וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעט שיכולנו לעשות: דירוג הליגיונרים של חודש ינואר

מתן בכור

31.1.2018 / 16:40

תשעה ליגיונרים בלבד שותפו במשחקים רשמיים במדי קבוצותיהם בחודש ינואר. רק אחד מהם הרשים מספיק את מתן בכור כדי לזכות במקום הראשון בדירוג. דירוג הליגיונרים החודשי עד לסיום העונה חוזר: הצ'אנס של אלטמן, הפרגונים למרציאנו, הסטטוס החדש של סייף

שלומי גבאי

10. טל בן חיים (ספרטה פראג, צ'כיה)

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: כבש חמישה שערים בשלושה משחקי הכנה.

עוד כמה מילים: תשעה ליגיונרים בלבד שותפו החודש במשחקים רשמיים. לכן, המקום העשירי הגיע כ"בונוס" לאחד מהשחקנים שלא שותפו במשחק רשמי, וכאן מגיע המקום להגיד שהוא יכול היה ללכת גם למונס דאבור, ביברס נאתכו או למרואן קבהא, שכבר הספיק לחזור לארץ. הפור נפל על טל בן חיים, שמאז עבר הקיץ ממכבי תל אביב לספרטה פראג תמורת סכום אדיר של 2.9 מיליון יורו והפך לשחקן היקר בתולדות הליגה הצ'כית (שיא שנשבר בחלון ההעברות הנוכחי), שותף ב-13 משחקים בכל המסגרות בהם בישל שער אחד בלבד ובקצרה, אכזב בגדול. ב-21 בדצמבר אחד מבעלי ספרטה, דניאל קרטינסקי, סיפר בראיון על האכזבה הגלויה מבן חיים ומשני שחקני הרכש היקרים הנוספים, מארק יאנקו וג'ונתן ביאביאני. למרות זאת, הוא הוסיף שהוא "משוכנע שלפחות לאחד מהם יש את היכולת להפוך לשחקן מפתח בספרטה". אחרי החודש הנוכחי ולאור העובדה שיאנקו וביאביאני קיבלו הודעה כי הם לא נמצאים בתוכניות ובספרטה מנסים להיפטר מהם לפני סגירת חלון ההעברות, ברור שקרטינסקי התכוון לישראלי, שנראה נהדר במשחקי ההכנה לחצי השני של העונה. הוא כבש 5 שערים ב-3 משחקים, כולל צמד נגד טיינג'ין קוואנג'יאן הסינית, קבוצתו של מאמנו לשעבר, פאולו סוזה. עכשיו מגיע הזמן של בן חיים להראות שגם במסגרות רשמיות התקשורת הצ'כית שקטלה, כמו גם הישראלית, טעתה לגביו ובגדול.

אלי אלבז שחקן אפולון סמירניס. אתר רשמי אפולון סמירניס, אתר רשמי
סיטואציה בעייתית. אלי אלבז/אתר רשמי, אתר רשמי אפולון סמירניס

9. אלי אלבז (אפולון סמירניס, יוון)

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: פתח בהרכב בשני משחקים, בראשון הוחלף אחרי 75 דקות ובשני השלים 90 דקות.

עוד כמה מילים: החלוץ מצא את הרשת שלוש פעמים ב-11 משחקי ליגה עד כה, אך נראה שהסיטואציה של קבוצתו, שנלחמת על חייה בתחתית ומחליפה שחקני הרכב בקצב מהיר, מקשה עליו. אלבז זקוק ליציבות ולביטחון. זקוק לקבוצה שתאמין בו ותשאיר אותו בהרכב לאורך זמן, גם אם יחווה משחקים פחות טובים. בינתיים, החלוץ צריך לנסות להרשים כפי שעשה במשחק נגד אולימפיאקוס ואולי לגרור עניין מקבוצות בכירות יותר ביוון.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

8. ניר ביטון (סלטיק, סקוטלנד)

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: שותף כמחליף בשני משחקים ושיחק בסך הכל כ-35 דקות.

עוד כמה מילים: קצת לפני הפגרה, ביטון איבד את מקומו בהרכב אחרי שחווה חצי עונה נהדרת. נכון, הוא נעזר בפציעותיהם של הבלמים הפותחים ועבר הסבה לתפקיד הבלם על ידי ברנדן רוג'רס ולא זכה להערכה מאוהדיו, אבל לא מדובר בעניין חדש עבורו. כעת, שחזר לספסל, הוא יצטרך לנצל פעם נוספת את ההזדמנות שתינתן לו בהמשך הדרך. קבוצתו דוהרת לאליפות קלילה נוספת, ואם לא יצליח לשוב אל הרוטציה עד סוף העונה הנוכחית, אולי זה יהיה הזמן להיפרד מסלטיק פארק ולחפש חוויה אחרת.

עומרי אלטמן שחקן פנאתינייקוס. אינסטגרם, אתר רשמי
צריך לנצל את ההזדמנות. עומרי אלטמן/אתר רשמי, אינסטגרם

7. אלמוג כהן (אינגולשטאדט, גרמניה)

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: פתח בהרכב והשלים 90 דקות בשני משחקים.

עוד כמה מילים: הקשר בן ה-29 הוא ככל הנראה שחקנה הטוב ביותר של קבוצתו. לכן, די הגיוני לחשוב שאם אינגולשטאדט לא תצליח להעפיל העונה מהבונדסליגה השנייה לראשונה, הוא יחפש אתגר אחר בקיץ. כהן נראה נהדר, אבל מסתמן שקבוצתו אולי לא מספיק טובה כדי לקרוא תיגר על עלייה לליגה הבכירה. הקשר צריך להשתמש בחצי העונה שנשארה לו כדי להשתפר כשחקן וכמנהיג ולנסות לסיים הכי גבוה שאפשר בטבלה.

6. עומרי אלטמן (פנאתינייקוס, יוון)

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: שותף בחמישה משחקים (ארבעה מהם בהרכב) וכבש שער אחד.

עוד כמה מילים: ביוון לא כל כך יודעים איך לאכול את אלטמן בן ה-23. מצד אחד הם רואים ניצוצות, אבל המספרים הדלים (שלושה שערים ב-15 משחקי ליגה) והעונה הנוראית של קבוצתו (מקום שמיני בלבד) מורידים מעט מן ההתרגשות. פאו היא קבוצה חסרת מנהיג וזהות. האתגר הגדול של אלטמן הוא לנסות ולהיכנס למשבצת המנהיג הפנויה ולהפוך לשחקן של פחות ניצוצות, יותר מספרים.

שוער היברניאן, אופיר מרציאנו. GettyImages
"הצלה ברמה עולמית". אופיר מרציאנו/GettyImages

5. אריאל הרוש (אנורתוזיס פמגוסטה, קפריסין)

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: ארבעה משחקים מלאים, ספג ארבעה שערים וקבוצתו בלתי מנוצחת עד כה בשנת 2018.

עוד כמה מילים: קבוצתם של השוער ושל מאמנו הישראלי רוני לוי נמצאת במרחק חמש נקודות מהפסגה והתחזקה בחלון ההעברות החורפי במטרה לקרוא תיגר על האליפות. היא נראית טוב, בעיקר מבחינה הגנתית, שכן היא מחזיקה בהגנה השלישית בטיבה בליגה. להרוש יש חלק גדול בזה והוא ממשיך בכושר הטוב שלו מלפני הפגרה.

4. אופיר מרציאנו (היברניאן, סקוטלנד)

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: שלושה משחקים מלאים, ספג שני שערים ונבחר לאיש המשחק נגד דנדי.

עוד כמה מילים: "ההצלה של אופיר הייתה מדהימה, ממש ברמה עולמית" - כך סיכם מאמן היברניאן, ניל לנון, את המשחק נגד דנדי. לפני שהתייחס למשחק עצמו, הוא בחר לפרגן לשוער הישראלי שלטענתו, העניק ל"היבס" שלוש נקודות בכוחות עצמו. קבוצתו של השוער בן ה-28 ממוקמת במקום הרביעי בליגה הסקוטית שעשוי להוביל לאירופה בסוף העונה. צעד אחר צעד, מרציאנו הופך לאחד מהשוערים המוערכים ביותר בסקוטלנד ובקבוצה שידועה לשמצה בשל שועריה החלשים, מדובר בחתיכת הישג.

שחקן אנדרלכט קני סייף. פייסבוק רשמי אנדרלכט, אתר רשמי
הדבר הכי טוב שיכול היה לקרות. קני סייף במדי אנדרלכט/אתר רשמי, פייסבוק רשמי אנדרלכט

3. תומר חמד (ברייטון, אנגליה)

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: פתח בהרכב בשלושה משחקים (אחד בליגה, שניים בגביע) והוחלף בכולם.

עוד כמה מילים: החלוץ בן ה-30 היה קרוב למצוא את הרשת בהפסד 4:0 לצ'לסי, אבל חוסר מזל והצלות גדולות של שוער הבלוז מנעו זאת ממנו. כשהקרב על מקום בהרכב עולה רמה, חמד מוכרח להביא לקבוצתו ערך מוסף לקראת החצי הקריטי של העונה. עומד בפניו אתגר לא פשוט: החלוץ הארגנטינאי בן ה-31, לאונרדו אוז'ואה, הגיע מלסטר סיטי ושב לקבוצה בה חורר רשתות בליגת המשנה בין 2013 ל-2014. מדובר בחלוץ שיושב על המשבצת של חמד, אהוב על הקהל ובעל ניסיון רב בפרמיירליג, שכן הוא היה שותף מלא לקמפיין האליפות של לסטר. כשהקרב על מקום בהרכב גם ככה לא קל והרוטציה בין הישראלי לגלן מארי ברורה (מארי פותח במשחקי התחתית החשובים, חמד תופס את מקומו בכאלה שהם כביכול חסרי סיכוי), כמות הדקות עוד יותר תצטמצם ותכריח את חמד להוכיח שמקומו בהרכב.

2. קני סייף (אנדרלכט, בלגיה)

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: עבר בהשאלה עם אופציית רכישה מגנט לאנדרלכט, פתח והשלים שלושה משחקים מלאים בהם כבש, בישל והחמיץ פנדל.

עוד כמה מילים: קני סייף הוא כוכב בקנה מידה בלגי. כבר במשחקו השני באנדרלכט הוא הופיע על שער מגזין המשחק נגד בוורן. האיחוד המחודש עם מאמנו לשעבר היין ואנהאזברוק, שמחשיב אותו לאחד מהשחקנים הטובים בבלגיה, הוא הדבר הכי טוב שיכול היה לקרות לו אחרי שלא הצליח להשתלב בגנט מאז החלים מפציעתו הקשה. נכון להיום, זה נראה טוב מאוד: הוא הוזנק ישירות להרכב של קבוצת הפאר הבלגית ולא נראה שהוא יצא משם בקרוב. אם ימשיך להיראות טוב סביר להניח שהוא ימשיך בקבוצה גם בעונה הבאה וכל עוד ואנהאזברוק ימשיך בתפקידו וקני יישמר מפציעות, נראה שיש לו עתיד ורוד במדי הסגולים-לבנים.

שחקן ברייטון בירם כיאל. רויטרס
נלחם, עבד קשה, וחזר לעניינים. בירם כיאל/רויטרס

1. בירם כיאל (ברייטון, אנגליה)

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: שותף בארבעה משחקים (בשני משחקי ליגה נכנס כמחליף, בשני משחקי גביע פתח בהרכב והשלים 90 דקות).

עוד כמה מילים: חצי עונה מסויטת עברה על הקשר, שנאלץ להחלים מפציעה קשה אחרי שהיה שחקן הרכב חשוב בעליית הקבוצה לליגה הבכירה. עם זאת, כיאל לא ויתר, נתן את כל כולו במשחקי קבוצת המילואים ומצא את מקומו חזרה לרוטציה. הוא שותף בכל משחקי קבוצתו בחודש ינואר ובעיקר הרשים במשחקי הגביע נגד קריסטל פאלאס ומידלסברו, למרות שרשם החמצה ענקית נגד הנשרים. הרצון, הלחימה והחזרה לכושר משחק מרשים הן שמעניקות לכיאל את המקום הראשון בדירוג הליגיונרים לחודש ינואר. אוהדי קבוצתו מספרים שמבחינתם הם קיבלו שחקן רכש חדש ונהדר, וכעת על כיאל להוכיח שגם בליגה מקומו ב-11, כשהקרבות החשובים של העונה הולכים ומתקרבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully