וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש בראש: דסה שוב הרשים, עוסמאן כמעט סידר לסכנין את השוויון

1.1.2018 / 23:20

המגן מהווה כלי חשוב בהתמודדות מול הגנה כל כך צפופה, וספק אם אפילו קרויף האמין שאפקט החזרה שלו יהיה כל כך מיידי. עוסמאן שלח כדור גדול לאזולאי, שבזבז מצב אדיר. המאצ' אפ המרכזי

שחקן מכבי תל אביב אלי דסה. ברני ארדוב
לא היה חסר הרבה שירשום בישול. אלי דסה/ברני ארדוב

עלי עוסמאן

שערים: 0
בישולים: 0

איומים לשער: 0
מסירות רוחב: 1/6
מסירות מפתח: 1
תיקולים מוצלחים: 1
הרחקות: 3
עבירות: 2

בתחילת העונה, בעצם עד ממש לאחרונה, נהג ג'ורדי קרויף לציין את מספר הפצועים שיש לו בסגל ולייחל לחזרתם על מנת לעלות על המסלול הנכון. גם הפועל באר שבע מתמודדת העונה עם לא מעט פציעות וחיסורים, אבל כל זה לא מתקרב למכה שנפלה על פליקס נעים - שמלכתחילה מחזיק בכלים מוגבלים מאוד וקיבל את מכבי תל אביב עם סגל פצוע ורעוע, בעיקר חסר מוגרבי, ועוד איבד את אבו סלאח במחצית הראשונה. בתנאים האלה, כמובן שלסכנין לה היה הרבה מה למכור, אבל היא בכל זאת הגיעה למצב אחד שאמור היה להפוך לחגיגה גדולה. עוסמאן ניצל תרדמה מוחלטת של מכבי תל אביב רבתי ושלח כדור נהדר לשלומי אזולאי, שלשם שינוי לא היה בנבדל וכנראה שבסיום המהלך הצטער על כך, כי בהתחשב בדרדל'ה שיצאה לו מהרגל הוא היה יוצא נשכר מפסילת המהלך כולו. במחצית הראשונה עוסמאן היה עסוק בעיקר בעבודה הגנתית וכנראה חטף כאב ראש לא קטן מהתנועה של דור מיכה, שפעם אחר פעם ברח לו מהאגף והשאיר אותו ואת הגנת סכנין כולה די מבולבלת. באחת הפעמים היחידות שמצא את עצמו בחצי של מכבי, הוא סחט עבירה וגם היה האיש האחראי שמנע את הכדור מקיארטנסון כאשר הצהובים יצאו למתפרצת מיידית בצד השני. אחרי השער, מכבי תל אביב ירדה לאחור (כמעט לרמת הפניקה) ופתאום עוסמאן החליף תפקידים עם מיכה והיה האיש של סכנין בהתקפה (ניסיון ההרמה הראשון שלו הגיע בדקה ה-62, אחריו הגיעו עוד חמישה). לצערו, אזולאי החמיץ בענק ושאר ההרמות שלו לא מצאו את האיש הנכון, אבל בתנאים האלה אין ספק שסכנין בסך הכול מרוצה.

דור מיכה שחקן מכבי תל אביב מול עלי עוסמאן שחקן בני סכנין. אדריאן הרבשטיין
קיבל כאב ראש ממיכה. עלי עוסמאן/אדריאן הרבשטיין

אלי דסה

שערים: 0
בישולים: 0

איומים לשער: 1
מסירות רוחב: 3/6
מסירות מפתח: 3
תיקולים מוצלחים: 3
הרחקות: 1
עבירות: 1

בדיוק כמו שלוש הקבוצות מעליה, גם מכבי תל אביב השיגה ניצחון 0:1 קטן ולא מאוד משכנע, ולא מופרך להניח שללא דסה היא לא הייתה מצליחה לחזור מעכו עם שלוש הנקודת. לא פעם העונה, השחקנים של קרויף לא הצליחו להתמודד עם קבוצות שמצפפות (לסכנין נטולת מוגרבי לא היו הרבה ברירות), ובעיקר הייתה להם אופציה להפתיע ולהכריע מהאגף. ספק אם ג'ורדי בעצמו ציפה שלחזרתו של דסה למגרשים תהיה אפקט כל כך משמעותי, ובעיקר כל כך מהיר, והנה הערב החשיבות שלו הוכחה פעם נוספת. אחרי פתיחה מעט מהוססת של המגן/ כמעט חלוץ של מכבי, הוא סידר מצב נפלא לקיארטנסון (אספיליקואטה בישל העונה שישה שערים למוראטה בצ'לסי - יש צמדים שפשוט עובדים) ושתי דקות אחר כך מהלך משותף שלו עם בלקמן באגף הסתיים בבעיטה של האחרון. גם בהמשך היה פעיל מאוד, ניסה להכניס כדורים לרחבה ובעיקר תמיד היה שם, אופציה קורצת במיוחד על הקו. יחד עם דור מיכה, שפורח בתפקידו החדש, גם במשחק פחות טוב של הקבוצה הוא הצליח לבלוט ולהרשים. בפתיחת המחצית השנייה, בה פתאום דסה נאלץ להיזכר שיש לו גם משימות הגנתיות, הוא איבד כדור קריטי במרכז המגרש והוסיף חטא על פשע כאשר ביצע עבירה וסידר לסכנין מצב לא רע, אבל גם ליווה את המהלך עד סופו והיה האיש שהרחיק את הכדור נייח מהרחבה. אין ספק בכלל שדסה אחראי לחלק גדול מהמומנטום החיובי של מכבי תל אביב, שתקווה רק לקבל ממנו עוד ועוד בהמשך.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

ראש בראש

סכנין עלתה לקרב כמעט אבוד מראש מול מכבי תל אביב שנראית טוב מאז חזרת דסה, עוסמאן היה קרוב לסדר שוויון אבל בסופו של דבר - ניצחון מוצדק לאורחים, ה-23 שלה על סכנין ב-25 המפגשים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully