וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום פגישה: עומר דמארי סיכם על הישארותו במכבי חיפה

11.1.2018 / 13:04

החלוץ נפגש עם מו אלאך, שמע כי נמצא בתכניות המקצועיות והחליט להישאר. ארנסט מאבוקה עשוי לעזוב בקיץ. קצב צבירת הנקודות פוגע לשחקנים בשכרם. מחמאות לסלליך ושלומי אזולאי

ברני ארדוב

1. המשל מהחתמת סלליך ואזולאי

336 דקות בלי שער, ניצחון חוץ ראשון העונה, קבוצה ש-47 אחוז מהשערים שהיא כובשת מגיעים ממעורבות של שחקן שהיא החתימה ממש במקרה – את כל הנתונים הללו הצליחה מכבי חיפה לספק אתמול, בערב אחד. סינטאיהו סלליך (חמישה שערים, שלושה בישולים) הוא השחקן שתורם יותר מכל אחד אחר לקבוצת המיליונרים שבנה המועדון בקיץ, אבל הוא לא מרגיש לבד. שלומי אזולאי, השחקן השני בקבוצה שהגיע מתוך תולדה של עסקה אחרת, בישל אתמול בפעם החמישית בשני משחקים בלבד מול אותה קבוצה.

עצם ההגעה של סלליך ואזולאי לראש טבלת הסטטיסטיקה, מסבירים חלק מהשחקנים, מלמדת על בניה לא נכונה של הקבוצה בקיץ. מכבי חיפה חגגה אתמול דקות ארוכות בחדר ההלבשה, אבל אף אחד מהשחקנים עדיין לא יכול להגיד שנושבת במועדון רוח של שינוי. "אני לא חושב שנגיע לפלייאוף העליון, וכנראה שהעונה הזאת תיגמר מהר מהצפוי, אבל לא היה לנו הרבה זמן רגעים של נחת. מתי בפעם האחרונה העונה סיימנו שני משחקים ברציפות כשהאוהדים שלנו שמחים ביציע?", אמר אחד השחקנים בסיום.

מלבד סלליך ואזולאי, מכבי חיפה הרוויחה אתמול, לפחות באופן חלקי, את קאיו. לא הבישול אתמול הוא זה שהוכיח לאלאך שכדאי לתת לו הזדמנות נוספת, אלא דווקא התפקוד החדש שלו. כזכור, אחרי עזיבת גיא לוזון, במועדון החליטו שקאיו יתופקד מתחת לחלוץ. אבל אז הוא נפצע שוב ושוב, ואתמול, אולי בפעם הראשונה העונה, קיבל הזדמנות אמיתית להוכיח האם הוא יכול לבוא יותר לידי ביטוי מתחת לחלוץ. "הוא לא הציג יכולת מדהימה, אבל עדיין, זה אולי המשחק הטוב ביותר שלו העונה בליגה. כמובן שהוא צריך לתת הרבה יותר כדי להישאר כאן בקיץ", אמרו.

עוד בנושא:

רוב מאס: "לא משנה את דעתי לגבי זה שאני לא רוצה להיות המאמן"
יובל נעים: "רואה את מכבי חיפה מסתבכת בתחתית. היא לא מסוגלת לנצח בבית"

שחקן מכבי חיפה קאיו, שחקן הפועל רעננה מוחמד עלי קמארה. ברני ארדוב
התפקוד החדש עשה לו טוב. קאיו/ברני ארדוב

2. עומר דמארי נשאר

בתום פגישה שנערכה היום עם החלוץ עומר דמארי, הוחלט כי השחקן יישאר במכבי חיפה. בפגישה בין דמארי למנהל הטכני מו אלאך, הובהר לשחקן כי המועדון מעוניין שיישאר עד תום העונה. החלוץ, שהגיע לפגישה במטרה לשמוע האם הקבוצה מעוניינת בו להמשך העונה, הודיע לראשי המועדון כי מבחינתו הוא יישאר. יש לציין כי קודם לכן, בשלב מוקדם יותר השבוע, ניהלו סוכניו מגעים עם מכבי חיפה בנוגע לאפשרות שיעזוב. מכבי חיפה הבהירה לשחקן כי לא תשתתף בשכרו אם יעזוב, ודמארי, שמכבי פתח תקוה היתה מוכנה לשלם כמחצית משכרו בלבד, מצא עצמו בבעיה והחליט שבמצב הנוכחי, עדיף לו להישאר בכרמל.

מי שישב אתמול עם דמארי ביציע הוא חברו הטוב גילי ורמוט. במכבי חיפה טוענים כי למרות השמועות לא התקבלה כל פניה רשמית לגביו. ורמוט יהיה כשיר למשחק נגד מכבי תל אביב, אבל המדיניות החדשה של אלאך - בלי מהפכות בהרכב עד תום העונה - צפויה לגרום לו שוב לעלות מהספסל.

עוד באותו נושא

מכבי חיפה ניצחה את הפועל רעננה 0:3 בחוץ

לכתבה המלאה
שחקן מכבי חיפה עומר דמארי. ברני ארדוב
לא הולך לשום מקום. דמארי אתמול ביציע/ברני ארדוב

3. מאבוקה לא בכושר? אלאך מעדיף צעירים

מכבי חיפה שוקל להיפרד מארנסט מאבוקה, שמחזיק בחוזה לעונה נוספת, בתום העונה. העניין הזה עלה על הפרק כבר לפני מספר שבועות, כשבמועדון הבינו שהנתונים של הקמרוני לא יכולים לקדם את הקבוצה מבחינה הגנתית. העובדה שגם אתמול מצא את עצמו שוב על הספסל ("רז מאיר טוב יותר באימונים, ההחלטה מקצועית", אמרו עוד לפני המשחק במכבי חיפה) רק מחזקת את ההערכה שהקמרוני, שהגיע בהמלצת מחלקת הסקאוטינג עליה אמון גוסטבו בוקולי, עשוי להיפרד מחיפה כבר בקיץ למרות שהוא מחזיק בחוזה לעונה הבאה. הספסול שלו, מספרים במכבי חיפה, מגיע גם על רקע הוראה אישית של אלאך – במקרה של התלבטות בעמדה מסוימת, המנהל הטכני מעדיף צעירים. כך למשל, חוסר האמון בבן הרוש ומאבוקה הוביל להחלפת המגנים בשחקנים כאלה, והקרדיט למוחמד עוואד מגיע גם ללא קשר לפציעת עומר דמארי ("יכולנו לתפקד את רוקאביציה, קלאוס יכול היה לשחק").

בחזרה למאבוקה. המגן מגביה לרחבה פי שניים מכל שחקן אחר בליגת העל, אבל כל אלה עדיין לא הופכים אותו למבשל בחסד. הסיבות מגוונות: ההצטרפות של שחקני ההתקפה לרחבה לקויה, וגם אחוז הדיוק שלו בהגבהות לרחבה הוא ממוצע. את ההחלטה הסופית לגביו יקבל אלאך רק לקראת סיום העונה.

ארנסט מאבוקה שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
ההחלטה הסופית תתקבל לקראת סוף העונה. מאבוקה/ברני ארדוב

4. גם לשחקנים כואב בכיס

דווקא על רקע הניצחון אתמול, בולטת יותר תופעה שמדאיגה חלק מהשחקנים במכבי חיפה. החוזים של חלק מהשחקנים בנויים על צבירת נקודות, והקצב הנמוך העונה מוביל לכך שכמה מהם יפסידו עשרות אלפי שקלים, ואף יותר. "זה חשוב, אבל האמת האמת שעם איך שהקבוצה נראית – הכסף כבר לא אישיו. כשאתה לא מרגיש שאתה שמח ומחכה שהעונה תיגמר, אתה לא חושב רק על הכיס שלך", סיכם אחד מהם. "אני מעדיף לוותר קצת על הכיס ושהקבוצה תחזור לשחק כדורגל מהנה. אני לא זוכר חגיגות כאלה בחדר ההלבשה, כמו אתמול".

הקרדיט לג'ורדי, הלייזרים של בב"ז, הטריקים של רפואה - האזינו ל-"הפודיום"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully