וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב, קבוצה קטנה: הצהובים קיבלו עוד תזכורת למעמדם ביבשת

6.1.2018 / 8:45

המשחק מול ריאל הזכיר שוב את מכבי שמכבי תל אביב מנסה להשכיח מאוהדיה: הפער שלה מצמרת היורוליג עצום, התקציב נמוך והעומק בעייתי. נכון, היא הגיעה לספרד בלי שניים משחקניה הבולטים, אבל יריבתה איבדה לפציעות חצי קבוצה

שחקן ריאל מדריד פקונדו קמפאסו חוגג מול מכבי תל אביב. GettyImages
איפה הרוטציה של לאסו, ואיפה הרוטציה של ספאחיה. קמפאסו חוגג/GettyImages

שיטת המשחקים החדשה של היורוליג בשנתיים האחרונות, שכופה על מכבי תל אביב לשחק בשיטת ליגה מול הקבוצות הטובות ביבשת לאורך כל העונה, מכריחה אותה ואת אוהדיה להתמודד עם אמת לא נעימה. אם בעבר ניתן היה להראות דומיננטיות בשלב הבתים ולהתמודד מול המעצמות בשלבים מאוחרים של העונה, וכך לשמר אשליה כלשהי של מקום בצמרת האירופית, רצף ההפסדים האחרון של הצהובים -4 מ-5 המשחקים האחרונים - ממחיש את מקומם האמיתי: קבוצה שנעה בין תחתית למרכז הטבלה באירופה, מבחינת כסף, עומק ויכולות. זה בלט במיוחד אמש, כשמכבי הגיעה למדריד בסגל דקיק, בלי שניים משחקניה המובילים. רק שיריבתה שיחקה למעשה בלי חצי קבוצה אבל הציגה כוח אש ורוטציה ארוכה בזכות הרזרבות שמאפשר לה תקציבה העדיף.

הרוטציה הארוכה של ריאל משמעותית במיוחד בהשוואה לקבוצה של ספאחיה. ריאל שיתפה אתמול 11 שחקני יורוליג מובילים או לגיטימיים במקרה הרע, אולי פרט ליוסטה הצעיר. מכבי, מנגד, שיתפה תשעה בלבד - אבל סביר להניח שכמה מהם יתקשו למצוא מקום במפעל אם קבוצתם הנוכחית תוותר עליהם. זה נכון לגבי ג'ון דיברתולומיאו, שדקות המשחק שלו הולכות ומזיקות יותר לספאחיה ככל שהעונה מתקדמת, לגבי ג'ייק כהן, יובל זוסמן וככל הנראה גם דיאנדרה קיין, שמוציא מעצמו את המקסימום. גם שחקנים בכירים יותר, כמו מייקל רול, פוגשים את מגבלותיהם: אחרי פתיחת עונה פנטסטית, בשני המחזורים האחרונים קולע הגארד ב-3 מ-15 מהשדה. יחד עם יום נורא של בולדן (1 מ-7) מכבי תלויה לחלוטין בפייר ג'קסון, היחיד בסגל אתמול שמסוגל ליצור - לעצמו ולאחרים.

עוד בנושא

ללא דשון תומאס ונוריס קול: מכבי תל אביב הפסידה 93:81 לריאל מדריד
נבן ספאחיה להנהלת מכבי תל אביב: צריך להתחזק בשחקן נוסף
עוד ביורוליג: פציעה מפחידה לננאלי בניצחון פנר, הכוכב עצרה את ז'לגיריס

פייר ג'קסון, מכבי תל אביב, מול לוקה דונצ'יץ', ריאל מדריד. GettyImages
בסגל הנוכחי, הוא היחיד שמסוגל ליצור. פייר ג'קסון/GettyImages

כאן אפשר להתעכב לרגע על ניהול הדקות של ספאחיה, שספג ביקורת בשבוע האחרון. כן, לעתים נראה שהחילופים קשורים יותר לניסיון לשמור על טריות מאשר לסיטואציה הנוכחית על הפרקט. זה בלט כשפבלו לאסו הזעיק פסק זמן ביתרון 15:26 למכבי, שפתחה ברבע קליעה נדיר, וממנו חזר ספאחיה בלי שלושה שחקני חמישייה - רול, בולדן ופראחוסקי שהיה עוגן התקפי. ריאל רצה ל-0:10 מהיר והרבע הסתיים ב-25:26.
לאחר מכן, 6:40 לסיום הרבע השלישי, החליט ספאחיה להחליף את רול בעקבות עבירה שלישית, הכניס במקומו דווקא את דיברתולומיאו, ומיד לאחר מכן את זוסמן וטיוס במקום פרחוסקי וקיין – וריאל רצה ל-0:15. לסיום, הפקיד מאמן מכבי את ניהול המשחק בידי קיין, לאחר שהחליף את ג'קסון 8 דקות לסיום המשחק, במצב 62:73 לריאל; הספרדים אמרו יפה תודה, רצו ל-64:85 וסגרו את המשחק. לכאורה, מתגבש כאן כתב אישום ברור נגד האיש על הקווים.

רק שבפועל, מרבית המאמנים ביורוליג דוגלים בשיטה שמזכירה את חלוקת הדקות שמאפיינת את מכבי. המשחק אינטנסיבי מכדי ששחקנים יוכלו להישאר על הפרקט 35 דקות. ומול הטעויות של ספאחיה, גם הדוגמטיות של לאסו העניקה למכבי מתנות: ברבע הראשון, למשל, איחר הספרדי לרענן את החמישייה הראשונה הכושלת שלו, לא שיתף את לוקה דונצ'יץ' לאורך כל 10 הדקות הראשונות, ובשלהי הרבע השני נתקע עם חמישייה גבוהה ואיטית, כשטיילור (2.01) נאלץ לשמור את ג'קסון שחדר עליו בכל הזדמנות. רק במחצית השנייה, כששיתף לראשונה את ג'ייסי קארול, מצא שומר ראוי לגארד של מכבי. אף אחד משחקני ריאל לא שותף ליותר מ-24 דקות (קמפאסו הנהדר) ועם חלוקת זמנים אחרת, שוויונית פחות, גם התוצאה אמש הייתה עשויה להיות אכזרית יותר - גם אם ספאחיה היה מנהל משחק באופן מושלם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מאמן מכבי תל אביב נוון ספאחיה. GettyImages
עושה טעויות, אבל האם הוא אשם? ספאחיה/GettyImages

כך שהבעיה של מכבי היא לא רוטציה, אלא איכות שחקניה. העומס שהופעל על ג'קסון היה כה גדול, שהקריסה ברבע השלישי רשומה בעיקר על שמו - הוא איבד שני כדורים קריטיים, מסר רע לזוסמן וגרם לו לאבד, החטיא זריקות לא טובות ואיפשר לריאל לברוח. ובהיעדר קול, מכבי איבדה את השומר הטוב ביותר מבין הגארדים שלה. אם לאורך התקופה האחרונה הבעיה העיקרית שלה הייתה הקליעה לשלוש של היריבות, אתמול בלט חוסר האונים שלה מול חדירות לצבע. קוזר, קמפאצו, טיילור שחגג על רול ברבע השני במקביל לקשייו ההגנתיים, דונצ'יץ' ואפילו יוסטה - כולם הבינו בשלב מוקדם למדי את הפרינציפ: כדרור אגרסיבי לכיוון הכללי של הטבעת יוליד דברים טובים. ריאל משתמשת בפיק אנד רול פחות מיריבות אחרות, ותחת זאת מרבה בתרגילי חסימות לקלעים. אז הגארדים של מכבי נתקעו בחסימות, הגבוהים לא חיפו והתוצאה הייתה טיילת ברחבה - או שתי שלשות חופשיות של פרננדס אחרי שזוסמן איחר לצאת לעברו. זה נחמד שספאחיה דוגל באגרסיביות מול הקלעים, אבל המדיניות ההגנתית הזאת מובילה כרגע לכך שמכבי חדירה ומתקשה לבצע רוטציות שיחפו על כך. במקביל, הנוכחות של וולטר טבארס האימתני ביטלה את האפשרות שמכבי תשלוט בריבאונד, כפי שהתרגלה לעשות.

הנקודה המטרידה ביותר מבחינת מכבי היא שנדמה שהדבר היחיד שנותר לה בהמשך הדרך הוא לקוות ששחקניה המובילים יהיו על הפרקט. בניגוד למה שהסתמן בתחילת העונה, היא לא יכולה להישען על הגנה יוצאת דופן - להפך -וההגנות בצד השני למדו אותה ומענישות אותה על כל שנייה שבה שחקנים בינוניים דורכים על הפרקט, בהתכווצות לכיוון ג'קסון או בלחץ על הכדור. ייתכן שספאחיה יכול להיות חד יותר, אבל הכלים שעומדים לרשותו מוגבלים - כיאה לקבוצת מרכז טבלה-תחתית. בשבוע הבא מכבי חוזרת לליגה האמיתית שלה, למשחק ביתי מול באמברג. הדבר היחיד שניתן לאחל לה לקראת ההתמודדות הזאת, אולי במשחק החשוב ביותר של העונה, הוא בריאות. בהרכב חסר, היא לא פייבוריטית כרגע מול אף קבוצה ביורוליג, גם בבית.

פייר ג'קסון, מכבי תל אביב, מול לוקה דונצ'יץ', ריאל מדריד. GettyImages
בשבוע הבא: משחק העונה. דיאנדרה קיין אמש/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully