וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: הפועל תל אביב ניצחה 73:77 את מכבי תל אביב בהיכל

יומיים אחרי ההפסד בגביע האדומים נקמו עם ניצחון מפתיע ודרמטי במסגרת הליגה. רפי מנקו בלט בשורות הפועל תל אביב עם 17 נק', רול קלע 13 לצהובים. האדומים עם ניצחון ראשון בדרבי אחרי שישה הפסדים

one

הפועל תל אביב נקמה הערב (שלישי) במכבי תל אביב על ההפסד בגביע המדינה בתחילת השבוע והגיבה עם ניצחון משלה - 73:77 במסגרת המחזור ה-11 בליגת העל. רפי מנקו בלט בשורות האדומים עם 17 נקודות ו-6 ריבאונדים. 13 של מייקל רול לא הספיקו למכבי תל אביב.

המשחק נפתח בשליטה מוחלטת של האדומים שטסו ליתרון של 4:15. מכבי תל אביב לא נבהלה, קיזזה בהתמדה את ההפרש בזכות יכולת טובה של פייר ג'קסון ונוריס קול ועלתה ליתרון ברבע השלישי. אבל הצהובים לא הצליחו לברוח, איבדו 19 כדורים ונגררו לסיומת צמודה בה האדומים היו חדים יותר וחגגו ניצחון מוצדק. זהו הניצחון הראשון של הפועל תל אביב אחרי שישה הפסדים רצופים בדרבי. מבחינת מכבי תל אביב זהו הפסד ליגה שני העונה כשגם הקודם היה בהיכל נגד הפועל חולון. יש לציין כי לפני תחילת ההתמודדות האירועים המכוערים מיום ראשון נמשכו כשחלק מאוהדי הפועל תל אביב שוב קיללו את רגב פנאן.

שחקני הפועל תל אביב חוגגים. ברני ארדוב
שחקני הפועל תל אביב חוגגים/ברני ארדוב
שחקני מכבי תל אביב חוגגים. ברני ארדוב
וכך נראה הספסל של מכבי תל אביב/ברני ארדוב
seperator

מהלך המשחק

הפועל תל אביב פתחה טוב את המשחק וחדירה של רביב לימונד קבעה 0:5 אדום. הצהובים התעוררו וג'אמפ של אלכס טיוס הוריד את ההפרש האדום ל-4:7. אבל האורחת הגיבה בחמש נקודות רצופות וסל של רפי מנקו הטיס את הפועל תל אביב ליתרון 4:12. ספאחיה הזעיק פסק זמן. עם החזרה לפרקט הריצה האדומה נמשכה וסל של טיי מקי העלה את הפועל תל אביב ל-4:19. הצהובים הגיבו בריצת 0:8 וסל קל של ג'ייק כהן הוריד ל-12:19. הפועל תל אביב לא נבהלה מניסיון הקאמבק ומהלך של סל ועבירה של רפי מנקו קבע 12:24 אדום. התוצאה בסיום הרבע הראשון: 19:29 מפתיע להפועל תל אביב.

אוהדי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
אוהדי הפועל תל אביב/ברני ארדוב
אוהדי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
אוהדי מכבי תל אביב/ברני ארדוב

הרבע השני נפתח עם שלשה של יובל זוסמן שהורידה את הפער ל-22:29. סל נוסף של הגארד הצהוב אחרי אסיסט של פראחוסקי המשיך את התנופה הצהובה והוריד את ההפרש ל-26:32 בלבד. בשלב הזה הצהובים נעצרו והפועל תל אביב ניצלה זאת לארבע נקודות רצופות כשרביב לימונד העלה ל-26:36 שלוש דקות לסיום הרבע. כעת היה תורה של מכבי תל אביב לצאת לריצת 0:5 משלה שקיצצה את ההפרש בחצי. פרנקו הגיב בפסק זמן.

דני פרנקו מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
מחלק הוראות. דני פרנקו/ברני ארדוב
ג'ייק כהן שחקן מכבי תל אביב מול טיי מקי שחקן הפועל תל אביב, דניאל איידן. ברני ארדוב
נלחמים על כל כדור/ברני ארדוב

אחרי החזרה לפרקט התנופה הצהובה נמשכה וג'אמפ של טיוס הוריד ל-35:38 לזכות האדומים. התוצאה במחצית: 37:39 בלבד להפועל תל אביב. רפי מנקו הוביל את קלעי האדומים עם 10 נקודות. פייר ג'קסון הגיב עם 9 לזכות הצהובים.

יובל זוסמן שחקן מכבי תל אביב מול אדריאן בנקס שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
יובל זוסמן שומר על אדריאן בנקס/ברני ארדוב
רפי מנקו שחקן הפועל תל אביב מול פייר ג'קסון שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
רפי מנקו במפגש עם פייר ג'קסון/ברני ארדוב

בתחילת הרבע השלישי נוריס קול סיים מתפרצת וקבע שוויון ראשון במשחק 39:39. התנופה של המארחת נמשכה וסל נוסף של מייקל רול העלה את הצהובים ליתרון ראשון 39:41. עוד סל של רול גרם לפרנקו להזעיק פסק זמן מוקדם מאוד בתוך הרבע. האדומים חזרו לפרקט עם שש נקודות רצופות משלהם וג'אמפ של אדריאן בנקס השיב את היתרון לאדומים - 43:45. המשחק המשיך להיות צמוד ושלשלה מהפינה של ג'ון דיברתולומאו קבעה 51:51. שתי נקודות עונשין של טוני גפני העלו את האדומים ל-51:53 וזו גם הייתה התוצאה לפני עשר הדקות האחרונות.

ארט פראחוסקי שחקן מכבי תל אביב מול דניאל איידן שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
פראחוסקי מחפש סל/ברני ארדוב
נוריס קול שחקן מכבי תל אביב מול תומר גינת שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
ג'קסון מול גינת/ברני ארדוב

בפתיחת הרבע האחרון ג'אמפ של מייקל רול שוב הביא לשוויון 53:53. שלשה של בולדן הקפיצה את ההיכל ואת מכבי תל אביב ל-55:59. מאט הווארד וחדירה של בנקס העניקו תקווה מחודשת להפועל תל אביב והפער הצהוב צומק לנקודה בלבד - 59:60. ספאחיה הזעיק פסק זמן ממנו שבו הצהובים עם דאנק של טיוס שקבע 59:62. שלשה של דיברתולומאו הקפיצה את מכבי תל אביב ל-61:65. הפועל תל אביב לא אמרה נואש ומהלך של סל ועבירה של טיי מקי הוריד את ההפרש הצהוב ל-64:66. הצהובים לא הצליחו לקלוע, שלחו את לימונד לקו והגארד האדום איזן ל-66:66 שתיים וחצי דקות לסיום. ספאחיה עם עוד פסק זמן.

רפי מנקו שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
רפי מנקו שחקן הפועל תל אביב/ברני ארדוב

הצהובים חזרו לפרקט עם מהלך בידוד למייקל רול שקלע שתיים, אך פספס את זריקת הבונוס מהקו. מן העבר השני רפי מנקו קלע שלשה והיתרון חזר להפועל תל אביב - 68:69. בשלב הזה בולדן חטף כדור מלימונד, אך הצהובים רשמו מיד איבוד מביך ואדריאן בנקס הטיס את האדומים בג'אמפ ל-68:71 כשנותרו דקה ו-16 שניות לסיום. הפועל תל אביב שלחה את מייקל רול לקו והפעם הוא לא אכזב משם - 70:71 להפועל תל אביב דקה לסיום. תומר גינת העלה את האדומים ל-70:73. מכבי תל אביב לא הצליחה לקלוע. טיי מקי קלע שתיים מהקו, העלה לחמש הפרש ומזה מכבי תל אביב כבר לא חזרה - 73:77 לאדומים בסיום. ניצחון ראשון בדרבי אחרי שישה הפסדים להפועל תל אביב.

קלעו למכבי תל אביב: מייקל רול 13 נקודות ו-5 ריבאונדים, נוריס קול 11 ו-5 איבודים, פייר ג'קסון 10, 5 אסיסטים ו-4 איבודים, אלכס טיוס 8, ג'ון דיברתולומאו 8, ג'ונה בולדן 8 ו-7 ריבאונדים, יובל זוסמן 8, כרם משעור 3, ג'ייק כהן 2 ו-7 ריבאונדים, ארט פראחוסקי 2 ו-5 ריבאונדים. איתי שגב (04:05 דקות) שותף, אך לא קלע.

קלעו להפועל תל אביב: רפי מנקו 17 נקודות ו-6 ריבאונדים, טיי מקי 13 ו-6 ריבאונדים, אדריאן בנקס 13, תומר גינת 13, רביב לימונד 10 ו-5 איבודים, טוני גפני 6 ו-6 ריבאונדים, מאט הווארד 5 ו-9 ריבאונדים. דניאל איידן (02:10 דקות) ונועם חסון (02:46) שותפו, אך לא קלעו.

אביו של ג'ונה בולדן, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
צפה דווקא בהפסד. אביו של ג'ונה בולדן בהיכל/ברני ארדוב
טיי מקי שחקן הפועל תל אביב מול נוריס קול שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
טיי מקי מול נוריס קול/ברני ארדוב
מאמן כושר מכבי תל אביב רגב פנאן. ברני ארדוב
רגב פנאן לפני שריקת הפתיחה/ברני ארדוב
שוטר ביד אליהו עם אוהדי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
האבטחה בהיכל/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully