וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד ייבחר המאמן? הוועדה לקידום הנבחרת מאמצת את "המודל הבלגי"

12.2.2018 / 11:32

הוועדה התכנסה שוב והחליטה: מנהל טכני יעמוד בראש כל הנבחרות. בהתאם למינוי מאמן בלגיה, ההתאחדות תוכל לקבוע את המאמן רק אם יעמוד בקריטריונים שקבעה. אבוקסיס ולוי חזק ברשימות

יוסי אבוקסיס, מאמן בני יהודה. ברני ארדוב
חזק ברשימות. יוסי אבוקסיס/ברני ארדוב

הוועדה המיוחדת שבוחנת את המבנה הארגוני של נבחרת ישראל קיימה אתמול דיון שני. לוואלה! ספורט נודע כי על פי טיוטות שהוחלפו במהלך הישיבה ניתן ללמוד כי הוועדה מתכוונים להמליץ על מינוי מנהל טכני שיעמוד בראש כל נבחרות ישראל, ולא ישמש בתפקידו רק בנבחרת הבוגרת. המנהל הטכני אמור להתוות מדיניות חדשה בנבחרות בכל הנוגע לקידום השחקנים הצעירים, צעד שייעשה גם בשיתוף פעולה עם המועדונים. בעבר דובר על אפשרות שיוסי בניון יקבל את התפקיד, אך לא ברור האם זה יקרה בסופו של דבר.

עוד נקבע בוועדה, שאמורה להגיש את המלצותיה תוך מספר שבועות ומונה את אלי גוטמן, אלי אוחנה, חיים רביבו וד"ר איציק בן מלך, כי המטרה הראשונה תהיה לקבוע את הכישורים המתאימים למינוי מאמן הנבחרת, זאת בהתאם ל"מודל הבלגי", שם הוחלט למנות את המאמן הספרדי רוברטו מרטינס על פי סטנדרטים שקבעה וועדה. כך למשל, ייקבע מהם הכישורים הנדרשים למאמן הנבחרות, מספר שנות הוותק שלו במקצוע, וכן תכונות חשובות. חברי הוועדה לא יקבעו מי המאמן, אך על פי הקריטריונים שלהם יוכלו לפסול מועמדים מסוימים. לפני מספר חודשים פרסמנו כי חיים רביבו מפעיל לחץ למנות את יוסי אבוקסיס לתפקיד. גם אלי גוטמן תומך בו. כעת מעניין יהיה לראות האם חברי הוועדה יגישו להנהלת ההתאחדות המלצות שתואמות את כישוריו של המאמן.

לקראת ליגת האומות שתיפתח בחודש ספטמבר, הנבחרת הוגרלה לשחק בבית אחד עם סקוטלנד ואלבניה. ישראל תפתח את דרכה עם משחק חוץ מול אלבניה ב-7 לספטמבר ותארח את סקוטלנד ב-11 באוקטובר ושלושה ימים לאחר מכן תארח את האלבנים ותסיים עם משחק חוץ בסקוטלנד ב-20 לנובמבר. עד אז אמורים להתקיים שני משחקי אימון, כשהראשון בהם יתקיים ב-24 במרץ בנתניה מול נבחרת רומניה והשני טרם נקבע. בהיעדר מאמן, ימשיך אלון חזן להדריך את הנבחרת.

"עבורי זאת תמיד גאווה גדולה וזכות להמשיך לשרת את נבחרת ישראל הבוגרת", אמר חזן בתגובה. "בימים הקרובים ארכיב את הצוות שיסייע לי בהכנות לקראת המשחק המאתגר מול רומניה ואני מאמין שהקהל ייהנה ממשחק איכותי של שתי הנבחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully