וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימון ביילס חשפה בפוסט מרגש: גם אני הוטרדתי מינית על ידי רופא הנבחרת

המתעמלת הבכירה בעולם והאלופה האולימפית החליטה להיחשף לקראת השימוע הפדרלי של לארי נסאר: "גם אני עברתי התעללות, עכשיו אני יודעת שזו לא אשמתי". אלי רייזמן לא תגיע לשימוע: "טראומתי מדי"

AP

המתעמלת האמריקאית סימון ביילס החליטה אתמול (שני) להיחשף והודתה כי גם היא עברה התעללות מינית על ידי מי שהיה רופא נבחרת ההתעמלות האמריקאית, לארי נסאר.

"גם אני אחת הניצולות להתעללות המינית של לארי נסאר", כתבה ביילס בפוסט נרגש בחשבונות האינסטגרם והטוויטר שלה, "אנא האמינו לי שזה היה הרבה יותר קשה לומר את המילים האלה בקול מאשר לכתוב אותן. יש הרבה סיבות שמנעו ממני לחשוף את הסיפור שלי, אבל עכשיו אני יודעת שזו לא אשמתי".

נסאר מצפה לגזר דינו בבית משפט פדראלי, שם הואשם בשבע עבירות מיניות, ואחרי שכבר הודה במעשיו וחתם על עסקת טיעון הוא צפוי לקבל עונש מאסר לכל החיים. גזר הדין צפוי להתחיל היום (שלישי) ולהסתיים ביום שישי. בחודש שעבר קיבל עונש של 60 שנות מאסר בבית משפט במישיגן.

עוד בנושא

כך קרתה הזוועה: על תופעת ההתעללויות המיניות בעולם הספורט המקצועני
לארי נסאר הודה באשמה: "מצטער, זה יצא משליטה. מתפלל שתסלחו לי"
לפני שלושה חודשים התלוננה גם מקיילה מרוני: רופא הנבחרת התעלל בי מינית מאז גיל 13
חודש לאחר מכן אלי רייזמן הצטרפה למתלוננות נגד רופא הנבחרת: "הטריד אותי מינית"

סימון ביילס בתרגיל התעמלות במשחקי האולימפיאדה, ריו 2016. GettyImages
וידוי כואב. ביילס/GettyImages

ביילס בת ה-20 מצטרפת ל-140 נשים שהאשימו את נסאר בהתעללות מינית כחלק מתפקידו כרופא נבחרת ההתעמלות של ארה"ב ושל אוניברסיטת מישיגן. חברותיה של ביילס לנבחרת, ביניהן אלי רייזמן, גבי דגלאס ומקיילה מארוני, כבר חשפו בפומבי את ההתעללות שעברו. לנוכח העובדה שהמשפט של נסאר החל כבר לפני שבועות ארוכים, ואחרי ההתוודויות של כל חברותיה ופרסום הפרשה לפני מספר חודשים, אפשר רק להעריך את ההתלבטות ואת הקשיים של ביילס בטרם נחשפה גם היא.

"זה לא נורמלי לקבל כל סוג של טיפול מרופא שאת בוטחת בו, ולהתייחס אליו באופן נוראי כ'מיוחד'", כתבה ביילס, אחת הכוכבות הכי גדולות של המשלחת האולימפית לריו בקיץ 2016, "ההתנהגות הזאת היא לא מקובלת, היא דוחה, היא מתעללת, במיוחד כשזה מגיע ממישהו שהורו לי לבטוח בו.

"יותר מדי זמן שאלתי את עצמי - 'האם הייתי יותר מדי נאיבית? האם זו אשמתי?'. עכשיו אני יודעת את התשובות לשאלות האלה. לא. לא, זו לא אשמתי. לא, אני לא צריכה לשאת עמי את האשמה, ששייכת ללארי נסאר, לאיגוד ההתעמלות ולאחרים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

החשיפה של ביילס

אלי רייזמן צייצה אתמול שהיא לא תגיע לשימוע של נסאר במשפט שלו, שבו רבות מהקורבנות של נסאר והוריהן ינכחו ויקראו הצהרה בשם הקורבנות. "לא אגיע לשימוע, כי זה טראומתי מדי עבורי", כתבה רייזמן, "אני תומכת בניצולות האמיצות, כולנו בזה יחד".

נסאר, שהיה איש מקצוע מוערך מאוד בענף, הטריד במשך עשרות שנים מאות מתעמלות שעברו תחתיו. על פי ההערכה, תלונות רבות לא פורסמו ואף טויחו על ידי אוניברסיטת מישיגן ואיגוד ההתעמלות האמריקאי.

רופא מכללת מישיגן סטייט נבחרת ארצות הברית בהתעמלות ד"ר לארי נסאר. AP
מאות קורבנות. נסאר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully