וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשון בליגת העל: אשדוד ביד אליהו, חולון יוצאת לראשון לציון

17.2.2018 / 16:21

אחרי ההפסד בגמר הגביע, תארח מכבי תל אביב את הקבוצה עליה גברה בחצי הגמר (21:05, ספורט 5). מחזיקת הגביע במשחק חוץ (19:10, ספורט 5). נס ציונה תארח את הפועל ירושלים, הרצליה את אילת

קובי אליהו

בווידאו: חגיגות הזכייה בגביע של הפועל חולון

המחזור ה-17 בליגת העל יגיע לסיומו מחר (ראשון) עם ארבעה משחקים מעניינים. בשחזור חצי גמר גביע המדינה מהשבוע שעבר, תארח פיינליסטית הגביע מכבי תל אביב את מכבי אשדוד החמה (80:90 למכבי תל אביב באשדוד בסיבוב הראשון). מחזיקת הגביע הפועל חולון תרצה להמשיך את החגיגות שלה על חשבון מכבי ראשון לציון בבית מכבי (74:104 לחולון בביתה בסיבוב הראשון). הפועל ירושלים, עוד אחת ממאוכזבות הגביע, תצא למשחק חוץ נגד עירוני נס ציונה מהתחתית (59:74 לירושלים בארנה בסיבוב הראשון). בקרב חם בתחתית תארח בני הרצליה את הפועל אילת (69:70 להרצליה באילת בסיבוב הראשון).

אלכס טיוס שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הראש בהעמדה לדין? אלכס טיוס/ברני ארדוב

מכבי תל אביב - מכבי אשדוד (21:05, ספורט 5)

אחרי האכזבה הגדולה בהפסד בגמר הגביע להפועל חולון, חוזרת מכבי תל אביב לליגה ורוצה לשמור על המקום הראשון שלה במשחק לא פשוט מול קבוצה שהקשתה עליה מאוד בשבוע שעבר. מאז המשחק ביום חמישי הקולות שנשמעו מצד מכבי תל אביב היו בעיקר המשך התלונות של השחקנים על השיפוט במשחק הגמר, ומחר בבוקר צפוי היועץ המשפטי של איגוד הכדורסל להודיע על העמדה לדין של לפחות שניים משחקני הקבוצה - אלכס טיוס ודיאנדרה קיין. אחרי הבחירה השנויה במחלוקת של שחקנים שיתלבשו למשחק הגמר, בחר הפעם נבן ספאחיה כי מי שלא יהיה בסגל לקראת אשדוד הם נוריס קול ודיאנדרה קיין, אותם ביקשה מכבי לא להלביש לפני הגמר אחרי שהראשון חלה והשני עבר תאונת דרכים קלה.

מיד אחרי ההפסד הדרמטי בחצי גמר גביע המדינה נגד מכבי תל אביב, במכבי אשדוד החלו לדבר על ההזדמנות הגדולה שיש להם לתקן כבר בשבוע לאחר מכן. באשדוד מגיעים מאוד נחושים כדי להוכיח שני דברים - הראשון שהמשחק המצוין והקשה שהם כפו על מכבי תל אביב לא היה מקרי ויש ביכולתם לעשות זאת בשנית, והשני, שעצם ההפסד הדרמטי היה תוצאה של איבוד ריכוז. מי שעמד במרכז העניינים השבוע באשדוד היה הסנטר אלכס צ'וברביץ', שהציג את אחד ממשחקיו הטובים בקריירה בשבוע שעבר, כשקלע 18 נקודות וקלט 18 ריבאונדים, וירצה להוסיף משחק טוב גם השבוע.

ג'ו אלכסנדר הפועל חולון. ברני ארדוב
חולון עדיין באופוריה. ג'ו אלכסנדר/ברני ארדוב

מכבי ראשון לציון - הפועל חולון (19:05, משולב בספורט 5)

במכבי ראשון לציון מסמנים את המשחק נגד הפועל חולון כמשחק מפתח מזה תקופה ארוכה, במיוחד לאור התזמון שבו הוא בא - מיד לאחד שבוע הגביע בו השתתפה חולון. הכתומים יודעים כי יש באפשרותם לתפוס את חולון מוכנים פחות טוב מנטאלית ומקצועית, אך כל התוכניות השתבשו באמצע השבוע כשהפורוורד מארק טולפסן שבר את כף ידו במחנה האימון שקיימה הקבוצה באמצע השבוע, ובעיר היין יופיעו עם שלושה זרים בלבד למשחק. מי שצפוי להרוויח דקות משחק בשל הפציעה הוא יניב סולומון הצעיר. הכתומים רוצים מאוד להשיג ניצחון שייתן להם מעט אוויר במלחמה על הפלייאוף. "משחק חשוב עבורנו מול קבוצה מצוינת", אמר שמוליק ברנר לקראת המשחק, "אנחנו מקווים לחפות על חסרונו של מארק טולפסן בעזרת רוח לחימה, נחישות ותמיכה של הקהל הנהדר שלנו".

פחות מ-72 שעות אחרי שהוסיפו גביע היסטורי שני לארון התארים של המועדון, תתייצב הפועל חולון בבית מכבי כדי לשמור על המקום השני שלה, ואולי אפילו להרוויח הזדמנות לעלות לראשות הטבלה בתום המחזור. בחולון יודעים שקשה מאוד להגיע למשחק אחרי הישג שכזה, כשבפעם האחרונה שעמדו בסיטואציה כזאת, אחרי הזכייה בגביע ב-2009, הפסידו למכבי חיפה בבית. בצוות המקצועי משתדלים להכין את הקבוצה כרגיל, אך מודים כי קשה לדעת איזה קבוצה יקבלו אחרי הזכייה והחגיגות ביום חמישי בלילה. בחולון לא מתכוונים בשלב הזה להביא רכז במקומו של קורי וולדן, שצפוי לשוב לפעילות בעוד חודש.

שחקן נבחרת ישראל בר טימור. יוסי ציפקיס
ייעדר גם מהנבחרת. בר טימור/יוסי ציפקיס

עירוני נס ציונה - הפועל ירושלים (19:10, משולב בספורט 5)

הניצחון של מכבי חיפה על עירוני נהריה בשבוע שעבר עלול להוריד את עירוני נס ציונה למקום האחרון בטבלה בתום המחזור ה-17, אם הקבוצה של נדב זילברשטיין לא תנצח בבית את הפועל ירושלים. הכתומים יצאו לפגרה עם הפסד ביתי מאכזב למכבי אשדוד, והם עומדים לפני רצף משחקים קשה מאוד עד לסיום הסיבוב, מה שמעלה את החששות הכבדים שמלווים את הקבוצה מפתיחת העונה. בנס ציונה יקוו לרשום ניצחון שני בהיסטוריה על ירושלים, כשהראשון הושג במשחק הראשון בין הקבוצות לפני ארבע שנים. ג'רון ג'ונסון לא יתלבש בשורות נס ציונה.

עוד שבוע מאכזב בעונה מאכזבת להפועל ירושלים. האלופה הודחה בחצי גמר גביע המדינה בידי הפועל חולון, במשחק שהעלה לא מעט שאלות לגבי היכולת של ירושלים לעמוד העונה בלחץ של המשחקים המכריעים. מלבד האכזבה מההפסד וההדחה, הנושא הבוער בירושלים הוא שאלת אי שיתופו של יותם הלפרין בחצי הגמר, כשמיד בסיום המשחק הכריז המאמן מודי מאור כי הלפרין עוד יעזור לקבוצה העונה. בינתיים בירושלים רוצים להמנע מרצף של הפסדים, ולעבור את היריבה מהתחתית בצורה חלקה. בר טימור שטרם התאושש באופן מלא מהפציעה בברך שספג בתחילת נובמבר, לא יירשם למשחק וייעדר לפחות עוד שבוע וחצי. כמו כן בעצה אחת עם רופא הנבחרת, הוחלט לשחרר את השחקן מהקמפיין הנוכחי כדי שיחלים באופן מלא.

שחקן מכבי ראשון לציון אבי בן שימול מול שחקן מכבי חיפה פרדריק בורדיון. יוסי ציפקיס
אחרי שהתחיל את העונה בחיפה, יערוך בכורה באילת. פרדריק בורדיון, משמאל/יוסי ציפקיס

בני הרצליה - הפועל אילת (19:00, משולב בספורט 5)

עד הגעתו של אריק שיבק לבני הרצליה עמד המאזן של הקבוצה מהשרון על שני ניצחונות בעשרה מחזורים והיא דורגה במקום האחרון בטבלה. שיבק הצליח להפיח חיים בקבוצה שנראתה בדרך הבטוחה לליגת המשנה עם שלושה ניצחונות בששת המחזורים שלו על הקווים, ובבני הרצליה יודעים שאם הריצה הזאת תימשך, הם יוכלו להלחם גם על הפלייאוף בסיבוב השלישי. הניצחון של מכבי חיפה, במשחק שפתח את המחזור בשבוע שעבר, הוסיף לחשיבות של ההתמודדות עבור הרצליה, שלא שחררה את שחקניה למנוחה בזמן הפגרה מאז הניצחון על הפועל תל אביב, ובמועדון עושים מאמצים גם בתחום המקצועי וגם כדי לגייס את הקהל למשחק החשוב.

בפתיחת הסיבוב השני היה נראה כאילו הפועל אילת בדרכה שוב לצמרת, אלא ששלושה הפסדים רצופים לפני פגרת הגביע החזירה את אילת עמוק לתחתית. הפסד של אילת לבני הרצליה יעמיד אותה מרחק ניצחון אחד בלבד מהמקום האחרון בנקודת האמצע של העונה, מקום בו אילת מאוד לא רוצה להיות. הקבוצה הדרומית תופיע למשחק לראשונה עם הגארד המתאזרח פרדריק בורדיון שהגיע ממכבי חיפה, ומקווה שגם אריק גריפין, שהספיק לעבור תקופה של אימונים, יוכל להראות את יכולתיו ולעזור לחבריו לצאת עם ניצחון ממשחק קשה ומשמעותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully