וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השכפ"ץ של ההנהלה: סיכום הניצחון של מכבי תל אביב על באמברג

12.1.2018 / 7:00

עם כל הכבוד לניצחון על באמברג, הסגל החסר שאיתו עלתה מכבי למשחק כל כך מכריע מוכיח שימיה ההישגיים מאחוריה. ההישגים הלא סבירים של נבן ספאחיה מסיטים את תשומת הלב מהמסר הסמוי ששולחים ראשי המועדון לאוהדים: כישלון? זה לא ביג דיל

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

מכבי תל אביב הדהימה בבית את באמברג הגרמנית, קבוצת תחתית ביורוליג. כן, מה ששמעתם. המשחק כבר היה ביד של הגרמנים, אבל בסדרה של טעויות כמעט לא סבירות, יחד עם מעט עזרה מהשופטים והתעלות של ג'ון דיברתולומיאו ברבע השלישי, של מייקל רול לאורך כל המשחק ושל פייר ג'קסון בסיום, הם הצליחו לאבד אותו. שיהיה ברור: הניצחון הזה הוא הישג של נבן ספאחיה ושל קבוצתו. הכלים שעומדים לרשותו כרגע דלים, גם בהשוואה לגרמנים הצנועים, הקבוצה שלו עמוסה בבעיות התקפיות ובעיקר הגנתיות, ובהיעדרם של נוריס קול ונוכח המגבלה של דשון תומאס הוא נאלץ לתת דקות לשחקנים שלא מתאימים לרמה הזאת. עכשיו תקראו שוב את המשפטים האלה ותבינו כיצד הידרדרו הסטנדרטים של מועדון הכדורסל מכבי תל אביב.

בעצם, בואו נירגע: הנהלת מכבי לא חייבת כלום לאף אחד. מדובר בעסק פרטי. ההשקעה בקבוצה, בתקציבה, בשחקנים, ברכש - היא עניין של רצון. ירצו - יקנו; לא ירצו - לא יקנו. מה שחסר הוא הגילוי הנאות. מכבי מתחזקת אשליה: היא מוכרת זכויות שידור וממלאת את יד אליהו על סמך שם שבנתה לעצמה במשך שנים כמועדון הישגי, ששואף לגדולות. רק שמועדון ששולח הרכב כה מלא חורים למשחק כל כך חשוב, שהפסד בו עשוי היה לטרפד את סיכויי ההעפלה לטופ 8, מוכיח שניצחונות ותארים כבר לא בראש מעייניו. המאזן התקציבי חשוב יותר. ושוב, זה לגיטימי, אבל מושתק.

עוד בנושא

יורוליג: מכבי תל אביב ניצחה 88:90 את באמברג
נבן ספאחיה: "הוכחנו שיש לנו לב". פייר ג'קסון: "ניצחון ענק"
יורוליג: פנאתינייקוס ניצחה 75:84 את ברצלונה, עוד ערב גדול לקלאתיס

ארט פראחוסקי שחקן מכבי תל אביב עם פייר ג'קסון. יוסי ציפקיס
בינתיים, ספאחיה סוחב איכשהו. חגיגה צהובה/יוסי ציפקיס

ראוי היה שאחד מבעלי הקבוצה יצעד קדימה ויצהיר: זה מה שיש. אין לנו כסף. אם הקבוצה של העונה - זולה, מוגבלת, קצרה - תצליח להעפיל לרבע גמר היורוליג, זה יהיה הישג עצום. לא בנינו על זה, למען האמת. ספאחיה עושה עבודה גדולה ומוציא מים מהסלע, בטח לאור הפציעות. עתידו כאן מובטח גם אם נפסיד ברוב המשחקים עד סיום העונה - כי בתכלס, אין סיבה שננצח את רובם. אנחנו לא עולים באופן משמעותי ברמת הכישרון על אף קבוצת יורוליג. ובניגוד אלינו, קבוצות התחתית של המפעל טורחות להתחזק. מילאנו החתימה את קוזמינסקאס, אפס אנאדולו עשתה שינויים, הכוכב האדום החתימה את דילן אניס וז'לגיריס קובנה, שהתחילה את העונה מצוין, צירפה את בנו אודריך. אפילו באמברג הביאה את רייט במקום מילר ואת מוסלי כגיבוי לתקופה של פציעות. מה, אתם חושבים שאנחנו לא יודעים שהקבוצה צריכה חיזוק? שכל פציעה עלולה למוטט אותנו? שמחצית מהסגל לא קשורה בכלל ליורוליג? שחסרים לנו שומרים טובים, שחקני פוסט אפ טובים וקלעים? ברור שאנחנו יודעים. אבל היי, אנחנו כבר לא כאן כדי לקחת תארים או להצטיין, אלא כדי לנסות לסחוב עוד שנה בלי שישימו לב לזה שאכפת לנו פחות מלאוהדים השרופים שלנו. ושפשוט אין לנו די כסף כדי להצטיין.

מובן שאיש לא יאמר זאת, מכיוון שהאמת הזאת עלולה להביא להתרוקנות ההיכל ולפגיעה אנושה במותג. אז בינתיים, ספאחיה סוחב איכשהו. לא עם כדורסל גדול - רחוק מזה. ההתקפה של מכבי חורקת ונטולת השראה, ההגנה סובלת מבעיות מבניות קשות ונהנתה אמש מהתעלות בצבע של בולדן ופראחוסקי ומכמה דקות של מלחמה, אבל גם הפגינה חורים איומים בהגנת הפיק אנד רול ורכות מדאיגה למשך מרבית הערב, לפחות עד שדיאנדרה קיין שם את הטלפיים שלו על ריקי היקמן. גם הלוזריות המסוימת של אנדראה טרינקיירי, מאמן עקרונות גדול ומאמן משחק טיפה פחות טוב, סייעה.

אבל זה יהיה לא רציני לבוא בטענות למאמן הזה ולסגל הזה. נכון לעכשיו, ספאחיה ושחקניו משמשים כשכפץ להנהלה ולמועדון. לא ברור מה יקרה קודם: או שהאנרגיות והנסים הלא סבירים שמייצר הסגל הבינוני הזה ייגמרו, או שהעונה תסתיים איכשהו כשמכבי ברבע הגמר. זה יהיה אחד ההישגים הגדולים בתולדות המועדון - ובניגוד לפעמים הקודמות, יהיה לו קשר מקרי בהחלט לבעליו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully