וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השחקנים אוהבים את מודי, אבל הוא לא מתאים להוביל את ירושלים"

הלחץ בימים שלפני הגביע והמעורבות הגוברת של אורי אלון. ההדחה של ירושלים בגביע חידדה היטב את חידת המאמן של האלופה: על אף ההערכה למקצועיות, השארת מאור בתפקיד לא תעבור בשקט מבחינה ציבורית

one

1. בימים האחרונים, בעוד הפועל ירושלים השלימה את הכנותיה לקראת חצי גמר גביע המדינה, סיפרו גורמים מסביב לקבוצה על לחץ ששרר בתוך המערכת. החלטתה לוותר על האימון המסכם ביד אליהו, בניגוד לשלוש המשתתפות האחרות בחצי הגמר מחשש ל"ריגול" באמצעות המצלמות בהיכל, יכול לרמז על הלך הרוח הזה.

מודי מאור הגיע למפגש אתמול (שני) עם הפועל חולון בידיעה שזה אחד המבחנים המכריעים מבחינתו כמאמן הקבוצה. "זה המשחק הגדול השלישי שהוא מעביר. לרג'ו אמיליה ביורוקאפ ולחולון הוא הפסיד, ורק את עירוני נהריה הוא ניצח בגביע", מספר גורם במועדון. האם פיטוריו עומדים על הפרק? נראה שלא, כשהאתגר הממשי הבא שעומד בפני האדומים יתרחש רק בעוד כשלושה חודשים - עם המעבר מהליגה הסדירה לפלייאוף - אבל אחד מאנשי המקצוע בליגה העריך כי "יש יותר סיכוי שהוא לא יגמור את העונה הזאת מאשר שהוא יפתח את העונה הבאה".

וזו, אולי, הבעיה הגדולה של ירושלים. חודש וחצי עבר מאז הודחה מהמסגרת האירופית, ואין לה אופק ממשי. המהלכים שביצעה - מינויו של מאור כמאמן קבוע, הוויתור על אוסטין דיי ובעיקר אלן אומיץ' וסגירת מכסת הזרים עם רישומו של רונלד רוברטס - לא השאירו לה מרחב תמרון ממשי לשינויים. בקבוצה עדיין לא נואשו מחיפוש אחר חיזוק ישראלי לעונה הנוכחית, כששמו של עוז בלייזר חוזר ועולה במועדון, אך במכבי חיפה מסרבים לשחררו, והאפשרות לטרייד נשללת נכון לעכשיו.

עוד בנושא
חצי גמר גביע המדינה: הפועל חולון ניצחה 67:76 את הפועל ירושלים
הפועל ירושלים נערכת למהפכה: "פשוט רוצים שהעונה הזאת תיגמר"
אכזבה במכבי אשדוד, סק הנרי: "הרגשתי שזה היה המשחק שלנו"

מאמן הפועל ירושלים מודי מאור. ברני ארדוב
הסמל של העונה הירושלמית. מאור/ברני ארדוב

2. מאור הוא הסמל של העונה הירושלמית, ויהיה כזה בכל אופן שבו היא תסתיים: אם היא תזכה שוב באליפות המדינה, הוא ייחשב לאדריכל הניצחון. אם תיכשל במשימה ותגלה שיש משוכות בלתי עבירות מבחינתה, כמו שחולון הייתה אתמול וכפי שמכבי תל אביב עשויה להתברר בהמשך הדרך, חוסר הניסיון של המאמן ייתפס (בצדק) כהימור פרוע שכשל.

כבר אחרי שני הפסדי הליגה הרצופים, לפני שלושה שבועות בבית להפועל תל אביב ולפני שבועיים באשדוד, החלו בסביבת ירושלים להבין שהסיכוי שמאור יעמוד על הקווים גם בעונה הבאה אינו גבוה. במידה רבה, רק זכייה בגביע הייתה יכולה להקפיץ מחדש את מניותיו. זה, כאמור, לא קרה. ולקהל הירושלמי, שצפה מהיציעים בהיכל בעיניים כלות בעוד חלום מתנפץ, היה חסר בעיקר דבר אחד: דמות סמכותית, פיגורה, על הקווים. כפי שהיה סימונה פיאניג'אני בעונה שעברה, כפי שהיו גם אלה שעמדו שם לפניו.

דבר אחד אי אפשר להגיד על מאור: שהוא איבד את חדר ההלבשה. שחקני הקבוצה, כך מספרים, מחבבים אותו. "הוא עובד קשה והוא מדבר איתנו, אבל במבחינה מקצועית כבר יש כאלו שאומרים שהוא פשוט לא מתאים לאמן את הקבוצה, שתוכנית המשחק שלו לא מספיק טובה וכך גם ההכנה", אומר שחקן בירושלים. "הוא בחור נחמד, אבל לא בטוח שהוא זה שיכול להוביל את הקבוצה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שחקן הפועל ירושלים יותם הלפרין. ברני ארדוב
עמד כלא מאמין. הלפרין/ברני ארדוב

3. באחד מפסקי הזמן האחרונים של חצי גמר הגביע, עמד יותם הלפרין מאחורי הספסל של הפועל ירושלים ונראה כלא מאמין. לפני חמישה חודשים, בביקוריו האחרונים בהיכל, הוא ראה מהצד את נבחרת ישראל מודחת בשלב הראשון של היורובאסקט, כשהוא כלל לא משותף במשחקים המכריעים מול גרמניה וגאורגיה. והנה, דווקא במדים האדומים, כשהוא חולם להיקרא לפודיום כדי להניף את הגביע, הוא אפילו לא משותף.

הלפרין, כהרגלו, נשך שפתיים ולא אמר מילה. התייצב כאחרון החיילים, שהה עם חבריו בחדר ההלבשה לאחר ההפסד להפועל חולון ויצא לביתו מבלי להביע את תסכולו מהמצב. רמז ראשון לפיחות במעמדו ניתן היה לקבל בניצחון הליגה האחרון על הפועל אילת, שבו שיחק רק שתי דקות, אבל אנשי המועדון הופתעו מהמהלך, וגם הלפרין עצמו. "יותם הרגיש עד לפני המשחק כרגיל, שום דבר לא הכין אותו לכך שהוא לא הולך לשחק", סיפר היום אחד מחבריו הקרובים.

ברור שהקפטן הירושלמי רחוק משיא הקריירה שלו, וקשה לומר שהוא נמצא בעיצומה של עונה גדולה, אבל לצד היכולת הבינונית של הגארדים האחרים בקבוצה, בלטו לעין האחריות והניסיון שלו, והקליעה היציבה מבחוץ (52.9 אחוזים לשלוש). אז הוא, כאמור, עזב את יד אליהו בשקט, אבל האוהדים באדום לא שקטים. בעיניהם, הלפרין הוא סמל; בעיניהם, ההחלטה לוותר עליו בערב כל כך מכריע, בזמן שיוגב אוחיון ובר טימור מחברים חמש נקודות ושני אסיסטים ב-35 דקות משותפות, נתפסה כמהלך תמוה.

בעלי הפועל ירושלים אורי אלון. ברני ארדוב
מתכוון להיות מעורב מתמיד. אלון/ברני ארדוב

4. ההחלטה למנות את מאור לאחר פיטוריו של פוטיס קציקאריס התקבלה על ידי ראשי המערכת - הבעלים אורי אלון והמנכ"ל גיא הראל, אליו המאמן מקורב מאוד. אתמול, לאחר המשחק, שוחח אלון עם מאור, ונראה כי בנוגע לקבלת ההחלטה בנוגע לזהות המאמן בעונה הבאה מתכוון הבעלים להיות מעורב מתמיד.

"אורי החליט לקחת את נושא בחירת המאמן בידיים לעונה הבאה, אחרי הכישלון בעונה הנוכחית", אומר מקורב לאלון. "הוא יחתים רק מאמן שהוא סומך עליו, שהוא מכיר את העבודה שלו, ולא יקח הימורים מסוכנים מדי". אף שמדובר בשלב מוקדם, נראה כי הפעם לא ישללו בירושלים את האפשרות לתת המפתחות בידיו של מאמן ישראלי.

השמות שמוזכרים רבים ומגוונים, ורובם (למעט מאמן נבחרת צ'כיה, ננו גינזבורג) כבר אימנו בעשור האחרון בירושלים. גיא גודס, עודד קטש, בראד גרינברג, דני פרנקו ודן שמיר - כל אחד מהם עשוי בסיטואציה מסוימת לנחות הקיץ בארנה. אחד המועמדים הללו עשוי להיות שוב פיני גרשון. אלון נמצא בקשר רציף איתו כבר כמה שנים, ואף שקל בעבר להביאו לקבוצה, אולם אנשי הנהלה אחרים בירושלים הפעילו עליו לחצים ושיכנעו אותו לוותר על המהלך.

האנשים שמסנגרים על מאור זוקפים לזכותו את העובדה שריצ'רד האוול רק חזר מפציעה ונראה רחוק מכושרו, ששאר הישראלים קרובים יותר לקץ הקריירה שלהם מאשר לשיאם, ושהקבוצה סובלת מאוד ממצבו הגופני של טרנס קינזי.

בינתיים, סופגת ההנהלה ביקורת דווקא על הגיבוי המוחלט שמוענק למאמן. בקבוצה קיוו לשחזור סיפור הסינדרלה של דן שמיר, שקיבל לראשונה משרת מאמן ראשי דווקא במלחה בקיץ 2006 וזכה בשני גביעים רצופים, אבל באופן סמלי שמיר היה זה שגנז את חלום התואר הראשון של מאור.

וזה, בקצרה, סיפורה של אלופת המדינה: ארבעה חודשים לפני סיום העונה, והיא תלויה בעיקר בהצלחת ההימורים שלקחה על עצמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully