וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק בוזגלו חסר: הפועל באר שבע הנוכחית בהשוואה לזו של העונה שעברה

27.1.2018 / 7:00

תלויה רק בצד אחד של המגרש, מייצרת פחות מצבים, לא מדויקת ולא מסוכנת. המדור של סקורר הכין השוואה מרתקת בין באר שבע של העונה לזו מהעונה שעברה, וגילה כמה השחרור של בוזגלו היה חפוז, כמה וואקמה צפוי וכמה בכר בבעיה

אתר רשמי

*** נפתח עם מספר נתונים יבשים: בכל עונת 2016/17 כבשה האלופה 73 שערי זכות, שזה ממוצע של 2.02 שערים למשחק. לעומת זאת, ב- 19 מחזורי הליגה הראשונים של עונת 2017/18, מצאה קבוצתו של ברק בכר את הרשת רק 31 פעמים (1.63 למשחק). ירידה של כמעט 0.4 שערים ב-90 דקות!

*** אם בעונה שעברה 38% משעריה של הפועל באר שבע נכבשו במהלך המחצית הראשונה (28) ו"רק" 62% בשנייה (43), העונה המספרים של האדומים קיצוניים אף יותר. האלופה כבשה שמונה שערים עד כה במהלך 45 הדקות הראשונות, שזה 26% מסך שעריה. 23 שערים הנוספים נרשמו במהלך המחצית השנייה (74%).

עוד בנושא:

מיכאל אוחנה רוצה שדרוג בחוזה, הפועל באר שבע לא מתכוונת לעשות זאת
הפועל באר שבע: אוהדים באו בטענות אל מיכאל אוחנה באימון
חנן ממן חתם רשמית בהפועל באר שבע לארבע וחצי שנים

סקורר 1. עיבוד תמונה
סקורר 1/עיבוד תמונה

*** העובדה שבאר שבע ממעטת לכבוש העונה במהלך המחצית הראשונה, באה לידי ביטוי גם במספר השערים שהשיגה בהתקפות מעבר. מתוך 27 שערי השדה של האדומים, שמונה הגיעו דרך התקפות מתפרצות (30%). רק לארבע קבוצות אחוז נמוך יותר משל באר שבע.

*** לשם השוואה, 35% משערי השדה של האלופה בעונה שעברה נכבשו דרך התקפות מסוג זה (18 מתוך 52).

*** במידה וקראתם היטב את הנתונים, אתם בטח שואלים את עצמכם את השאלה הבאה: אם בעונת 2016/17 האדומים כבשו 73 שערי זכות, אבל רק 52 היו שערי שדה, לאן נעלמו 21 השערים הנותרים? התשובה... מצבים נייחים!

*** 29% משעריה של הפועל באר שבע בעונה שעברה הגיעו דרך מצבים נייחים (21). המספר הגדול ביותר בליגת העל. ואם כבר עשיתם את ההשוואה לעונה הנוכחית, בטח גיליתם ששחקניו של ברק בכר כבשו עד כה 4 שערים בלבד ממצבים נייחים (רק מכבי חיפה כבשה פחות). שזה 13% מסך שעריה של הקבוצה (האחוז הנמוך ביותר בליגה).

*** אבל האם הירידה הדרסטית של באר שבע במספר ובאחוז השערים שכבשה מנייחים בכלל מעידה על חולשתה ההתקפית? כן! קבלו את הנתון הבא: אם בעונה החולפת האלופה הייתה מלכת הפנדלים של הליגה (13), עד כה העונה היא השיגה 2 בלבד (במחזור הליגה האחרון נגד הפועל עכו). אומר משהו, לא?

*** עובדתית, הפועל באר שבע של העונה היא קבוצה פחות מסוכנת מזו של העונה החולפת. האלופה מייצרת פחות מצבים, מדייקת פחות לעבר המסגרת ומסוכנת פחות ממרחק. את כל זה לא אנחנו קובעים, אלא המספרים שלה.

לאתר סקורר

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

*** לא צריך להיות גאון גדול בכדורגל, כדי להבין שהעזיבה של מאור בוזגלו פגעה מאוד במשחק ההתקפה של האדומים. בוזגלו היה אחראי בעונה שעברה על 14 שערי ליגה (7 שערים ו- 7 בישולים), כל זאת ב-2009 דקות משחק בלבד (שער או בישול כל 143.5 דקות). מאור מליקסון לדוגמא היה אחראי על 8 שערים ב- 1948 דקות (שער או בישול כל 243.5 דקות).

** כאשר צוללים עמוק יותר אל דפי הסטטיסטיקה של עונת 2016/17, מגלים עד כמה התרומה ההתקפית של מאור בוזגלו באמת הייתה גדולה. הקשר סיים כמוביל של הליגה במספר המסירות לתוך הרחבה בממוצע למשחק (11) ושלישי במספר מסירות המפתח (4.3 למשחק). בנוסף, בוזגלו סחט 3 פנדלים עבור קבוצתו, כאשר רק שני שחקנים השיגו יותר שריקות ממנו בעונה שעברה.

***ההשוואה שערכנו בין מאור בוזגלו של עונת 2016/17, לבין מי שהיה אמור להיות המחליף שלו, איסאק קואנקה, מחמיאה בייחוד לאקס הבאר שבעי. למעט אחוז הדיוק למסגרת, בוזגלו הביס את הספרדי בכל הפרמטרים ושייט לעבר ניצחון קליל בהשוואה לא הוגנת מצדנו.

לאתר סקורר

סקורר 2. עיבוד תמונה
סקורר 2/עיבוד תמונה

*** אולי זה חוסר הסבלנות, אבל לאיסאק קואנקה לא היה סיכוי אמיתי להצליח בבירת הנגב. מהרגע שנחת בארץ הקודש הוא הפך באופן מידי ליורש של..... ודבר אחד אפשר להגיד עליו בוודאות - מאור בוזגלו הוא לא. לא היה ולא יהיה.

*** את החותמת הסופית כיצד השפיעה העזיבה של בוזגלו על הקבוצה, אפשר לראות בנתונים הבאים: הפועל באר שבע של עונת 2016/17 הייתה קבוצה מגוונת שידעה לתקוף ולכבוש את שערי השדה שלה דרך השליש הימני, השמאלי והאמצעי של המגרש. מנגד, הפועל באר שבע של עונת 2017/18 היא קבוצה תלותית ומוגבלת הרבה יותר.

*** כאשר חילקנו את המגרש לשלושה שלישים (ימין, אמצע ושמאל), קיבלנו את התוצאות הבאות (שערי שדה בלבד):

לאתר סקורר

סקורר. אתר רשמי
סקורר/אתר רשמי
סקורר. אתר רשמי
סקורר/אתר רשמי

*** התלות הזו שאנחנו מדברים עליה, כפי שניתן היה לראות בתרשימים למעלה, היא באנתוני וואקמה האדיר. 52% משערי השדה העונה של הקבוצה הגיעו דרך האגף השמאלי, לעומת 29% בלבד בעונה קודם לכן. אין ספק כי התלות של האלופה בשחקן הניגרי רק הלכה וגדלה מאז העזיבה של מאור. לצערה של הפועל באר שבע, התועלת של וואקמה רק פחתה מאז.

*** ליריבות קל יותר לסגור את הניגרי. הן יודעות כי רוב המשחק של באר שבע עובר דרכו (לפחות הדברים המסוכנים) ובהיעדר איום ממשי באגף השני (מליקסון נכנס לרוב לאמצע), רוב תשומת הלב ההגנתית מופנית לעברו.

*** זה לא סוד שוואקמה מתקשה לשחזר את המספרים שלו מהעונה שעברה. ב-1,380 דקות משחק עד כה, הוא כבש 6 שערים ובישל עוד 3 (שער או בישול כל 153 דקות).לעומת זאת, ב- 2,652 דקות המשחק שלו בעונת 2016/17, כבש הניגרי 14 שערים ובישל 10 נוספים (שער או בישול כל 110 דקות).

*** בדומה לקבוצתו, גם וואקמה פחות מדיוק העונה מול השער ובעוד מספר פרמטרים שבחנו. אחוזי הדיוק שלו במסירות המפתח ובמסירות לתוך הרחבה ירדו בהשוואה לעונה שעברה והוא מבצע פחות דריבלים בממוצע למשחק.

לאתר סקורר

סקורר 4. עיבוד תמונה
סקורר 4/עיבוד תמונה

*** בשורה התחתונה, הפועל באר שבע של העונה היא קבוצה פחות יצירתית, פעלתנית, אגרסיבית ונחושה מזו של עונה שעברה. הנתונים הבאים יוכיחו לכם זאת: האדומים מחלקים פחות מסירות מפתח ועוד באחוז דיוק נמוך יותר, מבצעים פחות דריבלים ועוד באחוז הצלחה נמוך יותר ונכנסים לפחות מאבקים התקפיים ועוד מנצחים באחוז נמוך יותר.

לאתר סקורר

סקורר 5. עיבוד תמונה
סקורר 5/עיבוד תמונה

*** וכנראה, בעצם בטוח, שברק בכר ידע את כל הדברים שנכתבו פה ולכן ההחתמה הראשונה של באר שבע בחלון העברות החורפי והמנומנם הזה, הייתה בדמותו של חנן ממן.

*** הקשר בן ה-28 הוא שחקן שמרבה לאבד כדורים העונה (11.3 במשחק), ממעט לדייק במסירות (70% דיוק) ומפסיד ברוב המאבקים (ניצח רק ב-34% מהמאבקים). למרות זאת, ממן אחראי על תשעה שערים העונה (4 שערים ו- 5 בישולים) ונחשב לאחד השחקנים הפעלתנים שיש בליגת העל (2.9 איומים למשחק, 4.1 מסירות מפתח ו-4.1 דריבלים). המחליף של מאור בוזגלו? נחכה ונראה.

לאתר סקורר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully