וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר פדרר: "גמר אוסטרליה 2017 היה רגע מדהים בחיים שלי"

הטניסאי השוויצרי חולם להפוך לטניסאי המבוגר ביותר שנמצא במקום הראשון בעולם וזה יקרה אם יזכה במלבורן ונדאל לא יעבור את השמינית: "בשנה שעברה שיחקתי בגמר את הטניס הכי טוב בחיי"

רויטרס

הגרלת אליפות אוסטרליה נערכה היום (חמישי) וקבעה שהאלוף המכהן והמדורג שני רוג'ר פדרר יפתח את הטורניר מול אליאז בדנה, שחזר לייצג השנה את סלובניה אחרי שנתיים כבריטי ומדורג במקום ה-51 בעולם. השוויצרי, שזכה בשנה שעברה בתארי הגרנד סלאם ה-18 וה-19 שלו באליפות אוסטרליה ואז בווימבלדון, ינסה לזכות ב-20 שלו כשאם הוא יזכה בטורניר ורפאל נדאל לא יעבור את שמינית הגמר, הוא אפילו יחזור אל המקום הראשון בעולם, לראשונה מאז נובמבר 2012, חמש שנים וחודשיים.

עוד בנושא:
נדאל יפתח מול אסטרייה בורוגוס, סלע מול ריאן הריסון
אנדי מארי עבר ניתוח בירך וייעדר כחצי שנה

אם השוויצרי האגדי אכן יעלה אל המקום הראשון בעולם, הוא יהפוך לטניסאי המבוגר ביותר אי פעם שנמצא בפסגת הדירוג העולמי. אם פדרר יזכה באליפות אוסטרליה, הוא יעשה את זה בגיל 36 ועוד 173 ימים, בעוד המבוגר ביותר עד כה היה אנדרה אגאסי שדורג ראשון בגיל 33 ו-131 ימים ב-2003. הוא ינסה לזכות באליפות אוסטרליה בפעם החמישית בקריירה המפוארת שלו.

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. רויטרס
פדרר מתאמן במלבורן/רויטרס

פדרר עצמו דיבר באירוע ההגרלה, בו נכח לצידה של מריה שראפובה, ואמר: "בחזון שלי, לא האמנתי שאשחק טניס כשיהיו לי ארבעה ילדים. זה לא היה חלק מהחלום שלי. החלום שלי היה לזכות בתואר מאיזשהו סוג, אולי טורניר הבית שלי בבאזל, אולי ווימבלדון ולהיות ראשון בעולם". על הטורניר בשנה שעברה, אליו הגיע כמדורג 17 בלבד והצליח לזכות אחרי ניצחון מול רפאל נדאל בגמר, אמר פדרר: "זה היה גמר מדהים, רגע מדהים בחיים שלי. חשבתי שאפסיד באיזשהו שלב, ברבע הגמר, במקרה הטוב בחצי הגמר, כי אתקל בדג'וקוביץ' הלוהט או במארי או בנדאל. המשחק שלי לא היה מספיק טוב ליום הזה. היו לי את המשחקים האלה של חמש מערכות ובסופו של דבר הגמר האפי מול רפא".

השוויצרי דיבר על התחושה אחרי הזכייה באוסטרליה ובכלל בטורניר גרנד סלאם והוסיף: "אתה מרגיש שאתה לא יכול לפספס חבטה. המערכה החמישית בגמר מול נדאל בשנה שעברה היה אולי הטניס הטוב ביותר ששיחקתי בחיים שלי. זו הייתה הפתעה גדולה במיוחד אחרי שלא שיחקתי בחצי השנה שלפני כן בגלל הפציעה שהייתה לי. זה היה רגע שיא של השנה, זה אפילו מנצח את ווימבלדון וכל שאר הטורנירים בהם זכיתי בשנה שעברה".

שנה לאחר מכן, נדאל ופדרר, שדורגו 9 ו-17 אשתקד בהתאמה, מגיעים כשני המדורגים הבכירים. "זה מוזר במובן מסוים", הודה פדרר, "אבל אני חושב שרפא עדיין נמצא בשיא שלו. תמיד קיוויתי שאוכל לשחק הרבה זמן וברגע שהיית מקום ראשון בעולם וזכיתי בכמות תארי הגרנד סלאם שאנחנו זכינו בהם, וגם נובאק, בשלב מסוים אתה מתחיל להאמין שאתה יכול להשיג שוב דברים ענקיים אם תמשיך להישאר בכושר, רעב ומלא מוטיבציה, שנינו במצב הזה". פדרר הודה שגם הוא וגם נדאל "הרוויחו" מהעובדה שהרבה טניסאים בכירים סבלו מפציעות וירידה בכושר בשנה שעברה ואמר: "אבל עדיין היינו צריכים לעשות את זה בדרך הקשה והכול התחיל כאן באוסטרליה כשכולם עוד התחרו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully