וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'אבי: "מה רונאלדו כבר עשה מול פ.ס.ז'? כבש בפנדל, וגול עם הברך"

ריאל מדריד? "היא לא משחקת, היא מנצחת". רונאלדו? "הוא לא היה טוב יותר מניימאר". פ.ס.ז'? "העירה את ריאל מהמתים". כוכב העבר של ברצלונה ניתח בצורה יסודית את הניצחון של הבלאנקוס על פ.ס.ז', נזכר ב-2:6 בברנבאו ("נלחצתי") ונותן עצות לאמרי לגומלין

צילום: מיה בנאי, עריכת וידאו: ניר חן

כוכב העבר של ברצלונה, צ'אבי הרננדס, התייחס באריכות למפגש הראשון של ריאל מדריד ופריס סן ז'רמן בשמינית גמר ליגת האלופות, שבו ניצחו הבלאנקוס 1:3 בברנבאו. צ'אבי, סמל קטלאני שלא ידוע בחיבה שלו לריאל מדריד, החמיא לאופי הייחודי של הבלאנקוס, אבל סירב להתרשם מהיכולת של כריסטיאנו רונאלדו, שכבש צמד בניצחון.

שחקן ברצלונה, צ'אבי. GettyImages
זוכר היטב מי זאת ריאל. צ'אבי/GettyImages
"אם אתה לא לוחץ אותם, הם מענישים, הם יהיו אליה שיעקצו אותך. מבחינתם כל התקפה מתפרצת זה דו קרב. הם מסתכלים לך ישר בעין ומאתגרים אותך: אתה רוצה לתקוף? קדימה, גם אנחנו רוצים. אם לא תכבוש, אנחנו נכבוש"

"לריאל יש משהו", ניצח צ'אבי את סוד הקסם של אלופת אירופה, "היו רגעים שבהם פריס פלרטטה עם יתרון 1:2, נדמה היה שריאל כבר נכנעת, אבל אז הם חזרו משום מקום ונטלו את ההובלה. מולם, אסור לך להחמיץ את ההזדמנויות שלך, אחרת הם יענישו אותך. הדבר הכי קשה זה כשהם פוגעים בך משום מקום, עם שום דבר, בהתקפה מתפרצת, בקרן, זה מספיק בשבילם כדי לקחת את המשחק. זה מדהים לפעמים שכשהמשחק נגמר אתה מסתכל על התוצאה ואומר, 'לעזאזל, 1:3, איך הם עשו את זה?'. אתה כמעט חושב שזה חוסר צדק שפריס הפסידה בכזה פער, זה משחק שהיה צריך להיגמר 1:1, או 2:2, אולי אפילו 1:2 לפריס.

"אי אפשר להסביר את זה. ריאל לא משחקת, היא מנצחת. פריס הייתה צריכה לגמור את המשחק כשהייתה לה הזדמנות. ראיתי את המשחק עם ולדאנו, והוא אמר דבר נכון: היו במשחק הזה כמה שלבים, שונים מאוד אחד מהשני. אי אפשר לנתח את המשחק כמקשה אחת. במחצית השנייה היה שלב שפריס שלטה, הרגשת שמדריד נסדקת ונכנעת תחת הלחץ, ובדיוק ברגע הזה פריס הייתה חייבת לכבוש את השני. הם לא עשו את זה, ובסוף הם הפסידו בשני שערים.

"מה שהם עברו, קרה לי גם עם בארסה. אתה אומר לעצמך, 'לעזאזל, אנחנו משחקים יותר טוב מהם'... אתה בועט לקורה, מחטיא, אין לך זמן להתאבל, ובצד השני אתה סופג. הם לא עושים עניין, לא מתמהמהים, אם אתה לא לוחץ אותם, הם מענישים, הם יהיו אליה שיעקצו אותך. מבחינתם כל התקפה מתפרצת זה דו קרב. הם מסתכלים לך ישר בעין ומאתגרים אותך: אתה רוצה לתקוף? קדימה, גם אנחנו רוצים. אם לא תכבוש, אנחנו נכבוש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד. רויטרס
צ'אבי: "לריאל אסור לתת פתח של תקווה. אם אתה נותן להם, אתה מסתבך. לפ.ס.ז' זה עלה ביוקר. זה כאילו הם העירו את המתים"/רויטרס
"גם בקלאסיקו הזה, שבו התעלינו עליהם, גם אז הם חזרו ל-3:2. אני עדיין זוכר את המחשבה שעברה לי בראש באותו רגע, 'אאוץ', הם הולכים לחזור'. הם כל כך מציאותיים, שהם יכולים להפוך כל הזדמנות לשער"

"במשחקים כאלה יוקרה משחקת תפקיד חשוב. לפ.ס.ז' יש שחקנים תחרותיים. וראטי איכותי, אלבס שיחק טוב, גם ניימאר. אבל כולם החמיצו במשחק מול ריאל את השער השני. לריאל אסור לתת פתח של תקווה. אם אתה נותן להם, אתה מסתבך. לפ.ס.ז' זה עלה ביוקר. זה כאילו הם העירו את המתים... האם פריס שיחקה רע? לא. ריאל שיחקה רע? לא פחות. ההבדל בין הקבוצות הוא שריאל יודעת לנצח במשחקים רעים....

"לריאל לא אכפת אם הם טובים יותר מהיריבה, אם הם שולטים או לא, השיטה שלהם היא לנצח. זה מה שהופך אותם ליריבה קשה, כי הם מתחרים בשדות שונים. בברנבאו, לדוגמה, פ.ס.ז' שיחקה כמו בארסה. הורגש שהם מנסים להנחיל דרך. אבל אין לזה ערך מול ריאל אם אתה לא כובש.

"אני זוכר בליגה פעם שהיה לנו מולם יתרון של 12 נקודות. 12! כל קבוצה כבר הייתה נכנעת, אבל לא הם. שיחקנו הרבה יותר טוב מהם, אבל גם אז הם הצליחו להקטין את הפער מאיתנו לארבע. כשהפער כל כך קטן ואתה צריך לשחק בברנבאו אתה לא רגוע. בסוף ניצחנו 2:6. אבל גם בקלאסיקו הזה, שבו התעלינו עליהם, גם אז הם חזרו ל-3:2. אני עדיין זוכר את המחשבה שעברה לי בראש באותו רגע, 'אאוץ', הם הולכים לחזור'. הם כל כך מציאותיים, שהם יכולים להפוך כל הזדמנות לשער. למזלנו באותו יום הצלחנו לכבוש את הרביעי, ואז את החמישי והשישי, אבל ריאל לא נכנעה בשום רגע. גם ב-4:2 הם היו חזק במשחק. זו קבוצה שאי אפשר להרוג.

"הברנבאו? הוא נהדר. הוא תמיד מעניק זריקת אדרנלין. מעולם לא פחדתי שם, זה תמיד היה מקום שגרם לי לשחק יותר טוב, תשוקה להצליח. דיברתי על זה הרבה עם גווארדיולה לאחרונה. ברגעים המכריעים בליגת האלופות, אתה צריך שחקנים עם אישיות. אם אין לך אופי, אתה לא יכול לשחק ברמות הגבוהות.... מי זוכה בליגת האלופות? הקבוצה שיש לה הכי הרבה שחקנים שרוצים את הכדור ברגעים מסובכים. זו עלולה להיות בעיה עבור פ.ס.ז'. מעבר לכסף, יכול להיות שעדיין אין להם מנטליות של מנצחים כמו שיש לבאיירן או לריאל. במועדונים כאלה עם היסטוריה, חוסן הוא חלק מה-DNA. הם חיים מדי יום עם הצורך לנצח. פ.ס.ז' החלה, אבל הדרך ארוכה.

ניימאר שחקן פריס סן ז'רמן. רויטרס
צ'אבי: "קראתי בהרבה מקומות שכרסיטאנו היה טוב בהרבה מניימאר. לא! לא! זה לא הוגן. מה רונאלדו עשה?"/רויטרס
"אמרי אימן רע? לא. זידאן עושה עבודה הרבה יותר טובה מאשר אמרי כמאמן? לא. הבעיה היא שתמיד מסכמים הכל לפי התוצאה"

"האם פ.ס.ז' יכולה לנצח? לריאל היה מזל, אני חושב שאם פ.ס.ז' תשחק עם אופי, היא יכולה לעשות את זה. להבקיע שני שערים ב-90 דקות זה אפשרי. היא צריכה לשחק עם המנטליות הנכונה, עם אלבס, וראטי, די מריה ... לעזאזל, די מריה, הופתעתי שהוא לא שותף. כן, הייתה בגלל זה ביקורת על המאמן (אמרי), זה נורמלי כשמפסידים. אם זידאן היה מפסיד, גם עליו הייתה ביקורת...

"אמרי אימן רע? לא. זידאן עושה עבודה הרבה יותר טובה מאשר אמרי כמאמן? לא. הבעיה היא שתמיד מסכמים הכל לפי התוצאה. לדוגמה, קראתי בהרבה מקומות שכרסיטאנו היה טוב בהרבה מניימאר. לא! לא! זה לא הוגן. מה רונאלדו עשה? כבש בפנדל, ועוד שער עם הברך. אבל מה לגבי כל המצבים המסוכנים שניימאר ייצר? העבירות שהוא סחט? ההתקפות המתפרצות שהוא הוציא? הפחד שהוא ייצר בשורות מדריד?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully