וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה גזענית ברוסיה: "אם רואים אדם שחור, עדיין צריך להגיד שהוא לבן?"

בטוויטר הרשמי של ספרטק מוסקבה פורסמה תמונה של שחקנים ברזילאים עם הכיתוב: "השוקולדים שלנו נמסים". הגינויים לא איחרו להגיע, אך לא כולם הזדעזעו: "אסור כבר לצחוק על שוקולד?"

לואיז אדריאנו שחקן ספרטק מוסקבה חוגג עם מאמנו מאסימו קאררה. רויטרס
הגן על דז'יקיה. לואיז אדריאנו עם מאמנו מאסימו קררה/רויטרס

סערה גזענית מסעירה בימים אלו את הכדורגל הרוסי. בכירים מקומיים אף חוששים כי הפרשה מהווה סנונית ראשונה לביטויי גזענות שעשויים להתעורר במדינת הענק בימי המונדיאל בקיץ הקרוב.

הכוכב הראשי של הסערה הוא שחקן ההגנה של ספרטק מוסקבה גאורג'י דז'יקיה. המגן בן ה-23 קיבל את הזכות לנהל את עמוד הטוויטר הרשמי של האדומים למשך יום אחד במהלך השהות של אלופת רוסיה במחנה אימונים באיחוד האמירויות. במהלך היום העלה דז'יקיה לרשת תמונה של שחקנים ברזילאים בסגל ספרטק והוסיף לכך כיתוב "השוקולדים שלנו נמסים".

בתוך זמן קצר קיבל הציוץ הבלטה רבה בתקשורת הרוסית ורבים האשימו את כל הקבוצה בהתנהלות גזענית. זאת לאור העובדה כי הדברים פורסמו בעמוד הטוויטר הרשמי של אלופת רוסיה. בספרטק ניסו להוריד את הנושא מסדר היום והתעלמו מהביקורת משך שעות. אך לאחר שזו נמשכה והפרשה אף זכתה לכותרות בעולם התנצלו רשמית על הציוץ והסירו אותו. לאחר מכן פרסמו סרטון בו נראה דז'יקיה מתחבק עם השחקנים הברזילאים של ספרטק והחלוץ לואיז אדריאנו אף נשמע אומר ברוסית: "דז'יקיה הוא חבר שלנו. אח. אין בספרטק גזענות".

עם זאת, לא כולם ברוסיה מבינים למה ספרטק הייתה צריכה להתנצל על התקרית. כך למשל, מאמן הכדורגל איגור גמולה שבהיסטוריה שלו שורה של התבטאויות גזעניות התראיין לעיתון "ספורט אקספרס" והכריז: "הבן אדם צחק על שוקולדים ואילצו אותו להתנצל. מה הוא כבר אמר? המונדיאל מתקרב וסתם מחפשים דרכים להכפיש את רוסיה. אם הבנתי נכון, עכשיו צריך לשבת בבית ולסתום את הפה. אם אני רואה בן אדם שחור, עדיין צריך להגיד שהוא לבן?"

עוד בכדורגל עולמי
עוסמאן דמבלה נפצע בשריר הירך האחורי, ייעדר בין 3 ל-4 שבועות
ריאן גיגס מונה רשמית למאמנה החדש של נבחרת ויילס: "האתגרים עצומים"
אחרי הפיאסקו בנאנט: טוני שאפרון הושעה עד הודעה חדשה

דז'יקיה מפגין אידיליה עם השחקנים הברזילאים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully