וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות בהפועל חיפה סביב פרשת המענקים, לירן סרדל ייעדר כחודש

12.2.2018 / 14:34

יואב כץ מתעקש ש"שיטת המענקים לא תשתנה", בעוד השחקנים טוענים: "גם בבאר שבע פתחו חוזים, שיעשה את זה או יגדיל מענקים על אירופה. הוא לא יכול להתעלם". הקשר סובל מקרע במיניסקוס

צילום מסך

(עדכון ראשו: 7:34)

המתיחות בהפועל חיפה הולכת וגוברת בעקבות פרשת המענקים. שחקני הקבוצה מביעים ביקורת על ההתנהלות של יואב כץ בעניין וטוענים כי "לא ייתכן שימשיכו להתעלם מאיתנו". כזכור, בתחילת העונה פורסם בוואלה! ספורט כי שחקני הקבוצה לא יהיו זכאים למענקים מעבר לצבירת 40 נקודות, מה שאומר שהחל מהמחזור הקודם, בו סיימה הקבוצה ב-1:1 מול הפועל רעננה, שחקני הקבוצה לא יקבלו מענקים נוספים עבור השגת נקודות.

לבעלים יואב כץ, עימו שוחחנו אתמול, יש גרסה אחרת לאירועים. כץ טוען כי בתחילת העונה סיכם עם רוב השחקנים על חלוקת החוזה לשכר בסיס ונקודות, כך שצבירת כל 40 הנקודות מבטיחה להם למעשה את החוזה המקסימלי עליו סיכמו. השחקנים, מצדם, לא מתכחשים לכך. הם טוענים כי החוזה עליו סוכם כולל את המענקים, אך כעת, לאחר שהקבוצה עברה את הרף הגבוה שהוקצה להם, על כץ "לחשב מסלול מחדש" ולשדאוג להם לתוספת שכר.

יואב כץ בעלים הפועל חיפה. סוכנות ג'יני
אז איך יראו המענקים? יואב כץ/סוכנות ג'יני

כץ מצדו לא מתלהב מהרעיון ודוחה את השיחות עם השחקנים. לוואלה! ספורט הוא הסביר: "אתן דוגמא מחוזה של אחד השחקנים. אם בא שחקן ורוצה 200 אלף יורו, כש-70 אחוז ממנו הוא שכר בסיס ו-30 אחוז בנוי ממענקים, לוקחים את הנקודות ומחלקים אותם ביחס למה שנקבע. כלומר, הסכום לא משתנה. יכולתי לבוא בתחילת העונה ולקבוע רף של 60 נקודות. מה היו אומרים אז השחקנים? הם היו מוכנים להרוויח פחות פר נקודה? שחקן שמשתכר 60 אלף יורו ממענקים, היה מוכן לחלק את זה ל-60 נקודות במקום ל-40? הם אלה שרצו לקבוע רף מינימלי ככל האפשר, ואני הסכמתי. כשמחלקים 60 אלף יורו ל-40 נקודות זה יוצא 1,500 יורו לנקודה, במקום 1,000 לנקודה אם הייתי קובע שהרף עומד על 60 נקודות. יש לי בשורה לשחקנים: שיטת המענקים לא תשתנה. לפי מצב העניינים כרגע, הם מקבלים את מלוא המענקים. הייתי ג'נטלמן איתם, חבל שיש כאלה שלא מבינים את המתמטיקה. אין שום התמרמרות בחדר ההלבשה".

אחד השחקנים הבכירים בקבוצה אמר אתמול: "שחקנים שמסכמים על החוזה שלהם יודעים בדיוק כמה הם מרוויחים מבחינת שכר בסיס, וכמה על נקודות. יואב צודק בחישוב שלו, אבל הוא לא מבין דבר אחד: האם כשאתה לא מתגמל את השחקנים שלך על המשחקים שנותרו עד סיום העונה אין בעיה?". שחקן אחר הוסיף: "הבעיה שלו היא שברגע שהוא צריך לרשום יותר מ-40 נקודות, הוא צריך לשים יותר ערבויות, וזה בטח לא קל לו מבחינת ההתעסקות עם הבקרה ורואה החשבון. יש לנו מסר ליואב: בבאר שבע זה קרה בעונת האליפות הראשונה, גם בקריית שמונה פתחו חוזים ונתנו יותר כסף. זה גם מה שנהוג באירופה. אתה לא רוצה להגדיל את מספר הנקודות? אין בעיה. תן מענקים גדולים יותר על אירופה".

בנושא אחר, לירן סרדל עבר בדיקת MRI בא נמצא כי הוא סובל מקרע במיניסקוס. כעת, הוא יעבור ארתרוסקופיה והוא צפוי להיעדר בחודש הקרוב מהמגרשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully