וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקציב הטוטו עובר לאוצר, שהבטיח מיליארד שקל לספורט הישראלי

12.1.2018 / 9:11

הספורט הישראלי ייהנה מתקציב שיא. מדובר בצמיחה של כ-30 אחוזים לעומת תקציב השנה שעברה. השרה מירי רגב: "מדובר בהישג היסטורי וחסר תקדים המביא לגידול דרמטי"

מירי רגב שרת התרבות והספורט. ברני ארדוב
המו"מ צלח. מירי רגב/ברני ארדוב

רווחי הטוטו יועברו למשרד האוצר, שהבטיח תקציב של מיליארד שקל החל משנת 2019 לטובת משרד הספורט. כזכור התנגדה שרת התרבות והספורט מירי רגב לשינוי הסטטוס קוו ולהעברת כספי הטוטו למשרד האוצר, אך בסופו של דבר התרצתה והצביעה בעד אחרי שהתקציב גדל למיליארד שקל.
בתום משא ומתן ארוך ומייגע סיכמו הצדדים על גובה התקציב שיהיה תקציב שיא לספורט הישראלי.

מדובר בצמיחה תקציבית של כ-30% ביחס לתקציב אשתקד שעמד על 724 מיליוני שקלים שכללו את תקציבי הטוטו (574 מלש"ח) ומשרד התרבות והספורט (150 מלש"ח).

על פי הסיכום, לראשונה המדינה תיקח אחריות על הספורט הישראלי ותתקצב את משרד התרבות והספורט בסכום על סך מיליארד שקלים במסגרת תקציב המדינה.

רווחי הטוטו שעברו עד היום לחלוקה על ידי המועצה הלאומית לספורט, יעברו מעתה לקופת אוצר המדינה. כמו כן, סוכם על הקמת ועדה בראשות מנכ"ל משרד התרבות והספורט ומנכ"ל האוצר שיבחנו וימליצו על הדרך המיטבית לחלוקת התקציב לטובת כלל גופי הספורט במדינת ישראל.

השרה מירי רגב: "מדובר בהישג היסטורי וחסר תקדים המביא לגידול דרמטי בתקציב הספורט הישראלי ליציבות ובטחון תקציבי לגידול בכמות הספורטאים ובהרחבת וגידול בכמות מתקני הספורט. לראשונה מדינת ישראל תיקח אחריות על הספורט הישראלי ותתקצב את המשרד במסגרת תקציב המדינה".

השרה רגב הוסיפה: "אני מבקשת להודות למנכ"ל משרד האוצר שי באבד שבזכות מעורבותו המומ הגיע לסיכום המוצלח. מודה גם למנכ"ל משרדי יוסי שרעבי וצוות אגף התקציבים של משרד התרבות והספורט שניהלו את המו"מ מטעמי והביאו לסיומו המוצלח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully