וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב תעמוד לדין, באיגוד ממליצים על סגירת יציע

3.1.2018 / 10:35

אירועי הדרבי האחרונים עלולים לעלות לאדומים ביוקר: תובע האיגוד המליץ על סגירת יציע עד תום העונה, קנס של 70 אלף שקל ועונשים כבדים על תנאי. רמי כהן חגג את הניצחון: "אין דבר חשוב יותר מהדרבי". אוהדי מכבי תל אביב איימו על ידידיה רפפורט

ברני ארדוב

משטרת השכונות הייתה מוכנה אמש (שלישי) לכל תרחיש שלא יבוא ויתלקח מהדרבי התל אביבי שנערך ביד אליהו, אבל ספק אם גם ראשי המשטרה היו מוכנים לאירוע הסוריאליסטי שהתרחש חצי שעה לפני חצות. עשרות שוטרים התבקשו להגיע לאזור היציאה מהאולם בשער 9 ביד אליהו כדי ללוות את אנשי הפועל תל אביב אל האוטובוס שלהם וליצור חיץ כדי שיוכלו לצאת מההמון החוגג את הניצחון האדום.

כמה דקות לפני כן חגג רביב לימונד ניצחון ראשון בדרבי כקפטן האדומים. כיאה לתפקיד שמילא עד כה מתן נאור בצורה מעוררת הערכה, לימונד הוא זה שאחראי על הפעלת הקהל בסיום ניצחון שכזה. "אני כל כך מאושר שידענו לצאת עם הניצחון", סיפר בסיום לוואלה! ספורט. "זה היה ניצחון קשה מאוד, שיחקנו מול קבוצה עמוקה, קשוחה, טובה, אבל אנחנו גם יודעים להיות קשוחים. עשינו מהלכים גדולים בסוף, לאורך כל המשחק, אבל בעיקר בסוף".

עוד בנושא:

במכבי תל אביב ידברו עם נוריס קול: "הוא לא טיפוס שמפנים רגשות"
רגב פנאן תוקף: "האיגוד, המנהלת והפועל תל אביב: אתם נוראיים"
נבן ספאחיה: "עד הסוף חשבתי שננצח", דני פרנקו: "הבאנו המון לב ורצון"

זה היה ניצחון מפתיע מאוד בסיום שבוע בו הכל הלך נגד הפועל תל אביב. זה החל עם החלטה לדחות את רבע גמר הגביע משבת לראשון, בניגוד להבטחה שניתנה, המשיך עם הפסד במאבק מול איגוד הכדורסל וערוץ הספורט, ובכך שמשחק הדרבי שרצו למנוע את שידורו נגמר בניצחון של הצהובים. ואחרי כל זה, התייצבו האדומים לדרבי שני תוך 48 שעות, עם שבעה וחצי שחקנים בכירים בסגל, ללא ג'רל מקניל המורחק, וניצחו.

"זה חשוב לנו, זה דרבי, זה לא סוד", אמר היו"ר הצוהל רמי כהן בסיום. "אין דבר יותר חשוב לנו מזה. שני דרבים ב-48 שעות עם כל הדרעק שעברנו מסביב השבוע, זה בהחלט לא משחק ליגה רגיל. מה שהיה בעבר, עבר, מהיום שהתעוררנו ביום שני הפנים שלנו היו לעתיד. הגענו להווה ועכשיו אנחנו צריכים לשמוח. באנו לוחמים, באנו שאנחנו יודעים מה עושים, עם תוכנית משחק אחרת ומגיע כל הכבוד לדני והצוות, יותר קל להיכנס למשחק כזה אחרי הפסד".

"המשחק הקודם היה חוויה שלמדנו ממנה, זה היה משחק גדול, נשארנו ביחד והמשכנו להילחם, כל עוד שלומדים מזה, הכל בסדר", אמר טיי מקי. "דני אמר לנו שהוא גאה בנו, ושצריכים להמשיך להילחם ולהשאר ביחד. הניצחון הזה מתקן את ההפסדים שלנו לגלבוע חיפה ואשדוד, משחקים שלא היינו צריכים להפסיד. מכבי לא זלזלו בנו, הם באו באותה הגישה, הם מכבי, אבל אנחנו באנו יותר אגרסיביים ואני הייתי הרבה יותר מפוקס".

אחד הגיבורים של הניצחון היה תומר גינת, שאחרי לא מעט משחקים בהם דקות המשחק שלו ירדו, קיבל שוב את הבמה מדני פרנקו והחזיר עם 13 נקודות. "אני לא מתעסק בדקות שלי. הקבוצה הזו צריכה להצליח ומאוד חשוב לי שזה יקרה. אני לא חושב שהייתה לי תקופה פחות טובה. הדרבי הזה חשוב לאוהדים ולהנהלה". גינת פרגן רבות לחברו רפי מנקו, המצטיין במשחק: "כולם יודעים מה יש לרפי לתת. הוא היה גדול בהגנה ובהתקפה. שמח מאוד בשבילו ובשביל הקבוצה".

עוד באותו נושא

רגב פנאן תוקף: "האיגוד, המנהלת והפועל תל אביב: אתם נוראיים"

לכתבה המלאה

והיה במשחק הזה גם דברים שלא קשורים לכדורסל. זה החל עם שירי שואה של אוהדי הפועל תל אביב בצעדה המסורתית ליד אליהו, והמשיך בקללות מכוערות לעבר רגב פנאן והשלכת מטבעות ומצתים אל הפרקט.

באיגוד הכדורסל הודיעו היום שהקבוצה תעמוד לדין על אירועי הדרבי האחרונים: קריאות "שמעון מזרחי תתאבד כבר", זריקת מטבעות לפרקט, זריקות כוסות משקה לפרקט והעימות של חלק מהאוהדים עם רגב פנאן. כמו כן, העביר פנאן מסמך מפורט של אירועי הדרבי בגביע. נגד הפועל תל אביב עומדים עונשים על תנאי (קנס כספי של 50 אלף שקל ושני משחקי בית ברדיוס של 100 ק"מ), ועל כן המליץ תובע האיגוד על סגירה הרמטית של "היציע מאחורי הסל השמאלי כשמסתכלים מהמגרש למזכירות" עד סיום העונה הנוכחית, קנס כספי של 70 אלף שקל, ועונשים על תנאי של סגירת היציע הנ"ל לעונה שלמה, שני משחקים ביתיים ללא קהל וקנס של 70 אלף שקל במקרה של עבירת חוזרת.

אך גם הצד הצהוב לא חסך מההתנהגות מכוערת. לפני המחצית התקבצו עשרות אוהדי מכבי תל אביב סמוך לספסל הפועל תל אביב והחלו לקלל ולירוק על אנשי האדומים ההמומים. מי שספג יותר מכולם היה חבר ההנהלה ידידיה רפפורט, שעל פי אנשי הפועל תל אביב אוים כי אנשי תל אביב מכבי יחכו לו בסיום ו"יסגרו עמו חשבון". לרפפורט איומים מסוג זה אינם דבר חדש. בסדרת גמר הפלייאוף בשנת 1992 הוא עמד במרכז הסערה כשאנשי מכבי תל אביב איימו על חייו ולאחר מכן רכבו הושחת.

"זה לוקח אותי 25 שנה אחורה, לגמר הפלייאוף בשנת 1992. משחק מספר 5, 2:2, התחילו כל הבלגאנים, כל האיומים ואז בסופו של דבר, כמו שאנשים זוכרים, זה נגמר עם האוטו שלי מחוסל", סיפר רפפורט. "לא קוראים לי רגב פנאן אז אני לא מושך אמפתיה כמוהו, אבל זה לא אומר שהרגשתי הרבה יותר נעים".

רפפורט הוסיף על הניצחון והחגיגות שבסיומו: "ההרגשה שלי הייתה שמכבי לא ינצחו אותנו פעמיים, הכבוד שלנו היה דבר חשוב מאוד והשחקנים הבינו את זה. הייתה אווירה מצוינת מאז המשחק, טוני גפני כתב לי בבוקר שהוא בטוח שמנצחים היום, וזה באמת קרה. אמרתי לרמי כשיצאתי מפה, שבשביל זה אני חי כל החיים שלי, בשביל הדבר הזה שיש בחוץ עכשיו, זה נותן אנרגיות לעוד חודשים".

האדומים צפויים לחדש בימים הקרובים את המערכה המשפטית מול איגוד הכדורסל לחשיפת הסכם השידורים מול ערוץ הספורט, הסכם שעל פי ראשי הפועל תל אביב חייב להיבדק לעומק. "ו מלחמה שרק התחילה, לא מלחמה שנגמרה. נכון שהכתובת עכשיו היא לא ערוץ הספורט, הכתובת היא האיגוד, יש שם דברים שעבדו בצורה לא תקינה. נלך ונחשוף אותם, ולא נוותר. לא עשינו את זה בשביל שידור כזה או אחר. עשינו את זה כדי לתקן עיוות", סיפר רמי כהן.

האזינו לפרק החדש של הפודיום: מחזור 16 ולקראת סיבוב הגביע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully