וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלגות המרכז: מכבי תל אביב ומכבי נתניה אוהבות את האמצע

סקורר

9.1.2018 / 16:58

הקבוצה של קרויף כבשה 8 שערים מתוך 20 מהאמצע. נתניה תוקפת 30 פעם בממוצע למשחק דרך המרכז. המדור של סקורר לקראת המשחק המרכזי מדגים כמה דומות הקבוצות של קרויף ודראפיץ'

יוסי ציפקיס

בווידאו: כשג'ובאני רוסו פגש את איציק קורנפיין בניסיון לשחזר את השער המיתולוגי שלו

לאתר סקורר

*** מכבי תל אביב ומכבי נתניה אוהבות לכבוש דרך מרכז המגרש. מתוך 20 שערי השדה שכבשה העונה קבוצתו של ג'ורדי קרויף, שמונה הגיעו דרך השליש האמצעי של המגרש. שבעה שערים נוספים הגיעו מהשליש הימני וחמישה מהשמאלי.

*** מנגד, קבוצתם של סלובודן דראפיץ' ושי ברדה, אוהבת גם היא את אותו שליש. נתניה כבשה עד כה 23 שערי שדה, כאשר 13 מתוכם הגיעו דרך המרכז (הכי הרבה בליגה). ארבעה שערים נוספים נרשמו דרך האגף הימני ושישה מהשמאלי.

*** בצוותא עם הפועל חיפה, שתי הקבוצות הללו הן היחידות בליגה ששליש המגרש הפורה ביותר שלהן הוא האמצעי.

*** כאשר מסתכלים מהיכן הצהובים מתל אביב ונתניה בונים את ההתקפות שלהם ומהו היחס שהן מסתיימות עם איום לעבר השער, מגלים כי הנתון הזה לא מקרי בכלל: מכבי תל אביב היא הקבוצה שבונה הכי הרבה התקפות בליגה בממוצע למשחק (100). 16% מהן מסתיימות עם איום לעבר השער (האחוז הגבוה בליגה בצוותא עם מכבי נתניה).

*** קבוצתו של קרויף אומנם מעדיפה לבנות את ההתקפות שלה דרך האגף הימני (36), אך כאשר היא עושה זאת דרך השליש האמצעי, אחוז ההתקפות שמסתיימות עם בעיטה גדל משמעותית ביחס לשני השלישים האחרים (19%).

*** מנגד, מכבי נתניה בונה 98 התקפות בממוצע למשחק, כאשר היא מחזיקה באחוז זהה של התקפות שמסתיימות עם איום לעבר השער (16%). בשונה ממכבי תל אביב, נתניה מעדיפה לתקוף דרך השליש האמצעי של המגרש, כאשר זה בהחלט מובן מדוע.

אינפוגרפיקה, סקורר, לקראת מכבי תל אביב - מכבי נתניה. סקורר,
אינפוגרפיקה, סקורר, לקראת מכבי תל אביב - מכבי נתניה/סקורר

לאתר סקורר

*** נתניה היא הקבוצה היחידה בליגה שמספר ההתקפות הגדול ביותר שלה נבנה דרך השליש האמצעי (30). 19% מההתקפות שמגיעות דרך שליש זה מסתיימות עם בעיטה (האחוז הגבוה בליגה בצוותא עם מכבי תל אביב).

*** סוג ההתקפה האהוב ביותר על שתי הקבוצות הוא מעבר. אומנם מכבי תל אביב כבשה רק חמישה שערים בדרך זו העונה, אך 18% מההתקפות המתפרצות שלה מסתיימות עם איום לעבר השער (האחוז השני בטיבו בליגה). היא פשוט לא יוצאת למספיק התקפות מסוג זה (14 בממוצע למשחק, כאשר הממוצע העונתי בליגה עומד על 18).

*** לעומת זאת, מכבי נתניה היא הקבוצה המסוכנת ביותר בליגה בכל הקשור ליציאה למתפרצות. עד כה העונה, היא כבר 13 שערים בדרך זו (הכי הרבה בליגה)., כאשר 24% מההתקפות המעבר שלה מסתיימות עם בעיטה (האחוז הגבוה בליגה).

*** הממוצע העונתי של שאר קבוצות ליגת העל עומד על 13.5% הצלחה דרך התקפות מתפרצות.

*** כפי שידוע לכם כבר, מכבי תל אביב היא קבוצה שאוהבת להתמסר. בממוצע למשחק, הצהובים מחלקים 588 מסירות (הכי הרבה בליגה) ב- 86% דיוק (אחוז הדיוק הגבוה בליגה). 69.5% מסך המסירות הן התקפיות (409), אותן הצהובים מוסרים ב- 82% דיוק.

אינפוגרפיקה, סקורר, מכבי נתניה. סקורר,
אינפוגרפיקה, סקורר, מכבי נתניה/סקורר

*** מכבי נתניה לעומת זאת, מוסרת 507 פעמים במשחק ב- 83% דיוק. 67.5% מסך המסירות שלה הן התקפיות (343), בהן היא מדייקת ב- 77% מהמקרים.

*** אז מה בכל זאת הקבוצה מעיר היהלומים עושה טוב יותר ממכבי תל אביב בכל הקשור למשחק מסירות? קבלו את הנתון הבא:

*** בעוד שמכבי נתניה מחלקת 20 מסירות מפתח בממוצע למשחק (הכי הרבה בליגה), מכבי תל אביב עושה זאת רק 14 פעמים.

*** אם נפשט את הדברים, אז קבוצתו של דראפיץ' מוסרת מסירת מפתח כל 25 מסירות, ואילו שחקניו של קרויף, עושים זאת אחת ל- 30 מסירות.

*** לזכותה של מכבי תל אביב, ייאמר כי היא מדייקת ב- 61% ממסירות המפתח שלה, שזה אחוז הדיוק הגבוה ביותר בליגה שלנו העונה.

*** כאשר מסתכלים על טבלת 20 השחקנים שמסרו הכי הרבה מסירות מפתח העונה, רואים כי לנתניה יש ארבעה נציגים ברשימה (סבע, לוי, מוחמד ואברהם), ואילו למכבי תל אביב, רק נציג אחד (דור מיכה). מנגד, לנציג של הצהובים יש את אחוז הדיוק הגבוה ביותר מבין כל 20 השחקנים. אפשר גם לראות כי מתוך ארבעת הנציגים של נתניה, שניים מהם מחזיקים באחוזי הדיוק הנמוכים ברשימה.

*** אף שמרבית הנתונים הסטטיסטיים של שתי הקבוצות מרשימים, ישנם מספר פרמטרים זהים אצל שתיהן אשר טעונים שיפור:

סקורר, מכבי תל אביב. סקורר,
סקורר, מכבי תל אביב/סקורר
סקורר. אתר רשמי
סקורר/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully