וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקני מכבי חיפה על מו אלאך: "הוא רוצה יציבות בהרכב? הפכנו לבדיחה"

16.1.2018 / 7:38

בצל הביקורות נגדם, גם לשחקני מכבי חיפה נמאס. ההשוואה בין אזולאי ("בשלושה משחקים עשה יותר משעשו אחרים בשנה וחצי") לקהת, וגם המדיניות שזוכה לביקורת. ההולנדי פנה לרוטן שמתלבט, ושוקל למנות מאמן עם אופציה כדי לקחת בחשבון את פרייזר לקיץ

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס
שלומי אזולאי, רועי קהת, מכבי חיפה. ברני ארדוב
זה כל השוני. אזולאי וקהת/ברני ארדוב

1. ההבדל בין אזולאי לקהת

כל הקהל חיכה אתמול לשלומי אזולאי. חמישה בישולים בשני משחקים מול רעננה, אבל האיש היחיד שמסוגל להביא שינוי למכבי חיפה נכנס רק כחצי שעה לסיום, במקום האיש שרץ הכי הרבה במגרש ואחד הפחות יעילים מבחינת תרגום דקות לבישולים - רועי קהת. במהלך הראשון אזולאי עשה עוד בישול ושינה את המשחק ואת הסטטוס שלו. מעתה, למרות שבקושי שיחק העונה, הוא מלך הבישולים של ליגת העל. "בשלושה משחקים, אזולאי עשה מה שאחרים לא עשו פה שנה וחצי", אמר אחד השחקנים, שהשווה את הסטטיסטיקה של שני חבריו לקבוצה. השחקנים מספרים שאזולאי התרגש אתמול מאוד לפני המשחק. הוא השחקן האחרון שעלה לכר הדשא והראשון שהופיע אתמול כדי להחזיר את הכבוד למכבי חיפה. לפחות באופן זמני.

אזולאי יכול היה לפתוח בהרכב, אבל המדיניות החדשה של מוחמד אלאך מתנה חילוף אחד במשחק, לא כולל חילופים כפויים כמובן. עד עכשיו מאס ומרדכי יישמו את ההוראה בכל משחק. הפעם, מעריכים השחקנים, הם שוב בחרו בקהת מחשש שאזולאי וקאיו יחד יניבו מערך התקפי מדי. המבחן האמיתי שלהם יהיה בשבוע הבא. "אזולאי חייב לשחק בהרכב. פשוט חייב", אמרו אתמול שחקנים במכבי חיפה. כעת, קוראים השחקנים לאלאך לשנות מדיניות ולערוך מהפכה מסוימת, שתשלח מספר שחקנים לספסל. "שחקנים באים לאימון ומתאמצים, אבל מה זה משנה כשאתה יודע שיש רק שינוי אחד בהרכב?", אמר אחד מהם לקראת קרב התחתית החשוב בשבת באשדוד. "הוא רוצה יציבות בהרכב? זה אפשרי כשהקבוצה נראית טוב, לא ככה. הפכנו לבדיחה".

אלאך, שומע?

עוד בנושא:

ליגת העל: מכבי תל אביב ניצחה 1:3 את מכבי חיפה
רוב מאס: "לא יודע עד מתי אשאר מאמן ראשי, זה תלוי בהנהלה"
ראש בראש: הערב בו דור פרץ הוכרז רשמית כיורשו של גל אלברמן
קרויף: "השחקנים סוף סוף מתחילים להראות את הפוטנציאל שלהם"

מו אלאך מנהל טכני מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
המדיניות לא מוכיחה עצמה. אלאך/יוסי ציפקיס

2. מדוע אלאך מעכב את מאס?

בתוכניה שפרסמה מכבי חיפה לקראת המשחק, מעל תמונות השחקנים, התנוססו תמונותיהם של רוב מאס ואיתי מרדכי ומתחתן הכיתוב "עוזר מאמן". למאס נמאס. הוא לא רוצה להמשיך בתפקיד וגורמים במועדון סיפרו אתמול שאלאך "מנסה למשוך אותו עוד קצת, לכיוון סגירת החלון". אלאך רוצה למנות מאמן בקרוב. פרד רוטן, שעל מועמדותו פרסמנו כאן מיד לאחר עזיבת גיא לוזון, קיבל פניה באמצעות גורם שלישי והוא מתלבט אם להגיע לארץ. על פי שיחות של אלאך עם אנשי המועדון, ניתן להבין כי ההולנדי שוקל למנות מאמן עד תום העונה עם אופציה לעונה נוספת. מדוע עם אופציה? משום שאלאך רוצה מאוד להביא את הנק פרייזר אם יתפנה בקיץ. לא כולם במועדון בטוחים שזה הדבר הנכון. אלאך, הם אומרים, חייב למנות מאמן לעונה וחצי. "אף מאמן בכיר לא יבוא לכאן לחצי עונה. אם זה לא יהיה מאמן שמגיע עם תכנית לעונה הבאה, זאת תהיה ברירת מחדל וכך זה ייראה", אמרו.

פרד רוטן. GettyImages
מתלבט. רוטן/GettyImages

3. המהפכה יכולה לחכות: אלאך מחפש מגנים

אז מה יקרה בחלון הנוכחי? אלאך, שהגיע לכאן כדי לשנות, חושב שחלון ההעברות הנוכחי לא נועד למהפכות. הוא מחפש מגנים, בודק אופציות, אבל מכוון למהפכה רק בקיץ. אז הוא רוצה להביא לכאן גם קשר אחורי ברמה גבוהה וחלוץ זר שיעשה את ההבדל. קהת מבוקש בבאר שבע, וחיפה עוקבת אחרי מגנים ישראלים, מאור קנדיל ודור אלו למשל, לאור האכזבה ממאבוקה. אלאך רוצה גם מגן שמאלי, וסוכנים מספרים כי חיפה רוצה להחזיר הביתה את טאלב טואטחה בהקדם, אם יעזוב את פרנקפורט. עד הקיץ, אחד משחקני הרכש היקרים של חיפה הגיע בעיקר כדי ללמוד. ומה יהיה בעונה הבאה? על פי התכניות, מיני-מהפכה שתכריז על תהליך חדש במכבי חיפה. השאלה היא כמה זמן דרוש לעוד תהליך.

מאור קנדיל שחקן בני יהודה. קובי אליהו
על הכוונת. קנדיל/קובי אליהו

4. ואיזה מסכנים האוהדים

שעות ספורות לפני המשחק אוהדי חיפה כבר חלשו על אזור האיצטדיון. הם נמצאו בכל פינה מסביבו: בקניון חיפה ובמרכז קסטרא, במסעדות, בחניונים ובעיקר מסביב לאיצטדיון. "0:1 קטן על מכבי תל אביב, זה מה שאנחנו מבקשים", צעק אחד האוהדים. אתמול הם עזבו את האיצטדיון חמש דקות לסיום עם כעס גדול על הקבוצה שלהם. "אלאך, תביא כבר מאמן", צעקו מהיציע התחתון מספר אוהדים כשראשם מופנה מעלה, לעבר מושבו של ההולנדי. אמרו, ובחרו משום מה לצאת לפני הפקקים מאשר לראות את הצהובים חוגגים ביציע.

לא בטוח שמישהו תרגם לאלאך את הדברים האלה, אבל אתמול צפה המנהל הטכני בשבעה שחקני עבר עולים לכר הדשא וחולקים כבוד לסמל ג'וני הרדי. היו שם בנאדו, אהרוני, סלקטר, אבוקרט, דוידוביץ', אוסמו ובלבול. "אתה מסתכל על קבוצות הנוער והנערים של היום ושואל את עצמך האם יש למועדון הזה אופק? מישהו שאל את עצמו כמה שחקנים משם הם ברמת בוגרים? ברמה שמתקרבת לאחד השחקנים שעלו על כר הדשא?", תהה אחד מעובדי המועדון. "לשלב שחקני בית בהרכב זה רעיון נחמד, אבל המועדון משלם מחיר. אין לנו עתיד עם שחקני הבית הצעירים. להוציא אחד או שניים, אף אחד לא ברמה של מכבי חיפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully