסכסוך שאקיל נראה מאלתר על במה קטנה בניו יורק קטע ראפ פריסטייל, שבו הוא נראה מלהיב את הקהל עם שיר "קובי, מה הטעם של הישבן שלי" ("Tell me how my ass tastes"). הדבר עורר סערה בארה"ב, אבל בריאנט חשף: "אהבתי את זה. אהבתי כל רגע מזה". אוניל: "זה היה חלק מקטע קומי. וזה אחרי שהפסדתם. הייתי חייב לעשות משהו כדי להקפיץ את החבר'ה במועדון". בריאנט: "אחי, תקשיב, אני יודע. אני יודע. גם השתמשתי בזה".

שאק שר על הבמה: "קובי, מה הטעם של התחת שלי?"

קובי מודה: שמתי לי למטרה לקחת יותר אליפויות ממך

בריאנט הודה לא פעם במהלך הראיון שכל הסכסוך עם שאקיל הפרה אותו והעניק לו מוטיבציה מיוחדת במהלך הקריירה, ושהוא ידע לנצל את האיבה ולתעל אותה למקומות חיוביים. בסופו של דבר בריאנט הצליח לזכות בעוד שתי אליפויות במדי הלייקרס ללא שאק, בעוד אוניל זכה "רק" באליפות אחת ללא קובי (במיאמי).

אוניל שאל: "כשהתפצלנו, האם ניסית לקחת יותר אליפויות ממני?". קובי עונה בצורה חד משמעית: "ברור. אין ספק. ואני ידעתי שאתה הולך לקחת אחת, בגלל האנרגיות שלך במעבר למיאמי של דווין וויד. אז ידעתי שאתה תיקח אחת, כך שידעתי שעכשיו אהיה חייב לקחת עוד שתיים או שלוש".

קובי בריאנט שאקיל אוניל. GettyImages
מוטיבציה מיוחדת. קובי/GettyImages

הקרב הראשון שלנו

כשהשניים חשפו ישבן לאוהדי סקרמנטו

האם הם יכלו לנצח את שיקגו הגדולה? שאק על מאצ'אפ עם ביל קרטרייט: "הוא רבע עוף בשבילי"

קובי בריאנט שאקיל אוניל. AP
ככה נזכור אותם. שאק וקובי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully