וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 סיבות מדוע טום בריידי הוא האדם המוצלח בתבל

הווינריות, הדיאטה, הדומיננטיות, האישה. הקוורטרבק האגדי, צפוי עד כאב, היה אחראי השבוע לעוד קאמבק אדיר והשיג בגיל 40 כרטיס לעוד סופרבול. 12 סיבות שמוכיחות מדוע הוא לא רק הספורטאי הקבוצתי הגדול בהיסטוריה אלא גם האדם המוצלח בתבל. כן, סליחה, זה גם בגלל ג'יזל

טום בריידי. AP
והאגדה ממשיכה להיכתב. בריידי, השבוע/AP

1. השם. ראו הוזהרתם: אף אחד לא הבטיח שחלקים גדולים בטור הזה לא יהיו שטחיים. אז כן, השם. תומאס אדווארד פטריק בריידי ג'וניור. או בקיצור: טום בריידי. איזה שם, כמה אמריקאי, ככה הוא מייעד אותך להיות קוורטרבק כשתהיה גדול. קיטש מנצח, טום בריידי. הכול יושב טוב. לא כמו ליאונל או עדה יונת או מארק צוקרברג. טום בריידי - גנריות שכולה ניצחון.

מארק צוקרברג מייסד פייסבוק. ShutterStock
איפה הוא ואיפה בריידי? צוקרברג/ShutterStock

2. הדרך. מצחיק להיזכר שמייקל ג'ורדן נבחר רק שלישי בדראפט. אפילו שקווין דוראנט נבחר שני. בריידי נבחר במקום ה-199! כן, בדראפט 2000 נרשמו 198 שחקנים שנבחרו לפניו הבחור ממישיגן - כולל שישה קוורטרבקים. כל הקבוצות, כולל ניו אינגלנד בשש פעמים שונות, דילגו מעליו. איזה סיפור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

3. הצ'אנס. בעונה השנייה של בריידי בניו אינגלנד, 2001, כשהוא הכי שחקן ספסל שיכול להיות, הקוורטרבק הפותח דרו בלדסו - שזמן קצר לפני כן חתם על חוזה של 103 מיליון דולר ל-10 שנים - חטף זבנג ממו לואיס מהג'טס וסבל מדימום פנימי שכמעט הרג אותו. בריידי, רוקי שנבחר במקום ה-199, נכנס להחליפו, וניצל את הצ'אנס זה אנדרסטייטמנט - כי העונה ההיא נגמרה באליפות. בלדסו לא חזר להיות הקוורטרבק הפותח של ניו אינגלנד, בריידי שם עד היום.

4. הקלאץ'. עוד כבחור צעיר בליגה, בריידי הוכיח שלא קרח זורם לא בוורידים אלא משהו מעבר. כשהמשחק עומד להיגמר, זה היה הזמן שלו לגמור את היריבה. ראינו כל כך הרבה קאמבקים מופרעים שלו - כולל בשני הסופרבולים האחרונים של ניו אינגלנד - שהשבוע, כשהוא הוביל את הפטריוטס לקאמבק מהסרטים מול ג'קסונוויל בדרך לסופרבול, אף אחד כמעט לא הופתע. כשחושבים 'קלאץ' חושבים מייקל ג'ורדן, אבל זה רק בגלל שכדורסל זה ספורט גלובלי יותר. כשמחברים את כל הקאמבקים של בריידי, את כל מה שעשה ברבע רביעי במשך השנים, ועוד בספורט בו אתה הרבה יותר תלוי באחרים וקשה להשפיע על המשחק לבדך, אני לא חושב שיש ספורטאי קלאץ' יותר ממספר 12 של ניו אינגלנד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ואתם חשבתם שהוא ההגדרה המילונית לקלאץ' פלייר/מערכת וואלה!, צילום מסך

5. הדומיננטיות. כן, שמו של מייקל חוזר כאן הרבה למען ההמחשה. ג'ורדן זכה בשש אליפויות עם שיקגו בולס, ולא הפסיד באף סדרת גמר. ועדיין, הוא הגיע לשישה גמרים, לא נתון מופרך בתולדות ה-NBA. ביום ראשון במינסוטה ייערך הסופרבול, ולטום בריידי זו תהיה ההופעה השמינית - חמש נגמרו בטבעת. עד כמה זה הזוי? הוא השתתף ביותר סופרבולים מאשר 28 קבוצות שונות! וכן, הוא גם זכה ביותר סופרבולים מאשר 28 קבוצות שונות בליגה. וכל זה בענף שמוכרע בשלבי נוקאאוט, כלומר - יש מקום לטעויות. אז בריידי יצא משני גמרים בלי הגביע - קשה לומר שבאשמתו - אבל הדומיננטיות שלו בשלבי ההכרעה בעידן תקרת שכר ושוויוניות היא חסרת תקדים. ולאלה שעומדים לפלוט "לברון ג'יימס", נציין שהמלך של הכדורסל מסתובב עם שלוש טבעות בלבד. ונראה שגם חסידי ג'ו מונטנה מודים: בריידי הקוורטרבק הכי גדול בתולדות המשחק.

6. היציבות. ואת כל זה הוא עושה במועדון אחד, תחת מאמן אחד, ביל בליצ'ק. מ-2001 ועד מתי?

ביל בליצ'יק מאמן ניו אינגלנד פטריוטס עם טום בריידי. Jim Rogash, GettyImages
ביל בליצ'יק מאמן ניו אינגלנד פטריוטס עם טום בריידי/GettyImages, Jim Rogash

7. הגיל. הוא בן 40! טום בריידי בן 40. אוטוטו 40 וחצי. והוא לא "שורד" בגיל הזה. הוא משחק כפי ששיחק לפני עשור, ויותר. למען ההמחשה, הוא נולד ב-1977, השנה בה נולדו דייויד טרזגה, לוקה טוני, ראול ותיירי הנרי. איפה הם, בלי לזלזל כמובן, ואיפה הוא. הוא בסופרבול. בן 40, הטוב ביותר בתחומו, וטוען שישחק לפחות עד גיל 45 - על איזה ספורטאי אפשר לומר דבר כזה? אצל בריידי, גם הגיל הוא קורבן.

תיירי הנרי בהגרלת ליגת האלופות. רויטרס
בזמן שהנרי מגריל בתים בליגת האלופות, בריידי עדיין זולל תארים/רויטרס

8. הדיאטה. המאמרים על משטר האכילה של בריידי לא מפסיקים להופיע, בטח בעידן בו הוא הוציא ספר על איך לאכול נכון (200 דולר והספר יכול להיות שלכם). ומה זה לאכול נכון על פי בריידי? נתחיל בנוזלים: 25 כוסות שתייה ביום, בלי אלכוהול ובלי קפה - הוא טוען שלא ניסה את המשקה הזה מעולם. 80% מהתפריט שלו הוא ירקות, וירקות ספציפיים (בעגבניות למשל אסור לו לגעת). הוא לא נוגע בסוכר ולא במוצרי חלב. קינוח מועדף? גלידת אבוקדו. באמת. נוסיף שהוא נכנס למיטה כל ערב בשמונה וחצי? איזה מן סלבריטי זה?

קפה אלגנטי. ShutterStock
לא תנסה קפה פעם, טום?/ShutterStock

9. המשטר. אלכס גררו, הפיטנס גורו של בריידי, עובד איתו מ-2004. ביחד הם ניסחו שיטת עבודה שכבר הפכה לתורה - TB12 - שיטה שמאמינה בשירים ארוכים ורכים על פני שרירים קצרים ודחוסים. כלומר, פחות משקולות בחדר כושר ויותר עבודה פרטנית שמתבססת על גמישות. בריידי גם הוציא ספר, נוסף, על שיטות האימונים שלו. גררו הוא דמות מורכבת, בלשון המעטה, שעבר כמה תקלים בחייו המקצועיים, כולל התנגשות עם המאמן בליצ'ק השנה, אבל בריידי מודה בכל מקום: בלעדיו לא הייתי משחק היום.

10. המראה. מכירים את האנשים האלה שהצלחה עושה אותם יפים יותר? נכון, שטחי, כבר היה הגילוי הנאות, אבל במקרה של בריידי זה הכי נכון שיש. מרוקי רופס חסר חן הוא הפך לגולדן בוי אמיתי. ועוד לא דיברנו על אשתו.

ככה נראה הבית שלו

11. הג'יזל. כן, אחת הדוגמניות הגדולות בהיסטוריה, זו שגם הופיעה בטקס הפתיחה של אולימפיאדת ריו, היא זו שחולקת עמו בית והקימה עמו משפחה. יתרה מכך, טום בריידי, שהרוויח יותר מ-200 מיליון דולר בקריירה, הוא רק המפרנס השני בטיבו בבית (ג'יזל, לפי הדיווחים, חצתה את ה-360 מיליון). משפחה למופת.

ג'יזל טום בריידי. GettyImages
החלום האמריקאי זה הם. בריידי וג'יזל/GettyImages

12. היחסים המורכבים עם טראמפ. כי היינו חייבים לסיים בפרובוקציה.

אלו היו 12 סיבות, ואפשר היה למצוא גם 120 - הספורטאי הדומיננטי בעולם, האדם המוצלח מכולם. יאללה, פילדלפיה, בקרוב אצלכם.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully