וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה: ה"הסכם המשפטי" שהוצע לדמארי, החוזה של ורמוט. מדוע השניים ביציע?

21.1.2018 / 7:18

לצד ההודעה המחמיאה, במהלך הפגישה עם אלאך ובן דב הציעה מכבי חיפה לחלוץ לחתום על "ויתור חוזה" אם ירצה לעזוב. שחקנים מעריכים: הדחת ורמוט נועדה לבצע חשיבה מחודשת לגבי חוזהו. מאבוקה עצבני, בן דוד בדרך לאשקלון. ומה האחוזים של מאס ביחס ללוזון?

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

1. מה מנסה חיפה לרמוז לדמארי וורמוט?

גילי ורמוט לא זומן לשיחה בסוף השבוע, גם לא קיבל רמז לכך שלא יהיה בהרכב במשחק שבו מכבי חיפה שוב אכזבה עם 0:0 חלש מאוד מול מ.ס אשדוד. ההחלטה שיקבל מוחמד אלאך בשבוע האחרון, לפיה שחקנים שלא שיחקו מעל שני משחקים לא יהיו בסגל, אומרים השחקנים. היא רק תירוץ למה שמכבי חיפה מנסה לעשות. "זה לא נורמלי, פשוט לא נורמלי. שחקנים כמו ורמוט ודמארי מחוץ לסגל? אתה יכול לספסל אותם, לומר שהם פחות מתאימים. אבל מה שעושים להם לא מוצדק", הסביר אחד השחקנים. "דמארי ישב בשבוע שעבר עם בן דב, ושמע שרוצים שיישאר. אם לא רוצים אותו, למה שלא יודיעו לו שהוא משוחרר?".

שאלה טובה. ובכן, אדם הבקיא בפרטי השיחה עם דמארי, טוען כי במכבי חיפה ביקשו ממנו לחתום על הסכם משפטי. "טופס ויתור חוזה", כלשונם. דמארי שמרוויח כ-400 אלף יורו במכבי חיפה, וויתר על כמחצית מחוזהו בלייפציג לטובת המעבר ודקות משחק, לא הסכים לחתום. "חיפה לא אמרה לו שהיא לא רוצה אותו. היא באה ואמר לו 'רוצים אותך, אבל אם אתה לא רוצה להיות תוותר על החוזה'. הוא כבר ויתר על חצי מהכסף, נראה לך שהוא טיפש ויוותר על עוד כל כך הרבה כסף?", המשיך אותו גורם. "מה עשה קלאוס שמגיע לו לקבל שני משחקים ברציפות?".

בשונה מדמארי, מכבי חיפה לא ערכה כאמור שיחה עם ורמוט. הוא קיבל לאחרונה הצעות מבית"ר ירושלים, הפועל תל אביב והפועל חיפה, אבל במקרה שלו, יש שתי בעיות מרכזיות. הראשונה היא מקצועית. ורמוט לא בטוח כי מעבר לקבוצה אחרת יהיה נכון עבורו, ועדיין מתלבט בשאלה הזאת. השניה היא כלכלית. לורמוט יש חוזה של 380 אלף יורו לעונה הבאה, קצת פחות העונה, וטביב או כץ לא ישלמו כרגע יותר מכמחצית. מצד שני, המתיחות עם המועדון הולכת וגוברת. רק לאחרונה חתם השחקן על חוזה חדש. "זה עוד אחד מהצעדים הלא ברורים של המועדון. חתמו איתו על חוזה, עכשיו כנראה לא רוצים. אז מה עושים? מושיבים אותו ביציע, וככה האחוזים יורדים", אמר אחד השחקנים, בהתייחס להסכם של ורמוט, שקובע שהחוזה החדש יהיה בתוקף אם שיחק 70 אחוז מהמשחקים. "גילי לא טיפש. באחוזים, כרגע הוא משחק הרבה יותר ממה שכתוב בחוזה. אם יתנו לו לשחק בהפוגות והוא יעבור את ה-70 אחוז, הוא לא ירצה להישאר בעצמו".

בהתייחס לשניים אמר אתמול מאס: "יש לנו הרבה שחקנים והם חוזרים מפציעות. הם צריכים לעבוד קשה כדי להוכיח לי שהם צריכים להיות בסגל". בקרב השחקנים היה מי שהזכיר כי ורמוט כלל לא סבל מפציעה, אלא החלים משפעת לפני יותר משבוע, ודמארי חזר מפציעה מזמן. בשורה התחתונה, אם המצב לא ישתנה באופן מיידי, ורמוט יבקש לעזוב. דמארי? הכל עניין של כסף. לפחות בינתיים.

עוד בנושא:

עשרות אוהדי מכבי חיפה התגודדו מחוץ לאצטדיון באשדוד וקיללו
מ.ס. אשדוד ומכבי חיפה נפרדו ב-0:0 חלש מאוד

עומר דמארי (מימין) עם גילי ורמוט שחקני מכבי חיפה הפצועים. אדריאן הרבשטיין
ממשיכים ביציע. ורמוט ודמארי/אדריאן הרבשטיין

2. בחזרה לאירועי לוזון

המשחק אתמול הזכיר לשחקני מכבי חיפה אירועים משלב מוקדם יותר של העונה. בתקופת גיא לוזון הם חוו מחאה שכוונה בעיקר למאמן שלהם, ובצורה מינורית יותר אליהם, אבל כשמכבי חיפה עדיין לא הכריזה מי המאמן הראשי שלה, האש עברה בעיקר אליהם. "התבצרנו בחדר ההלבשה, אף אחד לא יכל לצאת החוצה", סיפר אחד מהם מה עבר עליהם ברגעים שאחרי המשחק. "הקהל קילל, אז החלטנו שאנחנו מחפשים דרך מילוט אחרת. אנחנו יודעים מה המצב של הקבוצה ולא רצינו להתעמת עם אף אחד". חלק מהאוהדים קראו לעברו של רמי גרשון "תוריד את הסרט", כשורמוט, דמארי ולביא יצאו דרך יציאה צדדית. "אתם תורידו אותנו ליגה", המשיכו האוהדים.

"הם צודקים, הקהל לא פראייר", אמר אחד השחקנים. "בדקות האחרונות היה כאן חשש גדול מספיגה. ידענו שאם זה יקרה, יגידו שאנחנו בדרך לירידה. שמרנו על פער סביר מאשדוד. זה אולי נשמע רע, אבל זאת המציאות. אנחנו צריכים להתייצב ולסיים את העונה הזאת בלי לגרום עוד נזקים למערכת".

מאס עומד כרגע על ארבע נקודות מ-18 בששת המשחקים בהם הוא על הקווים, מאזן די עלוב ביחס למי שנאמר עליו בשיחות בתחילת העונה "איש מקצוע נהדר". בקרב שחקני הקבוצה נשמעה לא פעם הטענה שאיתי מרדכי היה צריך לקבל את הקבוצה לבדו ואולי להנחיל שיטה חדשה בקבוצה המרוסקת. כמה איש המחאה, לוזון, צבר בששת המחזורים הללו אתם שואלים? עשר נקודות.

בשיחות סגורות, אלאך הבטיח כי ממש בקרוב ינחת בישראל מאמן. אבל האם זה השינוי שיעזור למכבי חיפה לצאת לדרך חדשה?

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ארנסט מאבוקה, שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
הממורמר הגדול. ארנסט מאבוקה/אדריאן הרבשטיין

3. מדיניות אלאך נמשכת. אזולאי ומאבוקה נפגעים

בניגוד למה שהשחקנים חשבו בשבועות האחרונים, מדיניות אלאך בנוגע להרכב נמשכת. לא היו מהפכות, רק שינוי אחד ב-11. מי שסובלים מכך בינתיים הם לא רק דמארי וורמוט, אלא גם שני שחקנים שנמצאים בנקודת רתיחה. הראשון הוא ארנסט מאבוקה. כפי שפרסמנו, במועדון שוקלים להיפטר מהמגן, שכצפוי שוב לא שותף אתמול ומאוכזב מאוד מההתנהלות לגביו. ההערכה היא שבקיץ חיפה תשחרר את כל הזרים, כשאליסון דוס סנטוס הוא כרגע בעל הסיכויים הגבוהים ביותר להישאר. "אלאך לא רוצה לעשות שינויים רבים, אלא לתת את המכה הגדולה בקיץ. הוא לא יביא לכאן הרבה ישראלים, אבל יחליף את הזרים. חלק מהזרים הם נקודת התוקפה שלנו כרגע. נכון שהישראלי מאכזבים, אבל מזר אתה מצפה להיות ברמה אחת מעל, וזה לא קרוב לקרות העונה", העריכו במועדון.

בקרב השחקנים נשמעו שוב חצים לכיוון אלאך. הם טוענים כי הוא חייב לעשות שינוי גדול בהרכב, ואותו לשמר למחזורים הבאים. "שוב דבר לא הצליח לו עד עכשיו. איזו סיבה יש להמשיך עם היציבות הזאת?", אמרו.

שי בן דוד שחקן מכבי חיפה. סוכנות ג'יני
שי בן דוד שחקן מכבי חיפה/סוכנות ג'יני

4. בן דוד בדרך לאשקלון. סופית: עסקת מורגן בוצעה

מכבי חיפה אמורה לסכם בקרוב את עזיבת הבלם/מגן שי בן דוד. סוכנו של השחקן קיבל אור ירוק להתחיל במשא ומתן לגבי הצעה שהונחה בסוף השבוע. בן דוד אמור לעבור להפועל אשקלון, בכפוף לסיום המשא ומתן מולה. "כרגע הוא היחיד שיעזוב, אלא אם שחקן יפנה אלינו ויגיד שהוא רוצה ללכת", אמרו בחיפה. גם בנוגע לעמית זנטי אמור המשא ומתן להימשך. אתמול השחקן לא נכלל בסגל ולא ברור האם ימשיך בעונה הבאה גם אם יחתום על חוזה חדש.

בנושא אחר: נשיאות בית הדין של ההתאחדות לכדורגל אישרה את העברת בלם קבוצת הנוער, זיו מורגן, לקריית שמונה. כזכור, השבוע פרסמנו כי רגע לפני סיום חלון ההעברות של ליגות הנוער, מכבי חיפה וקרית שמונה סיכמו על העברתו של בלם נבחרת הנוער זיו מורגן לקבוצה של איזי שרצקי, תמורת סכום לא מבוטל של כרבע מיליון שקלים, כשמכבי חיפה תקבל גם אחוזים ממכירה עתידית. חיפה סירבה למכור את הבלם למכבי תל אביב, והתערבות של שרצקי לקראת תום החלון יצרה עסקה עם נשיא המועדון יעקב שחר. מורגן, שנחשב לשחקן הרכב ולא נכלל בסגל הירוקים בשבועות האחרונים, ביקש לעזוב לשורות הצהובים. בחיפה זעמו, השחקן הוצא מהסגל, והם סירבו למכור אותו לצהובים למרות הצעה דומה. מכיוון שההעברה נקלטה מספר דקות אחרי השעה שבע, הצדדים ביקשו ארכה מבית הדין, קיבלו אותה, אבל היא הייתה כפופה לאישור של הנשיאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully