וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשמלה אדומה ובלי שני מיליון: סיפור התלבושת המוזרה של סימונה האלפ

27.1.2018 / 13:25

לא בכל יום רואים טניסאית ברמה של הרומנייה שמשחקת עם שמלה שהזמינה מתופרת סינית ועם כובע שקנתה בחנות של אליפות אוסטרליה. אז מה הוביל לעניין הביזארי הזה והאם הוא נובע מאפליה?

סימונה האלפ טניסאית רומנייה. רויטרס
האלפ עם כובע האליפות, AO שאפשר לרכוש בחנות/רויטרס

סימונה האלפ הפסידה היום (שבת) בגמר אליפות אוסטרליה בצורה חריגה. לא הטניס שלה חריג, אלא העובדה שהרומנייה שיחקה לאורך כל אליפות אוסטרליה וגם בטורניר שנז'ן, בו זכתה לפני ההגעה למלבורן, עם בגדים ללא חברה מאמצת, דבר חריג מאוד כשמדובר במדורגת הראשונה בעולם. האלפ הייתה תחת חוזה עם "אדידס" במשך ארבע שנים ובשנה שעברה כשעלתה אל המקום הראשון בעולם, היא וסוכנה ביקשו שדרוג לחוזה השנתי שלה. על פי דיווחים שיתוף הפעולה עם "אדידס" הניב לה שני מיליון דולר בשנה והיא דרשה שדרוג לסכומים שמרוויחים טניסאים וספורטאים במעמדה.

ב"אדידס" סירבו לשדרג את החוזה של האלפ, שנפרדה מהם כשהעלתה פוסט ברשתות החברתיות בו כתבה: "תודה למחלקת הטניס של אדידס על ארבע שנים נהדרות וחיבוק מיוחד לקלאוס מארטן. זה יום קצת עצוב בשבילי, אבל אני מתרגשת לראות מה העתיד טומן בחובו עבורי". כשנשאלה על הנושא אחרי הזכייה בשנז'ן, אמר הרומנייה: "עם אדידס זה נגמר, אתמול היה היום האחרון שלי עם הבגדים שלהם. המנהל שלי עובד כרגע על חוזה חדש ואין לי מושג לגבי זה. אני בסדר גמור". אחרי שנגמר הרומן עם "אדידס" נעשו ניסיונות שידוך בין האלפ ל"נייקי", אבל שוב היא התאכזבה מההצעות שניתנו לה על ידי ענקית הלבוש האמריקאית. בשלב הזה היא וסוכנה חזרו ל"אדידס", שאמרו שהם כבר סגרו את התקציב שלהם לשנה הקרובה וכך נוצר מצב שהטניסאית הטובה בעולם כרגע משחקת על הבמות הגדולות בעולם, מול השחקניות הטובות בעולם במשחקים שאורכים שעות לעיני מיליוני צופים ברחבי העולם, אבל משחקת עם בגדים ללא לוגו ועם כובע של אליפות אוסטרליה אותו יכול כל אוהד לרכוש בחנות הרשמית של הטורניר.

טניסאי שוויצרי רוג'ר פדרר. רויטרס
הוא שווה 45 מיליון דולר והאלפ רק 2? פדרר/רויטרס

השמלה האדומה, איתה החלה האלפ לשחק כבר בשנז'ן, גררה הרבה עניין מצד התקשורת והרומנייה הגיבה לשאלות הרבות במסיבות העיתונאים כשאמרה: "כן, האנשים שלי עובדים בשבילי על העניין הזה, הם במו"מ עם כמה חברות, אבל השיחות רק החלו. כרגע אין לי חוזה ולכן אני עם בגדים ללא ממותגים. אני רק רוצה לוודא שאבחר במשהו שאני אוהבת וגם חברה שתאהב אותי. זה חשוב לי מאוד שאלה יהיו בגדים נחמדים ושיגרמו לי להרגיש טוב ולכן אני לא ממהרת".

ומאיפה הגיעה השמלה האדומה? מסתבר שהאלפ נכנסה לאינטרנט כדי לחפש עיצוב שהיא אהבה ואז הזמינה את זה מתופרת בסין, בה הייתה באותה תקופה. השמלה הגיעה תוך פחות מ-24 שעות והאלפ אמרה: "הכול באינטרנט עכשיו. הייתי קצת לחוצה בהתחלה. אני בחרתי את הדגם, אבל הוא די פשוט, בחייכם. אין כאן שום דבר מיוחד. זה נראה טוב, לפחות לדעתי. אני אוהבת את זה".

אגב, יש לציין ש"נייקי" משלמת לרוג'ר פדרר ורפאל נדאל 45 מיליון דולר לשנה כ"א. הגולשים הרבים ברשתות החברתיות טענו שהבעיות סביב האלפ נובעות מהעובדה שהיא מרומניה ולא משוק גדול וגם קשורה לכך שהיא אישה. למרות זאת, הטניסאית עצמה שמרה על קלאסה ובחרה לא לתקוף את "אדידס". אגב, בחצי הגמר ניצחה האלפ את אנג'ליק קרבר שהיא טניסאית של "אדידס" וגם בגמר פגשה את ווזניאקי שמייצגת את אותה חברה. גם קודם לכן ניצחה את נאומי אוסקה היפנית שמהווה את הפרצוף של החברה בשוק האסייתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully