וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה, סינדרלה: אורן יוסיפוביץ עם סיכום המשחק וסיבוב ח'

בהפועל תל אביב יצאו מעודדים מהלחימה ומהכמעט אבל הם צריכים לחוש דיכאון מהפספוס: מבין קבוצות הליגות הנמוכות הם קיבלו את ההגרלה הנוחה ביותר, היו טובים יותר והודחו. אורן יוסיפוביץ על המשחק האחרון בסיבוב ח' והמאזן העלוב של קבוצות ליגת העל בשלב זה. סליחה, רעננה

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

הקהל היה בטירוף. עבור האוהדים המיוסרים, לא משנה הדרך אלא העיקר המטרה. לא משנה עוצמת החגיגה אלא העובדה שאפשר לחגוג קצת, להיות גאים בבחורים עם המדים, סוף סוף משהו לרקוד עליו. השחקנים ניגשו לטריבונה, האוהדים שאגו עוד יותר חזק. זה גביע, זה משהו אחר, זה תמיד מרגש, זה תמיד מסעיר. "אני גאה מאוד בשחקנים, לפני הכול", אמר המאמן שכפי שהבנתם, היה גאה בשחקניו. "אני בעיקר גאה על העבודה והלחימה של השחקנים", הוסיף, "לא היו לנו הרבה ברירות, ואני בטוח שהקהל גאה בקבוצה כי הוא ראה קבוצה שרצה ונלחמת".

היום בבוקר שוב כולם מקלים ראש במצב של הקבוצה. חושבים שמשחק גביע אחד עם אווירה נהדרת (והיא היתה נהדרת) יוציא את החבר'ה מחושך לאור. הנרטיב הפך רומנטי - הם נלחמו, הם רצו, אולי זה משחק שישנה את העונה.

בולשיט. הסיפור הבוקר צריך להיות אודות הפספוס. כי זה בעיקר היה פספוס.

פספוס אדיר של הפועל תל אביב.

עוד בנושא

מכבי חיפה בשמינית הגמר אחרי ניצחון בפנדלים על הפועל תל אביב
שחר הירש: "בא לי לדפוק את הראש בקיר, כולנו רצינו דרבי"
מכבי חיפה רוצה להציל את העונה דרך הגביע: "זה ישחרר את הפקק"
מאס: "היה קרב מהדקה הראשונה",רפואה: "אני מאוד גאה שחקנים"
בשמינית הגמר: מכבי חיפה מול מכבי תל אביב, הפועל ר"ג-באר שבע

אליסון דוס סנטוס, מכבי חיפה. ברני ארדוב
החיפה הכי גרועה ב-30 השנים האחרונות? הירוקים חוגגים/ברני ארדוב
פספוס של הפועל, שכנראה לא היתה שורדת 90 דקות מול אף קבוצה אחרת בליגת העל. פספוס של קובי רפואה שלא היה על הקווים דווקא במשחק הזה והיה צריך להעביר בועטי פנדלים בטלפון לעיני האומה

בהגרלת סיבוב ח' 12 קבוצות מליגות נמוכות קיבלו יריבה מליגת העל (אשקלון ואשדוד חטפו זו את זו), והפועל תל אביב קיבלה את ההגרלה הנוחה מכולן - את הקבוצה בכושר הכי גרוע בליגת העל, וזו עובדה.

קבוצה שגנבה תיקו מול נתניה.

שהפסידה בדרבי להפועל חיפה. על האפס.

שלא הצליחה לנצח את אשקלון.

שהפסידה חלק לבני יהודה.

שהפסידה בטרנר, על האפס.

שהפסידה בבית להפועל עכו - על האפס. וכל אלה ברצף.

מכבי חיפה הגיעה למשחק הזה עם שני גולים בחודשיים, עם שתי נקודות ליגה מ-18 אחרונות. זו לא רק הקבוצה הכי חלשה בליגה, אוהד מסור של הירוקים סיפר אתמול שזו מכבי חיפה הכי חלשה שהוא ראה, והוא רואה אותה לפחות 30 שנה. אחרי מחשבה קצרה אפשר להסכים איתו: זו קבוצה שקשה לראות אותה פייבוריטית מול יריבות קרובות. בטח תחת צוות האימון הזמני מאס-מרדכי, שמאז שמונו הירוקים על האפס בליגה, גם בגולים וגם בנקודות. מהמרים על הירוקים נגד רעננה? חושבים שהם ינצחו את מכבי תל אביב בליגה? באשדוד ב-20 בינואר? ככה? עם רוב מאס המגה-חביב אך הלא-מאמן-ראשי? הלוואי בשבילכם.

אתמול מכבי חיפה קיבלה את הפועל תל אביב כשקובי רפואה ביציע והאיש על הקווים הוא מאמן הכושר עופר דורון ולא עוזר המאמן דורון מוכתרי (מוזר); כשידין וגוטליב לא מסיימים את המשחק, ובהארכה החוליה האחורית של הפועל הורכבה מינקו, עידן כהן, רז שלמה, רז נחמיאס וטל בנש - ומכבי חיפה, 100 מיליון השקלים הכי הזויים שאי פעם הושקעו, עדיין לא שיחקה כדורגל!

פספוס של הפועל, שכנראה לא היתה שורדת 90 דקות מול אף קבוצה אחרת בליגת העל. גם לא בעכו, לא בפתח תקוה, לא מול בני יהודה. ההגרלה עוד זימנה לאדומים משחק ביתי, וכזה שיעורר מוטיבציה, וזו היתה אווירה שהזכירה נשכחות - עבור האוהדים שכלואים פתאום בנשר ובעפולה זה היה כמו סופש ביתי במהלך שנת מאסר.

זה היה פספוס של קובי רפואה שלא היה על הקווים דווקא במשחק הזה והיה צריך להעביר בועטי פנדלים בטלפון לעיני האומה. פספוס של ידין שרצה יותר מדי, דפק גליצ'ים מסוכנים ובסוף פתח את הראש. פספוס של אוראל דגני, באחד ממשחקיו הטובים בעת המודרנית. פספוס של שחר הירש, שאמר לי: "בא לי לדפוק את הראש בקיר", והסביר: "זה משחק שהייתי טוב בו ושקול ולרגע לא הרגשתי שאני נחות מהם. אין ספק שזו אכזבה גדולה".

צודק. במובן מסוים העובדה שמכבי חיפה -שגם בתפארתה לא היתה קבוצת פנדלים מצוינת - דפקה 5 מ-5 מראה על אופי (ינקו היה יכול לקחת כדור אחד, אולי שניים; גם גלזר היה צריך לקחת את הפנדל של אוסטוינד), אבל הקבוצה הטובה יותר הפסידה, והאכזבה במקום.

המשחק אמש עשה חשק לעוד, וטוב יהיה לכדורגל הישראלי אם הפועל תל אביב תחזור לליגת העל. טוב יהיה גם אם מכבי חיפה תישאר שם. אתמול הירוקים הוכיחו: אמנם אין לנו את היכולת להישאר בליגה, אבל אופי אולי יש. וגיא לוזון, המאמן האחרון שניצח משחק עבור *מכבי חיפה*, בטח ישב אתמול בבית ותהה: יא אללה, אם רק היו נותנים גם לי פנדלים, בליגה מול אשקלון.

שחקן הפועל תל אביב, עידן כהן. ברני ארדוב
המשחק אמש עשה חשק לעוד, וטוב יהיה לכדורגל הישראלי אם הפועל תל אביב תחזור לליגת העל/ברני ארדוב

נחזור לענייני קבוצות ליגת העל מול הקבוצות הנמוכות בסיבוב ח'. להלן התקציר (תזכורת, אשדוד ואשקלון חטפו האחת את השנייה):

1 הפועל חיפה ניצחה את הפועל פתח תקוה מהלאומית רק במחצית השנייה.
2 הפועל עכו ניצחה את כפר קאסם מליגה א' דרום רק בדקה ה-116.
3 בני סכנין הפסידה בקלות לנס ציונה מליגה א'.
4 בית"ר ירושלים ניצחה בקושי, אחרי מהפך, את ראשון לציון מהלאומית.
5 בני יהודה הודחה מול הפועל רמת גן מהלאומית.
6 מכבי נתניה ניצחה בקושי את מכבי חדרה בפנדלים אחרי שהכניסה את ערן לוי במחצית.
7 מכבי פתח תקוה הודחה אחרי פנדלים מול הפועל כפר סבא מהלאומית.
8 מכבי תל אביב התקשתה במשך 70 דקות מול בני ממב"ע מליגה ב' והיתה צריכה את מיכה מהספסל.
9 הפועל באר שבע הפכה פיגור לניצחון בעילוט מול נצרת מהלאומית רק אחרי שהכניסה את מליקסון ושהר.
10 מכבי חיפה היתה מזוויעה והעיפה את הפועל תל אביב מהלאומית בפנדלים.
11 קרית שמונה תנסה להוכיח עליונות מול הפועל עפולה במשחק שנדחה בגלל מזג האוויר.

נותרנו עם 12 הפועל רעננה, צדיקה בסדום, קבוצת ליגת על שניצחה את אחותה הקטנה מרמת השרון 0:3 מוקדם וקל.

סיכום: 11 קבוצות בליגת העל שיחקו מול קבוצות מליגות נמוכות יותר. 3 הודחו, 7 התקשו, אחת שייטה. אז מה סיבוב ח' לימד אותנו? שכרגע, בליגת העל של מדינת ישראל, אין לו קבוצה אחת טובה מספיק כדי להקל ראש בקבוצה מליגה נמוכה יותר. הפערים ממשיכים להצטמצם, ואתם יודעים באיזה כיוון.

orenjos@walla.co.il

עוזר מאמן מכבי חיפה, רוב מאס. ברני ארדוב
לא ערב שהוסיף כבוד לליגת העל. מאס/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully