וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אוסטרליה: רפאל נדאל אחרי הפרישה: "רגע קשה עבורי, מקווה שהפציעה לא רצינית"

הספרדי היה על סף דמעות אחרי הפרישה ברבע גמר אליפות אוסטרליה: "אני אדם חיובי, אבל התחושה היא של פספוס". על מכת הפציעות בסבב: "אולי צריך לעשות משהו שונה כדי לשמור עלינו. הבעיה היא במגרשים הקשים"

רפאל נדאל אחרי הפרישה, רבע גמר אליפות אוסטרליה 2018. רויטרס
"אני לא מישהו שאוהב לפרוש, אבל לא יכולתי לזוז". נדאל/רויטרס

רפאל נדאל סיים היום (שלישי) את דרכו באליפות אוסטרליה בצורה מאכזבת, אחרי שנאלץ לפרוש בגלל פציעה במערכה החמישית במשחק שלו במסגרת רבע הגמר מול מארין צ'יליץ'. נדאל ניצח 3:6 במערכה הראשונה, הפסיד 6:3 במערכה השנייה, ניצח 6:7 במערכה השלישית ועלה ל-1:2, אבל במערכה הרביעית כבר החל לסבול מהפציעה ברגלו הימנית, ובפיגור 4:1 הזמין טיפול רפואי ראשון.

הספרדי, המדורג ראשון בעולם, הפסיד 6:3 במערכה הרביעית וביקש עוד טיפול רפואי לקראת תחילת המערכה החמישית והמכרעת, אבל הוא לא הועיל. במערכה האחרונה הוא כבר נראה כואב מאוד, ובפיגור 1:0 עוד המשיך להילחם והציל חמש נקודות שבירה, אבל צ'יליץ' השלים את הניצחון במשחקון כדי לקבוע 0:2, ומיד בסיומו נדאל נכנע לכאבים, ניגש לשופטת ולחץ את ידה כאות לסיום המשחק.

עוד בנושא

אליפות אוסטרליה: רפאל נדאל הפצוע פרש ברבע הגמר, ציליץ' עלה לחצי

רפאל נדאל אחרי הפרישה ברבע גמר אליפות אוסטרליה. רויטרס
"יותר מדי שחקנים נפצעים". נדאל/רויטרס

נדאל בכל מקרה ישמור על המקום הראשון בעולם בסיום הטורניר, אבל אם רוג'ר פדרר יזכה באליפות, הוא יצמק את הפער מהספרדי ל-155 נקודות בלבד. עבור נדאל זו בסך הכל פעם שנייה בקריירה שהוא פורש באמצע משחק גרנד סלאם (264 הופעות). הפעם הקודמת הייתה גם היא באוסטרליה, ברבע הגמר ב-2010 מול אנדי מארי. ואת מי מארי פגש בחצי הגמר? כן, את צ'יליץ', ששוב יפגוש יריב בריטי בחצי הגמר - קייל אדמונד.

"כרגע אני לא יכול להגיד עד כמה חמורה הפציעה", אמר נדאל במסיבת העיתונאים מיד אחרי הפרישה, "זה קרה רק לפני כמה דקות, קשה לדעת עם הפציעות האלה. אני מאוד מצטער. אני לא זוכר בדיוק, אבל התחלתי להרגיש את השריר עייף במערכה השלישית, ואז, בדרופ-שוט במערכה הרביעית, משהו קרה".

נדאל היה על סף דמעות במסיבת העיתונאים, והתקשה לשבת מרוב כאבים. "זה רגע קשה", אמר, "זו לא פעם ראשונה שזה קורה כאן. זו הזדמנות מפוספסת עבורי. אני אדם חיובי, ואני תמיד משתדל להישאר חיובי, אבל היום אני מרגיש שזאת הזדמנות מפוספסת. זה משהו שקשה מאוד לקבל. אני מקווה שהפציעה לא רצינית".

הפרישה של נדאל מגיעה בטורניר שבו נובאק דג'וקוביץ' נאבק עם פציעה, אנדי מארי פרש בגלל פציעה עוד לפני הטורניר, וגם טניסאים כמו ואוורינקה, נישיקורי וראוניץ' נאבקו בפציעות ארוכות. "יותר מדי שחקנים נפצעים", אמר נדאל, והתייחס לביקורת בענף על העומס ב-ATP, "אז אולי הם צריכים לעשות דברים בצורה שונה על מנת לשמור על בריאות השחקנים, כי גם יש חיים אחרי הטניס. אי אפשר לשחק כל כך הרבה על המגרשים הקשים. לדעתי, הבעיה היא המגרשים הקשים. אני לא מישהו שאוהב לפרוש, אבל לא יכולתי לזוז. הרגל שלי הייתה משותקת, וכשהיא ככה אני לא יכול לנצח".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
רפאל נדאל פורש מול מארין צ'יליץ', רבע גמר אליפות אוסטרליה. רויטרס
"זו הייתה הופעה מדהימה מצד שנינו". צ'יליץ'/רויטרס

מנגד, עבור מארין צ'יליץ' זו הופעה שנייה בחצי הגמר במלבורן (2010). הקרואטי, עוד לפני הפציעה, הציג יכולת מצוינת עם סגנון התקפי, שכלל 20 אייסים (מול 3 של נדאל) ו-83 ווינרים (מול 39 של הספרדי). הכותרות הולכות באופן אוטומטי על נדאל, אבל אי אפשר להתעלם מהיכולת המצוינת של הקרואטי, שלאורך כל המשחק הציג יכולת טובה. "זו הייתה הופעה מדהימה מצד שנינו", אמר הקרואטי בסיום, "זה באמת מצער מבחינת רפא, הוא תמיד נותן את המיטב שלו, וזה מצער בשבילו שככה זה נגמר".

צ'יליץ' הודה שזה לא קל לשחק מול יריב פצוע, שמוגבל בתנועה. "ניסיתי לשמור על אינטנסיביות", אמר, "השתפרתי ככל שהמשחק התקדם, היו לי הרבה הזדמנויות לאורך כל המשחק, אבל רפא הצליח להתעלות עם מכות אדירות בנקודות המכריעות. ככה הוא תמיד היה. אחרי שובר השוויון של המערכה השלישית החלטתי להרים את הרמה שלי, והתחלתי להרגיש טוב יותר את הכדור".

מרין צ'יליץ'. רויטרס
בעמדה מצוינת לגמר. צ'יליץ'/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • רפאל נדאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully